Има два начина на заряд на акумулатор:
1 С генератор на ток(за автомобилен акумулатор 10% от капацитета на акумyлатора в ампер часове за 16 часа).Тип автомобилно зарядно за акумyлатор.Зареждаме 16 часа а можем да ползваме 10 часа същия ток .Сметнете си КПД-то.
2 С генератор на напрежение (2,7волта на клетка x 6 = 16,2 волта)
Има три начина на проверка дали е зареден:
1 Визуално.Електродите трябва да са единия в тумно кафяво,а другия в мръсно сребристо.
2 Проверка на густотата на електролита.(не си спомням колко трябва да е)
3 Следене на зарядния ток ако зареждаме с напрежение или следене на зарядното напрежение ако зарездаме с ток.Ако престанат да се изменят то тогава акумулатора е зареден.Така работят повечето автомобилни зарядни.
Всички горе посочени условия важат за автомобилни акумулатори.За други не е мястото да обяснявам как се зареждат.
Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Хайде да изтупаме прахта на темата!Имам няколко въпроса!
1.Как да разбера,че акумулатора ми е заминал?
2.Как да разбера дали имам утечка някъде?Имам мултицет!Те такъв-http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=207741&hilit=%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B5%D1%82&start=0
3.Как да разбера дали генератора зарежда?
Въпросите ми са въз основа на това,че вчера не можах да запаля!Направи половин оборот!Преди това на -20 нямах абсолютно никакви проблеми!Като ми дадат ток,пак прави половин оборот и другия автомобил почти гасне!Вчера вечерта свалих ак-ра и го сложих да се зарежда цяла нощ!Днес на обед слагам,въртя и всичко е ок,пали и върти без никакви проблеми!Изгасих я и след четири часа отивам и пак прави половин оборот и не иска!Запалих я на скорост,покарах я 15мин и след това гася и паля и няма проблеми,пали!Много ще съм благодарен,ако някой изкаже мнение!
1.Как да разбера,че акумулатора ми е заминал?
2.Как да разбера дали имам утечка някъде?Имам мултицет!Те такъв-http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=207741&hilit=%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B5%D1%82&start=0
3.Как да разбера дали генератора зарежда?
Въпросите ми са въз основа на това,че вчера не можах да запаля!Направи половин оборот!Преди това на -20 нямах абсолютно никакви проблеми!Като ми дадат ток,пак прави половин оборот и другия автомобил почти гасне!Вчера вечерта свалих ак-ра и го сложих да се зарежда цяла нощ!Днес на обед слагам,въртя и всичко е ок,пали и върти без никакви проблеми!Изгасих я и след четири часа отивам и пак прави половин оборот и не иска!Запалих я на скорост,покарах я 15мин и след това гася и паля и няма проблеми,пали!Много ще съм благодарен,ако някой изкаже мнение!
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
k_garchev написа:...Вчера вечерта свалих ак-ра и го сложих да се зарежда цяла нощ!Днес на обед слагам,въртя и всичко е ок,пали и върти без никакви проблеми!Изгасих я и след четири часа отивам и пак прави половин оборот и не иска...
Симптоми на мъртва клетка.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Lisho написа:k_garchev написа:...Вчера вечерта свалих ак-ра и го сложих да се зарежда цяла нощ!Днес на обед слагам,въртя и всичко е ок,пали и върти без никакви проблеми!Изгасих я и след четири часа отивам и пак прави половин оборот и не иска...
Симптоми на мъртва клетка.
Е защо така изведнъж се появи тази мъртва клетка?До преди това не съм имал проблеми!Акумулатора би трябвало да е зареден и палеш автомобила и след 4 часа не иска!
- dmcdjveli
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
почнал е да сдава багажа, не държи заряд. Моят акумулатор преди да сдаде багажа държеше по един-два дена и после почна по няколко часа да издържа - зареждам го около 8-9 часа и на сутринта завърта един-два пъти и нищо повече. Решението беше нов. Но все пак акумулатора изкара малко над 8 години.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Май ще се купува нов акумулатор!А защо като ми подадат ток от друг автомобил,пак не иска да завърти?
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Кабелите и щипките вероятно не са особено надеждни.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
ktamen написа:Кабелите и щипките вероятно не са особено надеждни.
Надеждни са,защото са homemade!Дебел кабел и ....!
А как да проверя с мултицета за отечки?Къде трябва да замервам?
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Е защо така изведнъж се появи тази мъртва клетка?До преди това не съм имал проблеми!Акумулатора би трябвало да е зареден и палеш автомобила и след 4 часа не иска!
Има една приказка която е универсална и важи за всичко: Има 2 вида(в случая акумулатори) умрели и такива коите ще умрат!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
В Кауфланд са пуснали зарядни за акумулатори 4,5А, импулсни, форма като на захранване на лаптоп. Естествено Китайски цена 40 лв
Някой да се е сдобил с такова и отзиви ?
Някой да се е сдобил с такова и отзиви ?
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Колеги как да премеря дали ми дърпа ток от някъде?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Е с амперметър, откачи плюсовата клема на акумулатора, и включи уреда последователно. На обхват 2 ампера, да речеме. После скубеш предпазителите един по един..и то ше си каже кое е 
Пардон, през това време НИКОГА не давай на контакт, или да стартираш!!!!

Пардон, през това време НИКОГА не давай на контакт, или да стартираш!!!!
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
bobocamaro написа:Е с амперметър, откачи плюсовата клема на акумулатора, и включи уреда последователно. На обхват 2 ампера, да речеме. После скубеш предпазителите един по един..и то ше си каже кое е
Пардон, през това време НИКОГА не давай на контакт, или да стартираш!!!!
Може ли да го обясни малко по-простичко?Като за неразбиращ!Имам мултицет,на кое трябва да го включа?Мултицета е такъв като на снимката!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство
Хм, ще се измъчиш малко с този уред. Така, червената сонда я преместваш в горното гнездо-маркирано с 10 ADC. Врътката я поставяш на позиция 10А. След това откачаш +клемата на акумулатора, червения пробник го докосваш към + на акумулатора, черния към + клемата на автомобила. Ще отчетеш някакъв ток, не знам какъв. Ако показанието е от сорта 0.200 А и надолу (силно се надявам) правиш следващия ход.
Червената букса се връща в сегашната позиция, от снимката,. Врътката я поставяш срещу .200m и замерваш пак. Тук е "нежния" обхват с който се дебне утечката. Сега вече скубеш бушоните...трябва да докараш утечка между 30ma и 50ma мисля че беше нормална. Схвана ли му идеята? Беладжиите са аларма, плейър или централно заключване повечето пъти.
Червената букса се връща в сегашната позиция, от снимката,. Врътката я поставяш срещу .200m и замерваш пак. Тук е "нежния" обхват с който се дебне утечката. Сега вече скубеш бушоните...трябва да докараш утечка между 30ma и 50ma мисля че беше нормална. Схвана ли му идеята? Беладжиите са аларма, плейър или централно заключване повечето пъти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 49 госта