Прегряване на двигател

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
chungata
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 17:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот chungata » Съб 25 юни 2011 16:44


Преди малко пробвах да работи на място и следих на колко градуса ще пусне перките. Следих и маркучите към и от радиатора. Към 80С долният маркуч загря и като отворих капачката на разширителния съд антифриза вътре се въртеше и не изпръска навън. Забелязах обаче че след като включих климатроника перките веднага се включиха. Като го угасих спряха. След малко като вдигна 100С перките се включиха. Възможно ли е да имам проблема с обърнатите клеми на датчика на радиатора и къде да го търся този датчик, че да пробвам и този вариант.
Как да измеря и температурата в казанчето за да изключа , че датчика за темп. ме лъже или да знам с колко?




Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот Layman » Съб 25 юни 2011 17:36


На главата (на 1ви или 2ри цилиндър)има технологичен глух отвор. Там пъхаш сондата на мултицета, което си е термодвойка.
И изправните датчици лъжат под и над 90 градуса - колкото по-далеч, толкова грешката е по-голяма. 110 граудс на таблото, ако всичко е изправно са реално не повече от 105 на главата - няма никакъв проблем, всъщност тогава тръгва и 2рата степен на вентилатора. Проблеми идват над 115-120 градуса на таблото - тогава светва лампата и пищи зумера. Ако таблото показва 70 градуса, температурата на главата е 80 - нищо трагично. Но пада ли още надолу при дълги спускания - термостата не затваря и двигателя простива. Трябва да се смени термостата.
Дано съм бил полезен.
ПП>Перките на климатиковия/климатрониковия радиатор и охлаждащият мотора радиатор включват веднага на пъра степен, без значение околната (стига да е над 5 градуса) или температурата на мотора температури, веднага с пускането на климатика.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот nebeto » Съб 25 юни 2011 18:32


въпрос онтосно автора
колега я напиши някакви тех.данни за пасата (да знаем кой-е издръжливия мотор)

относко към всички
колеги вий сериозни ли сте като казвате,че 110С са си нормални,шото аз съм чувал,че наще Народни автомобили" изобщо не са били доволни след прегряване (пукане,кривене на глава и др)

а иначе не разбрах това с капачката,при работещ двигател при д/г 90 С трябва ли да има малко налягане в казанчето или не ?


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот Гергин » Пон 04 юли 2011 16:44


chungata написа:Преди малко пробвах да работи на място и следих на колко градуса ще пусне перките. Следих и маркучите към и от радиатора. Към 80С долният маркуч загря и като отворих капачката на разширителния съд антифриза вътре се въртеше и не изпръска навън. Забелязах обаче че след като включих климатроника перките веднага се включиха. Като го угасих спряха. След малко като вдигна 100С перките се включиха. Възможно ли е да имам проблема с обърнатите клеми на датчика на радиатора и къде да го търся този датчик, че да пробвам и този вариант.
Как да измеря и температурата в казанчето за да изключа , че датчика за темп. ме лъже или да знам с колко?


На диагностика си показва. Някой познат с лаптоп и обд кабел също.

Има налягане при 90гр. и не е добре да се отвива капачката без предпазни маски, ръкавици, костюм и т.н.
Течности -налягане-температура. Общо взето нещо с термодинамика май беше. :drunk


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Прегряване на двигател

Мнениеот vpetrovbg » Пон 04 юли 2011 20:54


Гергин написа:
chungata написа:Преди малко пробвах да работи на място и следих на колко градуса ще пусне перките. Следих и маркучите към и от радиатора. Към 80С долният маркуч загря и като отворих капачката на разширителния съд антифриза вътре се въртеше и не изпръска навън. Забелязах обаче че след като включих климатроника перките веднага се включиха. Като го угасих спряха. След малко като вдигна 100С перките се включиха. Възможно ли е да имам проблема с обърнатите клеми на датчика на радиатора и къде да го търся този датчик, че да пробвам и този вариант.
Как да измеря и температурата в казанчето за да изключа , че датчика за темп. ме лъже или да знам с колко?


На диагностика си показва. Някой познат с лаптоп и обд кабел също.

Има налягане при 90гр. и не е добре да се отвива капачката без предпазни маски, ръкавици, костюм и т.н.
Течности -налягане-температура. Общо взето нещо с термодинамика май беше. :drunk

Може и без предпазни средства - стига да знаеш как! :wink:
Отвиваш малко и разклащаш капачката радиално няколко пъти, след това отвиваш още малко и разклащаш и така се чува по малко изпускане на въздух. Докато я развиеш на цяло и с по малко изпускане, се е уеднаквило налягането и няма "гейзери" и т.н.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 68 госта