Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели - Решено

Мнениеот genov1 » Нед 13 ное 2011 2:23


Напръскай буксата на компютъра с контактен спрей




angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот angel1223 » Нед 13 ное 2011 19:42


Напръскал съм я буксата това лято.Днес откачих буксата на ТПС - от време на време преиграват оборотите . Отново дадох предварение с 1 мм. на делкото . Покарах я известно време - нищо не направи .То ще покаже :evil: .ако е само да прииграват оборотите това да му е кусура.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот angel1223 » Пет 25 ное 2011 19:33


Със откачена букса на ТПС ,след изминати 350 км. днес отново го направи придърпването scare .Еб..м съм и майката вече тъй ще карам и туйто .


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот Zlatina » Пет 02 дек 2011 0:48


2E,пали леко,като се опиташ да я форсираш-забива.Или пали и оборотите почват да играят известно време.Успокоят се и тръгнеш-почват да играят в движение,сиреч пидърпва,тръгва спира и като дадеш газ забива муцуната.Ходих по майстори-казаха байпас.Пробвах 3 различни-отивам на морга и сменям на място и връщам-не е от тях.Казаха дебитомер,датчик за студен старт,ламбда сонда и какво ли не още.Тогава жената чете тук по форумите и ми каза проблема-Дроселова клапа.Свалихме,почистихме и се оправи.След една година почна пак да придърпва-направо си спираше като подам газ.Отидох директно при клапата-първо не го видях и пак жената го откри-един от трите/мисля/ кабела на обувката на дросела беше се скъсал.То той си беше къс и си стоееше опънат.Вързах го на ръка и от тогава нямам проблем/имам ама с климатика и ABS-а/.Нямам кой звае кви познания но клапата се сваля лесно,купихме ВД и я почистихме до блясък.За мен това е проблема.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот angel1223 » Пет 02 дек 2011 18:54


колега да не би да имаш предвид датчика на дроселната клапа - кабелите съм ги преработил . Да е от клапата датчика нали беше разкачен съответно компа няма как да отчете показанията на ТПС . Как почисти дроселната клапа ? В интерес на истината не помня кога я чистих .


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот Zlatina » Пет 02 дек 2011 22:17


не знам,по разбирам на моното си,факт е че като я свалихме и лъснахме се оправи.А както казах при мен като изключиш тази букса не можеш да запалиш въобще...


Потребителски аватар
bnvp
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 18:46
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Варна

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот bnvp » Пет 02 дек 2011 23:11


Имам и аз едно предположение - клапана на картерната вентилация (черната кутийка отгоре на главата). В интерес на истината не намерих информация за този клапан в нашия форум, понеже и аз имам проблем с него, затова се обърнах към руските форуми: http://vwts.ru/forum/72006.html . Но тъй като не знам не знам руски не успявам да разбера съдържанието на темата.
Та отдавна чета тази тема и май това е единственото непроверено нещо от колегата angel1223. При мен проблемите с този клапан се изразяват в нестабилен празен ход, липса на мощност на колата, леко увеличен разход и забавяне на ускорението при подаване на газ.


Zlatina
Мнения: 342
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крапец

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот Zlatina » Съб 03 дек 2011 11:01


руснака е написал потрепване на празен ход и харч на масло,едно е потрепване,друго е забиване при подаване на газ


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот bobocamaro » Съб 03 дек 2011 13:58


bnvp написа:Имам и аз едно предположение ..

Покарай без клапана. В смисъл там да стои, но маркуча който тръгва от него към въздуховода го прати някъде надолу. А празната "дупка" във въздуховода запуши с коркова тапа.
За проба само...тая "гъба"...нямам думи за нея. :banghead: Кой я измисли, смисъла и изобщо.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот angel1223 » Съб 03 дек 2011 18:09


Момчета първо да благодаря на bnvp :bowdown за съвета му и линка който ми даде.Изобщо не съм и си помислил че тази черна кутия е клапан, но както и да е.На всички вас които сте съпричастни към моя проблем :bowdown , който ще стане близо 1,5 година не мога да го реша :banghead: , :banghead:, .Направих това което което си писал bobocamaro .А сега да пиша - 100км днес пробег без ядове . Прочетох набързо инфото от братята руси .Има логика в това което са писали. Утре ще го отворя да го погледна ,ако е здрава мембраната ще го почистя и пак ще го събера и така ще карам и ще видим :oops: .


peter70
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот peter70 » Съб 03 дек 2011 18:34


Здравейте, имам същия проблем както писах по-горе, но при мен този клапан е изолиран, отвора във маркуча е запушен. Картерните газове съм ги мушнал със маркуч отново във кутията на филтъра. И понеже при мен проблема все още присъства то смело мога да кажа че не може да е от това (е поне при мен, като симптомите са обши и еднакви)


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот bobocamaro » Съб 03 дек 2011 18:56


След проби с други дебитомер, клапан празен ход и TPS при мен проблема си остана.
Придърпване когато си поиска, нестабилен празен ход.
Писна ми, отворих ЕКУ-то. Вътре подменяни крайни транзистори :horror:
Отворете тея блокове, тлъстите спойки за голям ток стареят, напукват се. Вижте ровени ли са.
Смених гадното ЕКУ и колата се успа. Не ви пращам по моргите, просто само това не бях сменял.


Потребителски аватар
bnvp
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 18:46
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Варна

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот bnvp » Съб 03 дек 2011 19:02


Колега angel1223, няма за какво да ми благодариш, нали за това сме в този форум да даваме идеи и да се опитваме да си помагаме взаимно. Дано да съм помогнал и наистина най-после да има решение на проблема ти, защото не се сещам да има вече част по този двигател, която да не си проверил. А до колежката предполагам Zlatina - руснака е написал потрепване, но при мен при по-рязко подаване на газ се получава забиване на муцуната и се чува нещо като слаб удар преди да почне да ускорява.
Аз го отворих този клапан и при мен мембраната беше много леко напукана по цялата си периферия и затова може би колата понякога се случваше да върви нормално. Към момента не съм го сменил все, понеже имам и други неща за смяна по колата и ограничен бюджет, но направих пробата, която каза и колегата bobocamaro и проблема изчезна. В момента съм залял пукнатините на мембраната с лепило и колата си върви почти идеално. Между другото не знам защо и не успях да го открия като резерва част в онлайн каталозите за резервни части.
ПП. Колега peter70, за близо четирите години, през които карам тази кола, съм забелязал, че (поне при мен) проблемите със запалителната система и с вакумите и въздуха към двигателя дават доста сходни проявления в работата на двигателя. При теб проблема явно не е в този клапан, но при колегата angel1223 просто това е последното нещо, за което се сещам и което не е проверил. Според мен трябва да търсиш проблема си в мненията на колегите писали преди мен в темата - има доста идеи къде може да е проблема.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот angel1223 » Нед 04 дек 2011 21:13


Снимка0014.jpg
И така отварям клапана и вътре неприятна гледка . Не можах да намеря платно и залепих масло устойчива гума ,събрах всичко запалих и двигателя мърка . Но след 40км отново почна да придърпва ,явно гумата не може да поеме разширяването и се е отлепила. Сложих обратно корковата тапа ,маркуча го изведох както едно време на жигулитата .До Бургас никакъв проблем работи както трябва .Ще измина поне 300км и ако всичко е нормално сменям клапана .Нов с поръчка от Немско -120лв.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Б3 2Е 115коня 1993 г. от време на време прави бели

Мнениеот angel1223 » Сря 07 дек 2011 20:34


необходимостта и. Може би защото за да усетиш липсата и, трябва да имаш наблюдение за правилната и работа на нов автомобил, а повечето возила "нов внос" вече са с полу убита такава и нещата само се влошават. А може би и понеже не се знае как точно работи и се следват разни митове. И така порових се по малко специализирана литература (и не съвсем) и спретнах един превод-компилация за работа на въпросното чудо на бензинови и дизелови агрегати. Не претендирам за изчерпателност и пълна точност, така че ако има допълнения и коментари ще е добре за всички. Приятно четене.

Какво е EGR
Рециркулация на отработените газове (ЕGR - Exhaust Gas Recirculation) повишава ефективността на работа на двигателя, намалява разхода на гориво, намалява «твърдата» работа на дизеловия двигател и детонациите в бензиновия двигател. Система се използва отдавна. За съжаление малко народ знае как точно работи - рециркулацията при първа възможност се «неутрализира», влошавайки експлоатационните параметри на автомобила.
За какво е нужна рециркулацията?
Когато температурата в горивната камера става много висока, кислорода и азот в засмукания в цилиндрите въздух започват да взаимодействат един със друг и образуват азотен окис. В бензиновия двигател кислорода е нужен за изгаряне на горивото и в дадения случай почва да недостига т.к. азота го е «откраднал». В резултат, заради непълното изгаряне на горивото двигателя губи част от мощността си, изхвърляйки в излишък NО, СО и НС в атмосферата. За икономия на гориво не може да става и дума.
Какво прави клапана на EGR-а.
Клапана на ЕGR-а е основа на цялата система и позволява на част от изгорелите газове да се върнат обратно във смукателния колектор и да се смесят със свежия въздух постъпващ в цилиндрите. Кислорода повишава температурата на горене (като например в оборудването за кислородно-ацетиленово заваряване), и по този начин за сметка на вкарването на отработени газове (т.е. изкуствено намаляване на съдържанието на кислород в състава на горивната смес) се получава намаляване на температурата на горене. Това води до намаляване на количеството на кислород взаимодействащ с азота и по този начин и към намаляване на количеството на NО.
Рециркулацията има и други предимства. В бензиновите двигатели тя намалява загубите при засмукване като намалява разликата на наляганията в дроселната клапа. По-ниските температури на горене предотвратяват детонацията, което пък позволява да се използва по-ранен момент на запалване, което пък води до увеличаване на въртящия момент. При дизелите намалява «твърдата» работа на двигателя на празен ход т.к. намаленото съдържание на кислород намалява налягането в горивната камера.
Стратегия на работа на ЕGR клапана.
Тя е различна за различните типове двигатели. При дизелите клапана на ЕGR-а се отваря на празен ход, като при това може да осигури до 50% връщане на изгорели газове към засмукания въздух. При натоварване постепенно се затваря и при пълно натоварване е напълно затворен. Той също така се затваря по време на загряване на студен двигател и на голяма надморска височина.
В бензиновите двигатели клапана на ЕGR-а затваря на празен ход и при максимално натоварване, а осигурява 5-10% рециркулация при ниски и средни натоварвания.
Регулиране на клапана на ЕGR.
Повечето системи имат затворен контур на работа, което пък изисква определена обратна връзка. Някой ЕGR клапани се управляват електрически и имат датчик за положение, който връща сигнал на електронния блок за управление на двигателя. Други системи се регулират електро-пневматически и обратната връзка се извършва по датчик за масов разход на въздух (MAF) и датчика за абсолютно налягане в смукателния колектор (МАР) или от датчика за температура на засмукания въздух.
Неизправности
Най разпространения проблем е не херметичност на клапана вследствие на нагар от сажди по гнездото на клапана. Като правило това е предизвикано от смукателната част:
- от замърсена горивна смес в следствие на не добра работа на системата за вентилация на картерните газове;
- износване на цилиндрово- буталната група;
- неизправност на турбината;
- високо ниво на моторното масло;
- неефективно изгаряне, при което остатъци от нагара се „въртят” през клапана на ЕGR-а;
- износване на дюзите, което води до намалява на точността на впръснатото гориво;
- други проблеми свързани с неизправност на датчика за масов разход на въздух (MAF), вакумната помпа, тръбопроводите и съединенията. Неизправностите могат да са поединично или в комбинация. :bigsmile:
Конкретни неизправности на компонентите
- самия EGR клапан постоянно е в контакт с горещите изгорели газове и по тази причина е звеното с най-малък живот. Основна неизправност – нехерметичност. В съвременните двигатели се използват топлообменници за намаляване на температурата на изгорелите газове преди преминаването им през клапана. Също така след гасене на двигателя се прави циклично задействане на клапана с цел „изтупване” на образувания нагар от леглото на клапана.
- соленоида за управление на EGR се използва в системите с пневмо управление. Основна неизправност – нехерметичност. В крайна сметка имаме отворен EGR.
- датчик за положение на EGR-а / датчик за степен за отваряне. При отказ светва лампа за неизправност, но без вредни последствия за двигателя.
Различните системи могат да имат различен брой компоненти, но при всички общото е EGR клапана. Нехерметичността му води до засмукване на допълнителен въздух в смукателния колектор. При двигателите с MAF – обедняване на гориво-въздушната смес от неизменения от MAF-a въздух. В двигателите с MAP – обогатяване на гориво-въздушната смес в следствие от увеличеното налягане в смукателния колектор. В двигателите с двата начина за контрол на количеството на въздуха имаме обогатяване на празен ход и рязко обедняване в преходните режими. При всички случаи заради намаляване на количеството кислород се влошава горенето. Зависимостта е сложна и затова неизправността на системата в различните автомобили е влияе на работата по различен начин. Голямо значение има количеството на върнатите газове и общото състояние на двигателя. Блока за управление на двигателя има програма, по която се стреми да стабилизира оборотите на празен ход и състава на гориво-въздушната смес. При това изпълнителния механизъм на системата за празен ход и продължителността на впръскване на гориво имат точно определени предели. Когато ЕКУ-то успее да стабилизира празния ход, то на преходните режими няма да се справи с необходимата корекция за състава на сместа, тъй като натискането на педала на газта ще доведе до увеличаване на налягането в изпускателния колектор и съответно до увеличаване на количеството на върнатите през EGR-а изгорели газове в смукателния колектор, които пък не съдържат необходимия за горенето кислород. В случая ще имаме влошено ускорение, прекъсване и възможно даже „забиване” при движение. По нататък следва: горещите газове взаимодействат с маслената мъгла в смукателния колектор (ако сте забравили – от системата за вентилация на картера, турбината...) и ускоряват образуването на нагара по стените на смукателния колектор и клапаните, по разпръсквачите на дюзите и инжекторирите и запалителните свещи (за бензините). Това води до затруднено запалване на двигателя, нестабилен празен ход, тресене, при рязко натискане на педала на газта гърмежи в смукателния колектор
Симптоми
Ако клапана се замърсен, то при отварянето и затварянето му той може да заклинва или да реагира бавно.
Ако заклинва при отваряне то това ще доведе до неефективна работа на празен ход за бензиновия двигател и намаляване на мощността на дизеловия двигател и черен дим при старите системи без датчик за масов разход на въздух (MAF).
Ако заклинва при затваряне, то това ще се отрази като „твърда” работа – чукане при дизела и повишен разход на гориво при бензина.
Ако реагира бавно, то проблемите са по-малко очевидни, но постепенно се увеличават и основно се забелязват при работа на празен ход, но и намаляват като цяло управляемостта на автомобила при преходни режими.
В отделни случаи може да светне лампата за неизправност на двигателя (МIL), което може да покаже и неизправност на катализатора (задръстване от сажди).
Колебание в показанията на налягането във смукателния колектор и в разхода на въздух показват бавна реакция и/или заклинване. PS=== Това го прилагам само за инфо изводите си правете сами ,дотук 250км със затапен вход на гофрата и със изведен маркуч от клапана надолу гледащ към земята.Никакви ядове . За разхода на бензин не съм много уверен че се е повишил понеже от тези 250км имам към 80 км градско каране понеже и бензиномера не отчита точно ( платката вече дава фира ).Като измина поне 500км и всичко е ок пак ще пиша.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Afn1.9, rayedie и 35 госта