Когато помпата 5 е най-ниска точка в системата (която е активна само в студената фаза на двигателя) и клапана 7 остарее и се прецака, почвайки да пропуска не само към двигателя, а и пари обратно към помпата, от разликата в температурите се получава приятен конденз, който се събира в помпата. Като загрее двигателя конденза намира път обратно към двигателя, с последствия като бял дим при студена кола и жълта тиня при капачката на маслото.
В зависимост от модела, разпределението на компонентите и дължината на връзките между тях в системата може да се съберат към 1,5 литра конденз, както беше при моя бус.
Помпата ми изглеждаше по-зле от тази:

Весело става при палене на минусови температури, когато кондензът частично е смесен с масло и е замръзнал, както и остатъка от конденза по тръбите.
Няма нужда да споменавам, че помпата и клапана са със стабилни цени (нещо от рода 280 и 170 евро за буса, а при пасата клапаните са 2

Симптомите са трудно палене въпреки читав акумулатор, бял дим в студената фаза през ауспуха и жълта тиня на капачката, както и характерно зацапан въздушен филтър:
