


Passat B3 парно - проблем
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
bachest написа:Ако пасата е без климатик, клапите се ремонтират без да се сваля таблото.
vanko_VW написа:и как става това![]()
![]()
Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до!

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
radotom написа:Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до!
Кое излузваш?

Edit: gibardukov е описал как става. Клапата не е Г-образна, а са си две отделни клапи.
ЧНГ на всички.
Миналата година имах проблем който продължава и до днес.
1-Работеше ми само когато го включех на 4-та степен.Мой колега ми помогна с това като оправи реустата.
2-Клапите бяха само по ламарина уплътненията бяха изчезнали.Отидох при човек който ми препоръчха.Разглоби го без да сваля таблото,само отви винчетата от лявата страна и го поддигна малко за да може да свали вентилатора и да върже тръбите за радиаторчето.Аз си взех за всеки случай и радиатор който смених тогава.Цялата работа с кафетата и поправката на негов приятел да ми залепи радиатора ми отне около 4 часа.
3-Когато работи на едно място колата достига много за кратко 90градуса.Има топъл въздух но за малко след като падне температурата за да ми е топло го пускам на 2-ра степен.
Доста прочетох постовете ви и доста неща разбрах(за което съм ви благодарен)но сега се готвя да сменя термостата и да се обезвъздуши системата което не се бях сетил по-рано.
Момчето което ми прави клапите се занимава само с това и ви уверявам че доста разбира.
Искам и да ви подсетя че когато правите това нещо е хубаво да си измиете и въздуховодите много боклук пада.
Тези дни ще си сменя термостата и ще ви кажа дали има промяна.
Желая ви успех!
Миналата година имах проблем който продължава и до днес.
1-Работеше ми само когато го включех на 4-та степен.Мой колега ми помогна с това като оправи реустата.
2-Клапите бяха само по ламарина уплътненията бяха изчезнали.Отидох при човек който ми препоръчха.Разглоби го без да сваля таблото,само отви винчетата от лявата страна и го поддигна малко за да може да свали вентилатора и да върже тръбите за радиаторчето.Аз си взех за всеки случай и радиатор който смених тогава.Цялата работа с кафетата и поправката на негов приятел да ми залепи радиатора ми отне около 4 часа.
3-Когато работи на едно място колата достига много за кратко 90градуса.Има топъл въздух но за малко след като падне температурата за да ми е топло го пускам на 2-ра степен.
Доста прочетох постовете ви и доста неща разбрах(за което съм ви благодарен)но сега се готвя да сменя термостата и да се обезвъздуши системата което не се бях сетил по-рано.
Момчето което ми прави клапите се занимава само с това и ви уверявам че доста разбира.
Искам и да ви подсетя че когато правите това нещо е хубаво да си измиете и въздуховодите много боклук пада.
Тези дни ще си сменя термостата и ще ви кажа дали има промяна.
Желая ви успех!
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
radotom написа:bachest написа:Ако пасата е без климатик, клапите се ремонтират без да се сваля таблото.vanko_VW написа:и как става това![]()
![]()
Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до!
А радиатора дали може да се измъкне оттам ?


изчетох цялата тема и имам питане за моя В4
Тези клапи , доколкото разбрах правят така, че студения въздух да минава първо през радиаторчето на парното и тогава да влиза топъл в купето. Въпроса ми е като ги запушим лятото ще може ли да влиза външен хладен въздух или тогава трябва да ги отпушваме ?
При мен парното при 90 градуса духа като на повечето пасати на 50-60градуса, доста е хладно. Летят ми дунапрени от въздуховодите значи работата е ясна. Имам климатик, начи още по-сложно става всичко.
Не на последно място...срещу каква сума някой от Вас би се навил да направи тази интервенция, или ако не Ви се занимава, аз ще направя всичко, просто искам някой да ми помага в по завързаните моменти кое, къде , как, да не руша зорлем щото ще ми е студено...

Тези клапи , доколкото разбрах правят така, че студения въздух да минава първо през радиаторчето на парното и тогава да влиза топъл в купето. Въпроса ми е като ги запушим лятото ще може ли да влиза външен хладен въздух или тогава трябва да ги отпушваме ?
При мен парното при 90 градуса духа като на повечето пасати на 50-60градуса, доста е хладно. Летят ми дунапрени от въздуховодите значи работата е ясна. Имам климатик, начи още по-сложно става всичко.
Не на последно място...срещу каква сума някой от Вас би се навил да направи тази интервенция, или ако не Ви се занимава, аз ще направя всичко, просто искам някой да ми помага в по завързаните моменти кое, къде , как, да не руша зорлем щото ще ми е студено...

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Plumber написа:radotom написа:Хмм... за ставането- става! С 'излузване' настрани...
Ама за 1-2 часа...
Аз така го правих и единственото, което спестих е развиването на 2 болтчета от към шофьорската страна на таблото (и може би още някоя дреболия)
Но пак си ми отне 6 часа, докато натъкмя всичко от-до!
А радиатора дали може да се измъкне оттам ?Или вече няма начин


Но ако имаш климатик- няма да стане!

При всички случаи- вадиш ли го по този начин- всичко, де е в радиаторчето ще изтече в краката...
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
DoH_KuXoT написа:изчетох цялата тема и имам питане за моя В4![]()
Тези клапи , доколкото разбрах правят така, че студения въздух да минава първо през радиаторчето на парното и тогава да влиза топъл в купето. Въпроса ми е като ги запушим лятото ще може ли да влиза външен хладен въздух или тогава трябва да ги отпушваме ?
Нама нужда да се отшучват лятото. Проблема идва от това че самите клапи имат отвори и като падне дунапрена въздуха минава през тях, без значение дали е отворена или затворена клапата
Виж снимката която е пуснал колегата на 1-ва страница
radotom написа:Да, точно него 'излузвах'!
![]()
Но ако имаш климатик- няма да стане!
При всички случаи- вадиш ли го по този начин- всичко, де е в радиаторчето ще изтече в краката...
С това "излузване" не мисля че си спестил кой знае колко време и труд, а предполагам че е доста неудобно за работа.
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Не мога да разбера, защо търсите лесния начин, а не ефективния и качествен за клапите?
Все пак нали си го правите за вас?
Сваляне на таблото- това е начина
,
как става- има си тема.
Предимства при сваляне на таблото:
- два часа макс на студа, докато свалите парното с радиатора и клапите, след това на топло в къщи.
- изчистване на всевъзможни бокуци, събирали се с годините... Аз дори измих всички пластмаси на чешмата. От радиаторчето също има какво да се свали, за подобряване на КПД-то...
- визуално, ще видите как ви действат клапите и евентуално може да си регулирате жилата. Тогава и ще се убедите, че само ламарина с нитове за затискане на дупките, не е най- удачният начин за тази дейност- остават въздушни пространства за преминаване и на студен въздух...
... ако сте с климатик, не доброто уплътняване, играе роля както зимата, така и лятото.
Затова ви препоръчвам алуминиевото фолио и от горе микропорестата гума - K-Flex.
Изрязвате ги с ножица, лесно за обработка, добро уплътнение, следователно- максимален ефект.
- Евентуално, ако дунапрена между предното стъкло и таблото е сдал багажа, както беше при мен, отново K-Flex от единият край до другият- става перфе...
За улеснение при събирането ви препоръчвам:
- преди да разкачите кабелите, от пластмасовите щипки, предварително ги хванете с нещо и от двете страни на пластмасовата щипка(тиксо, телчица, свинска опашка...), така после ще знаете, къде точно са били преди, а и кабелите няма да се разпиляват.
- преди да свалите волана- бележете го с маркер на едно две места, за да си дойде и той на мястото. Къде точно... няма да обяснявам.
- ако сте с климатик... тук е малко по- сложно, отделяте ръкава с питата и вентилатора още преди да свалите парното от колата. Проблема са двете щипки от към двигателя, но с малко тренинг от няколко опита, става. При събирането, може и да не ги слагате, но отново с тренинг и са си на мястото. Условието- дълги пръсти и здрави нерви.
Лично аз ги сложих (правих клапите на приятел с климатик).
В общи линии, това е. Не бързайте да направите всичко за един ден, дори оставете нещата да пренощуват...
Така ще имате възможност да систематизирате цялата информация, пък кой знае, може и да ви хрумне някоя по- добра идея, която задължително да споделите
Все пак нали си го правите за вас?
Сваляне на таблото- това е начина

