ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Техническа и сервизна информация за Passat
IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот IRRITATING » Вто 07 яну 2014 12:09


На самолет съм ги слагал Нали говорим за Пасат В5.5 Ксенона беше жълт и нищо не се виждаше в сериозна мъгла




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот kossis » Вто 07 яну 2014 12:19


Споко бе !

Ти малко с напрежение отговаряш ми се струва. :smile

А защо си мислиш че с халогеники ще виждаш повече ???

Аз ти казах-те разширяват зоната в страни.

От онези дни бях на Вилата-пътя е тесен и неосветен. Излезе много гъста мъгла. Аз си пуснах мъглявите и видях че почти няма голям ефект от тях. Даже както ти каза-се отразяваха в мъглата и леко ме заслепяваха. Говоря за обикновени халогении крушки.
Та и с тя и без тях -не е ясен ефекта. Странично имаш кеш да го кажем.
Така че едва ли проблема е в ксеноновите крушки.
В плътна мъгла е все тая.
На Боровец като съм пускал пистата в гъста мъгла и съм слагал -жълта бленда на очилата-пак е все тая.

Това не са рентгени, а крушки излъчващи светлин която се разсейва. Та когато пред тая светлина поставиш отражател, като мъглата е съвсем нормално да не виждаш напред и дори да се връща към теб светлинният сноп.

Само лазера пробива такива бариери, но той не става за осветяване-защото е монохроматичен и не разсейва-не осветява демек.

Но е доказано че при лоши пътни условия-мъгла и мокър асвалт-жълтият цвят на светлинният спектър е по добрият избор.
Независимо от какво го излъчваш.

Би следвало ако се излъчва от ксенонова крушка да бъде и по добре-точно защото тя излъчва по тесен честотен спектър и е по близко до обикновенна халогенка, но пък има от характеристиките на лазера. когато я концентрираш с лупа -става още по насочена.

Докато бялото, еле пък Синьото е много лош избор и се губи на такава настилка или условия.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот kossis » Вто 07 яну 2014 13:13


Я пак, че ме заинтригува колега.

Имаш ли инфо в нета за тая работа. С лазер да осветяваш малко трудно ми се струва, а и е опасен за зрението.

Иначе и аз се замислих сега за тоя вариант. Но ми се струва трудно.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот kossis » Вто 07 яну 2014 13:41


Евала- тия са прекарали лазерният сноп през фосфорен филтър и така правят монохроматичният спектър по "богат".
Или казано на прост език да не вади очи и да може да се разсейва малко с повече честоти в себеси се доближава до естествената светлина. Съчетава предимствата на лазера -пробивност и мощност на насоченият лъч и разсейването на ксенона за да може и да осветява на широко в по мекият цветови спектър.


Колега ами светкавицата ще работи ли ???


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот kossis » Вто 07 яну 2014 16:02


Как обясни ? И четирите крушки като ги сложиш ксенонови ?


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот yanio » Вто 07 яну 2014 17:34


Първата светкавица си е нормална , следващите са слаба работа :) забележи , че когато късите са ти ксенон и ги стартираш , в първия момент светват силно и чак след това почват да загряват. Бях с ксенон на къси , дълги , халогени , дори за майтапа бях сложил и на задната светлина :D , но на дулгите няма особено голям смисъл и го махнах.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот yanio » Вто 07 яну 2014 21:12


мен лично не ме устройва понеже рядко карам извънградско и когато пусна дългите и загряването ме изнервя :biggrin
На теб предполатам, че ксенона ще ти върши работа , щом няма голям трафик. Въпреки , че дългите на пасата по мое мнение светчт доста зле , независимо дали с ксенон или не :) Аз ко махнах понеже Сложих смартДРЛ , който иначе се обезсмисля с ксенон на дълги :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот kossis » Вто 07 яну 2014 22:23


Специално дългите винаги са по разсейващи. При тях не знам дали има и с лупи изобщо. За това и обикновена крушка върши идеална работа.
Проблемните са късите. При мъгла дългите не вършат никаква работа, даже пречат повече както знаеме. Та и ксенон да им сложиш пак е все едно.

Какъв е тоя ДРЛ Смарт ? Айде обяснете това сложно нещо.

Нещо дневни светлини с автоматика. И защо не може да работи с ксенон на дългите ?

Защо казват тогава че светкавицата с ксенон се губи, защото палели трудно. Всеки различни версии дава ? :gruebel :rolleyes


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот yanio » Вто 07 яну 2014 23:55


Естествено , че в мъгла дългите заслепяват :)

Само първата светкавица е като хората , следващите не са толкова отчетливи , заради загряването.

СмартДРЛ-то е модул, който управлява светлините. При стартиране на двигареля , включва дългите на определен % (20,30,40....100 като при ауди А6 4ф) и понеже ксенона неможе да свети с по-нисък % , не става за дневни :) Също така модулът предлага някои "гъдели" като Coming home , leaving home , плавно гасене на светлините... Може да се свърже и към късите и да ги включва автоматично направо на 100% , може и към халогените , варианти много :)


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: ксенон на пасат 5/5.5 - въпрос

Мнениеот plameney » Сря 08 яну 2014 1:27


TiL написа:Някой може ли да напише какви са крушките на къси, дълги и халогените? Мисля да слагам по 4300к навсякъде.

Колега,по мое мнение ксенон на 4300к не свети добре.Днес крушките ги смених на 6000к и е най-добре.Колата ми е пасат б5 с лупи на късите(на аватара ми е стария паст б3,да не си помислиш,че бъркам моделите:).Купих ксенон крушки на 4300к 5000к и 6000к само и само за да добия реална представа кое как свети.Най-доволен от 6000к.На мокър асфалт 4300 е по зле от халогенна крушка.Светлината е жълтеникава и на черния асфалт се губи.При 6000 светлината е синьо-бяла и изглежда по-силна.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта