Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 24 ное 2005 21:28


Има два начина на заряд на акумулатор:
1 С генератор на ток(за автомобилен акумулатор 10% от капацитета на акумyлатора в ампер часове за 16 часа).Тип автомобилно зарядно за акумyлатор.Зареждаме 16 часа а можем да ползваме 10 часа същия ток .Сметнете си КПД-то.
2 С генератор на напрежение (2,7волта на клетка x 6 = 16,2 волта)

Има три начина на проверка дали е зареден:
1 Визуално.Електродите трябва да са единия в тумно кафяво,а другия в мръсно сребристо.
2 Проверка на густотата на електролита.(не си спомням колко трябва да е)
3 Следене на зарядния ток ако зареждаме с напрежение или следене на зарядното напрежение ако зарездаме с ток.Ако престанат да се изменят то тогава акумулатора е зареден.Така работят повечето автомобилни зарядни.

Всички горе посочени условия важат за автомобилни акумулатори.За други не е мястото да обяснявам как се зареждат.




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот k_garchev » Вто 21 дек 2010 22:12


Хайде да изтупаме прахта на темата!Имам няколко въпроса!
1.Как да разбера,че акумулатора ми е заминал?
2.Как да разбера дали имам утечка някъде?Имам мултицет!Те такъв-http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=207741&hilit=%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B5%D1%82&start=0
3.Как да разбера дали генератора зарежда?
Въпросите ми са въз основа на това,че вчера не можах да запаля!Направи половин оборот!Преди това на -20 нямах абсолютно никакви проблеми!Като ми дадат ток,пак прави половин оборот и другия автомобил почти гасне!Вчера вечерта свалих ак-ра и го сложих да се зарежда цяла нощ!Днес на обед слагам,въртя и всичко е ок,пали и върти без никакви проблеми!Изгасих я и след четири часа отивам и пак прави половин оборот и не иска!Запалих я на скорост,покарах я 15мин и след това гася и паля и няма проблеми,пали!Много ще съм благодарен,ако някой изкаже мнение!


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот Lisho » Вто 21 дек 2010 22:51


k_garchev написа:...Вчера вечерта свалих ак-ра и го сложих да се зарежда цяла нощ!Днес на обед слагам,въртя и всичко е ок,пали и върти без никакви проблеми!Изгасих я и след четири часа отивам и пак прави половин оборот и не иска...

Симптоми на мъртва клетка.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот k_garchev » Вто 21 дек 2010 23:03


Lisho написа:
k_garchev написа:...Вчера вечерта свалих ак-ра и го сложих да се зарежда цяла нощ!Днес на обед слагам,въртя и всичко е ок,пали и върти без никакви проблеми!Изгасих я и след четири часа отивам и пак прави половин оборот и не иска...

Симптоми на мъртва клетка.

Е защо така изведнъж се появи тази мъртва клетка?До преди това не съм имал проблеми!Акумулатора би трябвало да е зареден и палеш автомобила и след 4 часа не иска!


Потребителски аватар
dmcdjveli
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот dmcdjveli » Вто 21 дек 2010 23:35


почнал е да сдава багажа, не държи заряд. Моят акумулатор преди да сдаде багажа държеше по един-два дена и после почна по няколко часа да издържа - зареждам го около 8-9 часа и на сутринта завърта един-два пъти и нищо повече. Решението беше нов. Но все пак акумулатора изкара малко над 8 години.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот k_garchev » Вто 21 дек 2010 23:54


Май ще се купува нов акумулатор!А защо като ми подадат ток от друг автомобил,пак не иска да завърти?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот ktamen » Сря 22 дек 2010 0:57


Кабелите и щипките вероятно не са особено надеждни.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот k_garchev » Сря 22 дек 2010 0:59


ktamen написа:Кабелите и щипките вероятно не са особено надеждни.

Надеждни са,защото са homemade!Дебел кабел и ....!
А как да проверя с мултицета за отечки?Къде трябва да замервам?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот dandan » Сря 22 дек 2010 3:20


Е защо така изведнъж се появи тази мъртва клетка?До преди това не съм имал проблеми!Акумулатора би трябвало да е зареден и палеш автомобила и след 4 часа не иска!

Има една приказка която е универсална и важи за всичко: Има 2 вида(в случая акумулатори) умрели и такива коите ще умрат!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот kris11 » Сря 22 дек 2010 11:40


В Кауфланд са пуснали зарядни за акумулатори 4,5А, импулсни, форма като на захранване на лаптоп. Естествено Китайски цена 40 лв
Някой да се е сдобил с такова и отзиви ?


petiop
Мнения: 207
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
Автомобил: Пасат
Двигател: AVF 2003г 4х4
Местоположение: софия

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот petiop » Сря 22 дек 2010 13:07


http://www.clubford.org/portal/content/view/32/95/1/6/
Пробвал съм го и наистина върши работа :да:


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот k_garchev » Чет 23 дек 2010 0:35


Колеги как да премеря дали ми дърпа ток от някъде?


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот bobocamaro » Чет 23 дек 2010 0:44


Е с амперметър, откачи плюсовата клема на акумулатора, и включи уреда последователно. На обхват 2 ампера, да речеме. После скубеш предпазителите един по един..и то ше си каже кое е :drinking:
Пардон, през това време НИКОГА не давай на контакт, или да стартираш!!!!


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот k_garchev » Чет 23 дек 2010 0:49


bobocamaro написа:Е с амперметър, откачи плюсовата клема на акумулатора, и включи уреда последователно. На обхват 2 ампера, да речеме. После скубеш предпазителите един по един..и то ше си каже кое е :drinking:
Пардон, през това време НИКОГА не давай на контакт, или да стартираш!!!!

Може ли да го обясни малко по-простичко?Като за неразбиращ!Имам мултицет,на кое трябва да го включа?Мултицета е такъв като на снимката!
Прикачени файлове
Изображение07571.JPG


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Зареждане на акумулатора със зарядно устройство

Мнениеот bobocamaro » Чет 23 дек 2010 1:00


Хм, ще се измъчиш малко с този уред. Така, червената сонда я преместваш в горното гнездо-маркирано с 10 ADC. Врътката я поставяш на позиция 10А. След това откачаш +клемата на акумулатора, червения пробник го докосваш към + на акумулатора, черния към + клемата на автомобила. Ще отчетеш някакъв ток, не знам какъв. Ако показанието е от сорта 0.200 А и надолу (силно се надявам) правиш следващия ход.
Червената букса се връща в сегашната позиция, от снимката,. Врътката я поставяш срещу .200m и замерваш пак. Тук е "нежния" обхват с който се дебне утечката. Сега вече скубеш бушоните...трябва да докараш утечка между 30ma и 50ma мисля че беше нормална. Схвана ли му идеята? Беладжиите са аларма, плейър или централно заключване повечето пъти.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 49 госта