Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 26 окт 2007 12:13


Оригиналният,мисля,че не е достъпен за демонтаж!Поставянето на резистор не е решение-ще работи относително добре само при определена температура.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 12:16


Т.е. трябва да си купя ново цялото това отгоре за да е сдобия с работещ датчик или да приложа руската технология със синия датчик.
Благодаря!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 26 окт 2007 12:16


zfa159 написа:Аз това го видях.Идеята е другия дали се сменя само той или е заедно с дюзата?
Също така ако сложа постоянен резистор с някаква стойност какво губя?
Благодаря!


мисля че малко хора биха могли да кажат как точно влияе този датчик на алгоритъма на управляващият блок, но освен че при по-ниски темп. на вх. въздух се увеличава времето за отваряне на дюзата , този датчик също така влияе и на корекцията на центровката.

Някаде бях чел нещо че за по гъвкаво управление на горивният процес при по-студена и по-топла горивна смес центровката трябва да бъде различна :roll: , незнам, по-запознатите нека кажат :?

Но слагай смело постоянен резистор, със сигурност (ако ти е бил повреден датчика) ще ти се понижи разхода. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 12:38


Е идеята е да стане оптимален вариант.Понеже на газ колата ще е с ламбда контрол този датчик ще ми е от значение за центровката (коята макар че минава през ТАП може да окаже влияние).
Мисля си да го заместя с някакъв терморезистор или със син датчик ама се опасявам,че те действат по-бавно от заводски поставения там и няма да са толкова прецизни.
Иначе е най-лесното да хакна отгоре един син датчик щом е със същата характеристика (пък и аз мога да го разглобя на съставните му части и да си извадя само това,което ми е нужно от него за да е по-малък).Даже имам един някъде ама трябва да видя колко работи.
Сега ще замеря дали самия датчик реално не е здрав а проблема да е по кабелчетата до него (в руския сайт единия случай май беше такъв).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 26 окт 2007 12:48


zfa159 написа:Е идеята е да стане оптимален вариант.Понеже на газ колата ще е с ламбда контрол този датчик ще ми е от значение за центровката (коята макар че минава през ТАП може да окаже влияние).
Мисля си да го заместя с някакъв терморезистор или със син датчик ама се опасявам,че те действат по-бавно от заводски поставения там и няма да са толкова прецизни.
Иначе е най-лесното да хакна отгоре един син датчик щом е със същата характеристика (пък и аз мога да го разглобя на съставните му части и да си извадя само това,което ми е нужно от него за да е по-малък).Даже имам един някъде ама трябва да видя колко работи.
Сега ще замеря дали самия датчик реално не е здрав а проблема да е по кабелчетата до него (в руския сайт единия случай май беше такъв).


Не се притеснявай зая центровката :wink: , най- много от него да се променя с 1 най-много 2 градуса:)
Но мисля че щом ще караш предимно на гас - варианта с постоянния резистор си е приемлив, тъй като той никъде не ти участва в електрониката на газовата :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 26 окт 2007 14:07


Mustang, разкачи куплунга и замери какво има откъм компютъра - ще замериш точно 0.45V. :-)
Това е напрежение подадено от компютъра, разбира се през достатъчно високоомни резистори, или изобщо идва от източник с голямо съпротивление, така че да не пречи на сондата ако работи.
Докато компютъра вижда такова напрежение, той смята че сондата не работи, не е загряла, или изобщо я няма. Когато тя заработи, вече валиден е неиния сигнал, тъй като образно казано е "по-силен".


Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mustang GT-R » Пет 26 окт 2007 14:39


psstv18rp написа:Mustang, разкачи куплунга и замери какво има откъм компютъра - ще замериш точно 0.45V. :-)
Това е напрежение подадено от компютъра, разбира се през достатъчно високоомни резистори, или изобщо идва от източник с голямо съпротивление, така че да не пречи на сондата ако работи.
Докато компютъра вижда такова напрежение, той смята че сондата не работи, не е загряла, или изобщо я няма. Когато тя заработи, вече валиден е неиния сигнал, тъй като образно казано е "по-силен".

Мисълта ми е, че ламбдата не консумира, тя генерира напрежение :!:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 26 окт 2007 15:41


Колегата е прав - ламбдата генерира напрежение. А що се отнася до датчика за температурата на входящия въздух, който по спомени струва около 180 лв. в Юнитрейд, ако искаш пиши ми на лични да ти обясня как си го направих аз. Стана като нов. Иначе е дълго за обяснение и трябва онагледяване.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 15:58


Ами то се оказа че уреда ми не е свят (едната сонда на уреда прекъсвала ама не съм се усетил).Та преди да тръгна реших да премеря пак какво показва и показваше 2.5k при температура около 17 градуса.
След това карах доста колата и като се върнах пак го премерих на позатоплен двигател - показваше 2.01к така че той си работи :)
Утре сутринта ще го премеря на студено да видя какво ще покаже при по-ниска температура.
Остава да се мъча с ламбдата (много е неудобно за мерене докато е включена)


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 26 окт 2007 16:06


Аз моята я мерих при включено състояние по следния начин: вадиш куплунга и пъхаш в него тънка и по-дълга жичка така, че да прави контакт с клемата. Внимателно включваш куплунга заедно с жичката така, че тя да стърчи отвън. След това едната сонда на уреда на жичката, другата на маса и мериш. Дано и сондата да се окаже свястна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 17:12


Сондата че не е свястна не е ама все пак ще я премеря.
Така или иначе трябва да срежа кабела на сондата (ще минава през ламбда контрола за газовата) така че няма да ми е проблем :)
Благодаря!


Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Пет 26 окт 2007 19:12


zfa Нема се плашиш :wink: мери го при всякакви температури тоя датчик защото моя прекъсваше само при определена температура.
Ако е така лошо :( но хубавото е че самия датчик си е здрав, проблема на тоз датчик е че се прекъсва връката межди самия елемент (пъпката) и проводниците към куплунга вътре в капачката на инжектора явно от температурните разширение и пак от тях на моменти дава контакт на моменти не.
Решението предполагам вече се сети, запояване на дублиращи проводници от двете страни на терморезистора до куплунга.
Новия е 100-ина лефа иначе :cry:

А за сондата ти все си мисля че е здрава, ако е невред милата тя или не мърда хич сигнала или е отрицателен, най-много да е мудна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 19:17


Ами днес го мерих няколко пъти и след като си оправих уреда нямаше проблеми ;) (мерих го на студен двигател,на загрял двигател,в какви ли не режими и си бачкаше).
Ще продължа да си го меря с времето докато се убедя че е наред ама с читав уред ;)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 26 окт 2007 20:44


Ясно че генерира напрежение сондата. :-) Имах предвид че и компютъра осигурява.

Иначе меренето обикновено се прави с карфица забита в проводника някъде.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2007 21:11


Аз за да се предпазя от ефекта на прекъсващата жица като мерих с уреда втория път хванах един колега да блъска по моноблок-а (отгоре,отстрани) за да се развибрира и да видя дали прекъсва съпротивлението - не.
Иначе ако отчета някаква аномалия ще си мисля от какво може да е.В понеделник започвам да измервам контролно показанието (с проверен уред ;) )
Иначе и да е дал фира ще го шунтирам понеже така или иначе колата занапред ще работи на бензин само за палене и придвижване като свърша газ-та.Общо взето ще го забия с някаква стандартна стойност за около 10 градуса и така.
Ама това ако видя,че не работи добре или има някакъв проблем.
Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта