Преди малко пробвах да работи на място и следих на колко градуса ще пусне перките. Следих и маркучите към и от радиатора. Към 80С долният маркуч загря и като отворих капачката на разширителния съд антифриза вътре се въртеше и не изпръска навън. Забелязах обаче че след като включих климатроника перките веднага се включиха. Като го угасих спряха. След малко като вдигна 100С перките се включиха. Възможно ли е да имам проблема с обърнатите клеми на датчика на радиатора и къде да го търся този датчик, че да пробвам и този вариант.
Как да измеря и температурата в казанчето за да изключа , че датчика за темп. ме лъже или да знам с колко?
Прегряване на двигател
- Layman
- Мнения: 148
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търново
Re: Прегряване на двигател
На главата (на 1ви или 2ри цилиндър)има технологичен глух отвор. Там пъхаш сондата на мултицета, което си е термодвойка.
И изправните датчици лъжат под и над 90 градуса - колкото по-далеч, толкова грешката е по-голяма. 110 граудс на таблото, ако всичко е изправно са реално не повече от 105 на главата - няма никакъв проблем, всъщност тогава тръгва и 2рата степен на вентилатора. Проблеми идват над 115-120 градуса на таблото - тогава светва лампата и пищи зумера. Ако таблото показва 70 градуса, температурата на главата е 80 - нищо трагично. Но пада ли още надолу при дълги спускания - термостата не затваря и двигателя простива. Трябва да се смени термостата.
Дано съм бил полезен.
ПП>Перките на климатиковия/климатрониковия радиатор и охлаждащият мотора радиатор включват веднага на пъра степен, без значение околната (стига да е над 5 градуса) или температурата на мотора температури, веднага с пускането на климатика.
И изправните датчици лъжат под и над 90 градуса - колкото по-далеч, толкова грешката е по-голяма. 110 граудс на таблото, ако всичко е изправно са реално не повече от 105 на главата - няма никакъв проблем, всъщност тогава тръгва и 2рата степен на вентилатора. Проблеми идват над 115-120 градуса на таблото - тогава светва лампата и пищи зумера. Ако таблото показва 70 градуса, температурата на главата е 80 - нищо трагично. Но пада ли още надолу при дълги спускания - термостата не затваря и двигателя простива. Трябва да се смени термостата.
Дано съм бил полезен.
ПП>Перките на климатиковия/климатрониковия радиатор и охлаждащият мотора радиатор включват веднага на пъра степен, без значение околната (стига да е над 5 градуса) или температурата на мотора температури, веднага с пускането на климатика.
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Прегряване на двигател
въпрос онтосно автора
колега я напиши някакви тех.данни за пасата (да знаем кой-е издръжливия мотор)
относко към всички
колеги вий сериозни ли сте като казвате,че 110С са си нормални,шото аз съм чувал,че наще Народни автомобили" изобщо не са били доволни след прегряване (пукане,кривене на глава и др)
а иначе не разбрах това с капачката,при работещ двигател при д/г 90 С трябва ли да има малко налягане в казанчето или не ?
колега я напиши някакви тех.данни за пасата (да знаем кой-е издръжливия мотор)
относко към всички
колеги вий сериозни ли сте като казвате,че 110С са си нормални,шото аз съм чувал,че наще Народни автомобили" изобщо не са били доволни след прегряване (пукане,кривене на глава и др)
а иначе не разбрах това с капачката,при работещ двигател при д/г 90 С трябва ли да има малко налягане в казанчето или не ?
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Прегряване на двигател
chungata написа:Преди малко пробвах да работи на място и следих на колко градуса ще пусне перките. Следих и маркучите към и от радиатора. Към 80С долният маркуч загря и като отворих капачката на разширителния съд антифриза вътре се въртеше и не изпръска навън. Забелязах обаче че след като включих климатроника перките веднага се включиха. Като го угасих спряха. След малко като вдигна 100С перките се включиха. Възможно ли е да имам проблема с обърнатите клеми на датчика на радиатора и къде да го търся този датчик, че да пробвам и този вариант.
Как да измеря и температурата в казанчето за да изключа , че датчика за темп. ме лъже или да знам с колко?
На диагностика си показва. Някой познат с лаптоп и обд кабел също.
Има налягане при 90гр. и не е добре да се отвива капачката без предпазни маски, ръкавици, костюм и т.н.
Течности -налягане-температура. Общо взето нещо с термодинамика май беше.

- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Прегряване на двигател
Гергин написа:chungata написа:Преди малко пробвах да работи на място и следих на колко градуса ще пусне перките. Следих и маркучите към и от радиатора. Към 80С долният маркуч загря и като отворих капачката на разширителния съд антифриза вътре се въртеше и не изпръска навън. Забелязах обаче че след като включих климатроника перките веднага се включиха. Като го угасих спряха. След малко като вдигна 100С перките се включиха. Възможно ли е да имам проблема с обърнатите клеми на датчика на радиатора и къде да го търся този датчик, че да пробвам и този вариант.
Как да измеря и температурата в казанчето за да изключа , че датчика за темп. ме лъже или да знам с колко?
На диагностика си показва. Някой познат с лаптоп и обд кабел също.
Има налягане при 90гр. и не е добре да се отвива капачката без предпазни маски, ръкавици, костюм и т.н.
Течности -налягане-температура. Общо взето нещо с термодинамика май беше.
Може и без предпазни средства - стига да знаеш как!

Отвиваш малко и разклащаш капачката радиално няколко пъти, след това отвиваш още малко и разклащаш и така се чува по малко изпускане на въздух. Докато я развиеш на цяло и с по малко изпускане, се е уеднаквило налягането и няма "гейзери" и т.н.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта