Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
zfa159 написа:Аз това го видях.Идеята е другия дали се сменя само той или е заедно с дюзата?
Също така ако сложа постоянен резистор с някаква стойност какво губя?
Благодаря!
мисля че малко хора биха могли да кажат как точно влияе този датчик на алгоритъма на управляващият блок, но освен че при по-ниски темп. на вх. въздух се увеличава времето за отваряне на дюзата , този датчик също така влияе и на корекцията на центровката.
Някаде бях чел нещо че за по гъвкаво управление на горивният процес при по-студена и по-топла горивна смес центровката трябва да бъде различна


Но слагай смело постоянен резистор, със сигурност (ако ти е бил повреден датчика) ще ти се понижи разхода.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е идеята е да стане оптимален вариант.Понеже на газ колата ще е с ламбда контрол този датчик ще ми е от значение за центровката (коята макар че минава през ТАП може да окаже влияние).
Мисля си да го заместя с някакъв терморезистор или със син датчик ама се опасявам,че те действат по-бавно от заводски поставения там и няма да са толкова прецизни.
Иначе е най-лесното да хакна отгоре един син датчик щом е със същата характеристика (пък и аз мога да го разглобя на съставните му части и да си извадя само това,което ми е нужно от него за да е по-малък).Даже имам един някъде ама трябва да видя колко работи.
Сега ще замеря дали самия датчик реално не е здрав а проблема да е по кабелчетата до него (в руския сайт единия случай май беше такъв).
Мисля си да го заместя с някакъв терморезистор или със син датчик ама се опасявам,че те действат по-бавно от заводски поставения там и няма да са толкова прецизни.
Иначе е най-лесното да хакна отгоре един син датчик щом е със същата характеристика (пък и аз мога да го разглобя на съставните му части и да си извадя само това,което ми е нужно от него за да е по-малък).Даже имам един някъде ама трябва да видя колко работи.
Сега ще замеря дали самия датчик реално не е здрав а проблема да е по кабелчетата до него (в руския сайт единия случай май беше такъв).
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
zfa159 написа:Е идеята е да стане оптимален вариант.Понеже на газ колата ще е с ламбда контрол този датчик ще ми е от значение за центровката (коята макар че минава през ТАП може да окаже влияние).
Мисля си да го заместя с някакъв терморезистор или със син датчик ама се опасявам,че те действат по-бавно от заводски поставения там и няма да са толкова прецизни.
Иначе е най-лесното да хакна отгоре един син датчик щом е със същата характеристика (пък и аз мога да го разглобя на съставните му части и да си извадя само това,което ми е нужно от него за да е по-малък).Даже имам един някъде ама трябва да видя колко работи.
Сега ще замеря дали самия датчик реално не е здрав а проблема да е по кабелчетата до него (в руския сайт единия случай май беше такъв).
Не се притеснявай зая центровката

Но мисля че щом ще караш предимно на гас - варианта с постоянния резистор си е приемлив, тъй като той никъде не ти участва в електрониката на газовата

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Mustang, разкачи куплунга и замери какво има откъм компютъра - ще замериш точно 0.45V.
Това е напрежение подадено от компютъра, разбира се през достатъчно високоомни резистори, или изобщо идва от източник с голямо съпротивление, така че да не пречи на сондата ако работи.
Докато компютъра вижда такова напрежение, той смята че сондата не работи, не е загряла, или изобщо я няма. Когато тя заработи, вече валиден е неиния сигнал, тъй като образно казано е "по-силен".

Това е напрежение подадено от компютъра, разбира се през достатъчно високоомни резистори, или изобщо идва от източник с голямо съпротивление, така че да не пречи на сондата ако работи.
Докато компютъра вижда такова напрежение, той смята че сондата не работи, не е загряла, или изобщо я няма. Когато тя заработи, вече валиден е неиния сигнал, тъй като образно казано е "по-силен".
- Mustang GT-R
- Мнения: 462
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
psstv18rp написа:Mustang, разкачи куплунга и замери какво има откъм компютъра - ще замериш точно 0.45V.
Това е напрежение подадено от компютъра, разбира се през достатъчно високоомни резистори, или изобщо идва от източник с голямо съпротивление, така че да не пречи на сондата ако работи.
Докато компютъра вижда такова напрежение, той смята че сондата не работи, не е загряла, или изобщо я няма. Когато тя заработи, вече валиден е неиния сигнал, тъй като образно казано е "по-силен".
Мисълта ми е, че ламбдата не консумира, тя генерира напрежение

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами то се оказа че уреда ми не е свят (едната сонда на уреда прекъсвала ама не съм се усетил).Та преди да тръгна реших да премеря пак какво показва и показваше 2.5k при температура около 17 градуса.
След това карах доста колата и като се върнах пак го премерих на позатоплен двигател - показваше 2.01к така че той си работи
Утре сутринта ще го премеря на студено да видя какво ще покаже при по-ниска температура.
Остава да се мъча с ламбдата (много е неудобно за мерене докато е включена)
След това карах доста колата и като се върнах пак го премерих на позатоплен двигател - показваше 2.01к така че той си работи

Утре сутринта ще го премеря на студено да видя какво ще покаже при по-ниска температура.
Остава да се мъча с ламбдата (много е неудобно за мерене докато е включена)
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Аз моята я мерих при включено състояние по следния начин: вадиш куплунга и пъхаш в него тънка и по-дълга жичка така, че да прави контакт с клемата. Внимателно включваш куплунга заедно с жичката така, че тя да стърчи отвън. След това едната сонда на уреда на жичката, другата на маса и мериш. Дано и сондата да се окаже свястна.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
zfa Нема се плашиш
мери го при всякакви температури тоя датчик защото моя прекъсваше само при определена температура.
Ако е така лошо
но хубавото е че самия датчик си е здрав, проблема на тоз датчик е че се прекъсва връката межди самия елемент (пъпката) и проводниците към куплунга вътре в капачката на инжектора явно от температурните разширение и пак от тях на моменти дава контакт на моменти не.
Решението предполагам вече се сети, запояване на дублиращи проводници от двете страни на терморезистора до куплунга.
Новия е 100-ина лефа иначе
А за сондата ти все си мисля че е здрава, ако е невред милата тя или не мърда хич сигнала или е отрицателен, най-много да е мудна.

Ако е така лошо

Решението предполагам вече се сети, запояване на дублиращи проводници от двете страни на терморезистора до куплунга.
Новия е 100-ина лефа иначе

А за сондата ти все си мисля че е здрава, ако е невред милата тя или не мърда хич сигнала или е отрицателен, най-много да е мудна.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз за да се предпазя от ефекта на прекъсващата жица като мерих с уреда втория път хванах един колега да блъска по моноблок-а (отгоре,отстрани) за да се развибрира и да видя дали прекъсва съпротивлението - не.
Иначе ако отчета някаква аномалия ще си мисля от какво може да е.В понеделник започвам да измервам контролно показанието (с проверен уред
)
Иначе и да е дал фира ще го шунтирам понеже така или иначе колата занапред ще работи на бензин само за палене и придвижване като свърша газ-та.Общо взето ще го забия с някаква стандартна стойност за около 10 градуса и така.
Ама това ако видя,че не работи добре или има някакъв проблем.
Благодаря!
Иначе ако отчета някаква аномалия ще си мисля от какво може да е.В понеделник започвам да измервам контролно показанието (с проверен уред

Иначе и да е дал фира ще го шунтирам понеже така или иначе колата занапред ще работи на бензин само за палене и придвижване като свърша газ-та.Общо взето ще го забия с някаква стандартна стойност за около 10 градуса и така.
Ама това ако видя,че не работи добре или има някакъв проблем.
Благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта