Passat B3 парно - проблем

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Вто 06 яну 2009 20:56


Само едно уточнение в полза на участниците с изгорели дунапрени по клапите и в ущърб на майсторите ремонтиращи изгорели дунапренени клапи. Ако пасата е без климатик, клапите се ремонтират без да се сваля таблото. И тези 1-2 дена работа се превръщат в 1-2 часа.




Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Сря 07 яну 2009 8:31


и как става това :roll: :roll: :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 07 яну 2009 9:02


bachest написа:Ако пасата е без климатик, клапите се ремонтират без да се сваля таблото.

vanko_VW написа:и как става това :roll: :roll: :roll:

Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до! :No


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 07 яну 2009 14:06


radotom написа:Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до! :No


Кое излузваш? :D Махат се шесте метални скоби (щипки) и дясната част (кухата) на парното се отделя от лявата част. Тоест радиаторчето за парното си седи на местото. За по-добра видимост и улеснение може да се свали и еърбега или жабка, там каквото има. Така става при Б4. Единствената врътня е около ваденето/поставянето на задните две щипки. С една по-дълга отвертчица с нежни пръсти ...и става.

Edit: gibardukov е описал как става. Клапата не е Г-образна, а са си две отделни клапи.


жоро1
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот жоро1 » Сря 07 яну 2009 19:15


ЧНГ на всички.
Миналата година имах проблем който продължава и до днес.
1-Работеше ми само когато го включех на 4-та степен.Мой колега ми помогна с това като оправи реустата.
2-Клапите бяха само по ламарина уплътненията бяха изчезнали.Отидох при човек който ми препоръчха.Разглоби го без да сваля таблото,само отви винчетата от лявата страна и го поддигна малко за да може да свали вентилатора и да върже тръбите за радиаторчето.Аз си взех за всеки случай и радиатор който смених тогава.Цялата работа с кафетата и поправката на негов приятел да ми залепи радиатора ми отне около 4 часа.
3-Когато работи на едно място колата достига много за кратко 90градуса.Има топъл въздух но за малко след като падне температурата за да ми е топло го пускам на 2-ра степен.
Доста прочетох постовете ви и доста неща разбрах(за което съм ви благодарен)но сега се готвя да сменя термостата и да се обезвъздуши системата което не се бях сетил по-рано.
Момчето което ми прави клапите се занимава само с това и ви уверявам че доста разбира.
Искам и да ви подсетя че когато правите това нещо е хубаво да си измиете и въздуховодите много боклук пада.
Тези дни ще си сменя термостата и ще ви кажа дали има промяна.
Желая ви успех!


Потребителски аватар
сава
Мнения: 113
Регистриран на: Пет 14 дек 2007 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перущица

Мнениеот сава » Сря 07 яну 2009 19:16


и аз на В3 си оправих клапите без да свалям таблото става


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Сря 07 яну 2009 22:35


все пак някой ще даде ли инструкции за клапите на Б3 как точно се прави :roll: (подробно ако може)


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Сря 07 яну 2009 23:03


radotom написа:
bachest написа:Ако пасата е без климатик, клапите се ремонтират без да се сваля таблото.

vanko_VW написа:и как става това :roll: :roll: :roll:

Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до! :No


А радиатора дали може да се измъкне оттам ? :) Или вече няма начин :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 08 яну 2009 2:44


изчетох цялата тема и имам питане за моя В4 :)
Тези клапи , доколкото разбрах правят така, че студения въздух да минава първо през радиаторчето на парното и тогава да влиза топъл в купето. Въпроса ми е като ги запушим лятото ще може ли да влиза външен хладен въздух или тогава трябва да ги отпушваме ?
При мен парното при 90 градуса духа като на повечето пасати на 50-60градуса, доста е хладно. Летят ми дунапрени от въздуховодите значи работата е ясна. Имам климатик, начи още по-сложно става всичко.
Не на последно място...срещу каква сума някой от Вас би се навил да направи тази интервенция, или ако не Ви се занимава, аз ще направя всичко, просто искам някой да ми помага в по завързаните моменти кое, къде , как, да не руша зорлем щото ще ми е студено... :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 08 яну 2009 8:50


Plumber написа:
radotom написа:Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до! :No


А радиатора дали може да се измъкне оттам ? :) Или вече няма начин :)

:lol: Да, точно него 'излузвах'! :lol:
Но ако имаш климатик- няма да стане! :(
При всички случаи- вадиш ли го по този начин- всичко, де е в радиаторчето ще изтече в краката...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 08 яну 2009 11:50


DoH_KuXoT написа:изчетох цялата тема и имам питане за моя В4 :)
Тези клапи , доколкото разбрах правят така, че студения въздух да минава първо през радиаторчето на парното и тогава да влиза топъл в купето. Въпроса ми е като ги запушим лятото ще може ли да влиза външен хладен въздух или тогава трябва да ги отпушваме ?

Нама нужда да се отшучват лятото. Проблема идва от това че самите клапи имат отвори и като падне дунапрена въздуха минава през тях, без значение дали е отворена или затворена клапата
Виж снимката която е пуснал колегата на 1-ва страница

radotom написа: :lol: Да, точно него 'излузвах'! :lol:
Но ако имаш климатик- няма да стане! :(
При всички случаи- вадиш ли го по този начин- всичко, де е в радиаторчето ще изтече в краката...

С това "излузване" не мисля че си спестил кой знае колко време и труд, а предполагам че е доста неудобно за работа.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Чет 08 яну 2009 13:29


radotom написа:...При всички случаи- вадиш ли го по този начин- всичко, де е в радиаторчето ще изтече в краката...

Не е това начина, но все пак ако се затапят дупките с коркова тапа... та дори и парцалчета... би имало ефект,
поне няма да е всичко на мокета :roll:


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Чет 08 яну 2009 13:39


Не мога да разбера, защо търсите лесния начин, а не ефективния и качествен за клапите?
Все пак нали си го правите за вас?
Сваляне на таблото- това е начина :idea:,
как става- има си тема.

Предимства при сваляне на таблото:
- два часа макс на студа, докато свалите парното с радиатора и клапите, след това на топло в къщи.
- изчистване на всевъзможни бокуци, събирали се с годините... Аз дори измих всички пластмаси на чешмата. От радиаторчето също има какво да се свали, за подобряване на КПД-то... :wink:
- визуално, ще видите как ви действат клапите и евентуално може да си регулирате жилата. Тогава и ще се убедите, че само ламарина с нитове за затискане на дупките, не е най- удачният начин за тази дейност- остават въздушни пространства за преминаване и на студен въздух...
... ако сте с климатик, не доброто уплътняване, играе роля както зимата, така и лятото.
Затова ви препоръчвам алуминиевото фолио и от горе микропорестата гума - K-Flex.
Изрязвате ги с ножица, лесно за обработка, добро уплътнение, следователно- максимален ефект.
- Евентуално, ако дунапрена между предното стъкло и таблото е сдал багажа, както беше при мен, отново K-Flex от единият край до другият- става перфе...

За улеснение при събирането ви препоръчвам:
- преди да разкачите кабелите, от пластмасовите щипки, предварително ги хванете с нещо и от двете страни на пластмасовата щипка(тиксо, телчица, свинска опашка...), така после ще знаете, къде точно са били преди, а и кабелите няма да се разпиляват. :idea:
- преди да свалите волана- бележете го с маркер на едно две места, за да си дойде и той на мястото. Къде точно... няма да обяснявам.
- ако сте с климатик... тук е малко по- сложно, отделяте ръкава с питата и вентилатора още преди да свалите парното от колата. Проблема са двете щипки от към двигателя, но с малко тренинг от няколко опита, става. При събирането, може и да не ги слагате, но отново с тренинг и са си на мястото. Условието- дълги пръсти и здрави нерви.
Лично аз ги сложих (правих клапите на приятел с климатик).

В общи линии, това е. Не бързайте да направите всичко за един ден, дори оставете нещата да пренощуват...
Така ще имате възможност да систематизирате цялата информация, пък кой знае, може и да ви хрумне някоя по- добра идея, която задължително да споделите :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 08 яну 2009 17:57


Winner25 написа:
DoH_KuXoT написа:изчетох цялата тема и имам питане за моя В4 :)
Тези клапи , доколкото разбрах правят така, че студения въздух да минава първо през радиаторчето на парното и тогава да влиза топъл в купето. Въпроса ми е като ги запушим лятото ще може ли да влиза външен хладен въздух или тогава трябва да ги отпушваме ?

Нама нужда да се отшучват лятото. Проблема идва от това че самите клапи имат отвори и като падне дунапрена въздуха минава през тях, без значение дали е отворена или затворена клапата
Виж снимката която е пуснал колегата на 1-ва страница

много ти благодаря за бързия отговор! Ако може само още един въпрос. Гледам снимката на 1-ва страница с тази ламарина с трите отвора и имам неяснота. Тези отвори каква роля имат? С средната врътка от таблото какво командвам. Аз си представям че на макс топло съм затворил и трите отвора и въздуха минава само през радиаторчето на парното , на средно положение на 50% през радиаторчето на 50 директно студен въздух в купето, на макс студено отварям и трите отвора. Но явно не е така, защото като ги запуша по моите размишления няма да имам студено никога, затова и питах дали трябва да ги отпушваме лятото.
Та питането ми е тези три отвора за какво са и те ли всъщност са запушени с дунапрените които деградират? И тази ламарина всъщност неподвижно ли седи и върху нея нещо се движи или тя се движи ?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 08 яну 2009 18:05


Отворите са запушени с дунапрен, мести се цялата ламарина. Като падне дунапрена обаче и да местиш ламарината всичко минава през отворите.
И аз се чудя защо са направени тези отвори, а не е сложена яла ламарина :roll:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 46 госта