как става- има си тема.
Предимства при сваляне на таблото:
- два часа макс на студа, докато свалите парното с радиатора и клапите, след това на топло в къщи.
- изчистване на всевъзможни бокуци, събирали се с годините... Аз дори измих всички пластмаси на чешмата. От радиаторчето също има какво да се свали, за подобряване на КПД-то...

- визуално, ще видите как ви действат клапите и евентуално може да си регулирате жилата. Тогава и ще се убедите, че само ламарина с нитове за затискане на дупките, не е най- удачният начин за тази дейност- остават въздушни пространства за преминаване и на студен въздух...
... ако сте с климатик, не доброто уплътняване, играе роля както зимата, така и лятото.
Затова ви препоръчвам алуминиевото фолио и от горе микропорестата гума - K-Flex.
Изрязвате ги с ножица, лесно за обработка, добро уплътнение, следователно- максимален ефект.
- Евентуално, ако дунапрена между предното стъкло и таблото е сдал багажа, както беше при мен, отново K-Flex от единият край до другият- става перфе...
За улеснение при събирането ви препоръчвам:
- преди да разкачите кабелите, от пластмасовите щипки, предварително ги хванете с нещо и от двете страни на пластмасовата щипка(тиксо, телчица, свинска опашка...), така после ще знаете, къде точно са били преди, а и кабелите няма да се разпиляват.

- преди да свалите волана- бележете го с маркер на едно две места, за да си дойде и той на мястото. Къде точно... няма да обяснявам.
- ако сте с климатик... тук е малко по- сложно, отделяте ръкава с питата и вентилатора още преди да свалите парното от колата. Проблема са двете щипки от към двигателя, но с малко тренинг от няколко опита, става. При събирането, може и да не ги слагате, но отново с тренинг и са си на мястото. Условието- дълги пръсти и здрави нерви.
Лично аз ги сложих (правих клапите на приятел с климатик).
В общи линии, това е. Не бързайте да направите всичко за един ден, дори оставете нещата да пренощуват...
Така ще имате възможност да систематизирате цялата информация, пък кой знае, може и да ви хрумне някоя по- добра идея, която задължително да споделите

Winner25 написа:DoH_KuXoT написа:изчетох цялата тема и имам питане за моя В4![]()
Тези клапи , доколкото разбрах правят така, че студения въздух да минава първо през радиаторчето на парното и тогава да влиза топъл в купето. Въпроса ми е като ги запушим лятото ще може ли да влиза външен хладен въздух или тогава трябва да ги отпушваме ?
Нама нужда да се отшучват лятото. Проблема идва от това че самите клапи имат отвори и като падне дунапрена въздуха минава през тях, без значение дали е отворена или затворена клапата
Виж снимката която е пуснал колегата на 1-ва страница
много ти благодаря за бързия отговор! Ако може само още един въпрос. Гледам снимката на 1-ва страница с тази ламарина с трите отвора и имам неяснота. Тези отвори каква роля имат? С средната врътка от таблото какво командвам. Аз си представям че на макс топло съм затворил и трите отвора и въздуха минава само през радиаторчето на парното , на средно положение на 50% през радиаторчето на 50 директно студен въздух в купето, на макс студено отварям и трите отвора. Но явно не е така, защото като ги запуша по моите размишления няма да имам студено никога, затова и питах дали трябва да ги отпушваме лятото.
Та питането ми е тези три отвора за какво са и те ли всъщност са запушени с дунапрените които деградират? И тази ламарина всъщност неподвижно ли седи и върху нея нещо се движи или тя се движи ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 54 госта