Мощност на акумулатора !

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот bachest » Пет 11 ное 2011 20:43


Връзката за разхода на маслото с темата е, че колегата обича да чете книжки на производителя и да дава съвети, че щом производителя е казал, че трябва да сложиш 55Ah акумулатор, значи всичко над 55Ah e вредно. 55-примерно го давам.

А да ти снимам книжки да те обеждавам - нещо не си познал. mhihi Ти ги четеш тия книжки, намери си ги. Понеже оффирах допълнително темата, това беше последен коментар от моя страна с неуспешен опит да покажа на колегата, че греши. :lol: Не за първи път се сблъсквам с такива субекти. До сега винаги съм отстъпвал - този случай не е изключение - така ще постъпя и сега :kissy: ...стига колегата да не ме цитира лично или да отправи въпрос, с което ще се наложи да продължа участието си в дискусията в търсене на начин да изляза от туширащата ситуация в която попаднах. mhihi




Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kristianatanasov » Пет 11 ное 2011 22:18


bachest написа:Понеже оффирах допълнително темата,

Е кой ти е виновен че изказваш твърдения без покритие а само по слухове които си чул! :|


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот bachest » Пет 11 ное 2011 22:41


Нямам думи просто - ти го плюеш, то си мисли, че вали. Колега жив и здрав бъди, да ти е живо и здраво акумулаторчето, да е живо и здраво и моето акумулаторче. :beer В живота, имаме достатъчно проблеми за решаване и къде, къде по-големи - и ти и аз. :beer


Потребителски аватар
rosi17go
Мнения: 146
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот rosi17go » Пет 11 ное 2011 22:58


Тази тема е трудна за разбиране от повечето хора, които вярват в градски легенди , същото е когато кажеш на някой че на някой ЮПС 500 WA с оригинална батерия 7A/h съм сложила 62 A/ч
акумулатор ... всеки почва да те убеждава в какво ли не, а истината е че при спиране на тока ще имате 24 часа ток от ЮПС(вместо 1 час с ориг батерия), лощото е че после ще се зарежда 2-3 дена ... ама за къде да се бърза :D


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Пет 11 ное 2011 23:38


rosi17go написа:Тази тема е трудна за разбиране от повечето хора, които вярват в градски легенди , същото е когато кажеш на някой че на някой ЮПС 500 WA с оригинална батерия 7A/h съм сложила 62 A/ч
акумулатор ... всеки почва да те убеждава в какво ли не, а истината е че при спиране на тока ще имате 24 часа ток от ЮПС(вместо 1 час с ориг батерия), лощото е че после ще се зарежда 2-3 дена ... ама за къде да се бърза :D

Бавното зареждане е много полезно за акумулатора, десулфатизирането се извършва в по-голяма степен, все пак по-големите акумулатори страдат от един много важен недостатък - по-скъпи са :cry:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот dandan » Съб 12 ное 2011 0:17


Е кой ти е виновен че изказваш твърдения без покритие а само по слухове които си чул!


Ако ти сканирам фразата от книжката ще се извиниш ли на колегата? Не вярвам.
Затова че както каза колегата по-горе- Предавам се, печелиш. Големия акумулатор е много лошо нещо. Доказано е от хиляди хора на практика и нито един на теория. В случая имаш огромно право... и отивам да си купя такъв какъвто трябва, този който е предназначен за лодка е пълен боклук,нищо че още пали колата.


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот lacezarasia » Съб 12 ное 2011 11:13


всъщност в завода производител се съобразяват с това акумулатора да може да върти дадения двигател и не слагат големи акумулатори на всички коли заради цената. алтернатора на колата може да си позволи да зарежда и по-големи акумулатори от предпиасаните. на много различни модели слагат едни и същи алтернатори


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот dandan » Съб 12 ное 2011 18:26


lacezarasia написа:всъщност в завода производител се съобразяват с това акумулатора да може да върти дадения двигател и не слагат големи акумулатори на всички коли заради цената. алтернатора на колата може да си позволи да зарежда и по-големи акумулатори от предпиасаните. на много различни модели слагат едни и същи алтернатори

Ей тука много си в грешка. Завода производител прави проучване из между таксиджиите(...и др.) и слагат такъв какъвто те препоръчват.


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот lacezarasia » Вто 15 ное 2011 18:03


dandan написа:
lacezarasia написа:всъщност в завода производител се съобразяват с това акумулатора да може да върти дадения двигател и не слагат големи акумулатори на всички коли заради цената. алтернатора на колата може да си позволи да зарежда и по-големи акумулатори от предпиасаните. на много различни модели слагат едни и същи алтернатори

Ей тука много си в грешка. Завода производител прави проучване из между таксиджиите(...и др.) и слагат такъв какъвто те препоръчват.

:applause: хареса ми.


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот mccoy » Вто 15 ное 2011 18:39


rosi17go написа:Тази тема е трудна за разбиране от повечето хора, които вярват в градски легенди , същото е когато кажеш на някой че на някой ЮПС 500 WA с оригинална батерия 7A/h съм сложила 62 A/ч
акумулатор ... всеки почва да те убеждава в какво ли не, а истината е че при спиране на тока ще имате 24 часа ток от ЮПС(вместо 1 час с ориг батерия), лощото е че после ще се зарежда 2-3 дена ... ама за къде да се бърза :D


Срамота
Оказа се че една жена разбира повече от акумулатори от тези които четат книжките на производителя

ktamen написа: все пак по-големите акумулатори страдат от един много важен недостатък - по-скъпи са :cry:

и заемат повече място


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Сря 16 ное 2011 15:26


Поредната тема за акумулатори и дали е добре да сложим по голям такъв на даден автомобил. Темата задължително се появява в зимния период, когато акумулаторите започват да създават проблеми и да стартират двигателя на автомобилите ни по -трудно.
Какво знам и научих аз, опитът- тези дни се позанимавах с едно компактно руско зарядно - туроидален траф- 3.5 ампера, грец - диоди по 10А и един тиристор, проста схема и компактна, интересното е че, когато не зарежда разрежда щото има резистори в паралел 700 ома и една биметална пластина нагрявана от термичен елемент превключва между акуто и резисторния блок. Тоест имаме импулсен заряд и после разряд.
Защо пиша всичко това - поразрових се из техническите форуми и намерих някой неща- в крайна сметка си изясних ,че когато един акумулатор се зарежда в колата ни работата е - ударен заряд , схемата следи по напрежение до към 14.2 волта- така акумулатора не кипва, акуто гълта ток като за световно колкото има във веригата от алтернатора във момента 30А , 50А и тнт. Като краен ефект получава се бърз и некачествен заряд, които се изявява през студените зимни месеци (сулфатизация и тнт). Общо взето караме си акуто заредено на 50% - 75% или 12.25-12.40 В. maikomila За сравнение около 100% е 12.65В. Така, добрите зарядни дават ток около 1/10 от капацитета на акуто тоест - при 60 А/Ч аку. зарядния тока трябва да е около 6 А, :idea: ето тука тънкия момент - за получаване на качествен заряд трябва схемата да следи ток а не напрежението. :idea: Това става много бавно и е неприложимо за зареждане в автомобила, защото тока е сравнително малък. Ето какво прочетох :!: в книжката на това старо но интересно зарядно- 12В- 3.5А, 13.5В- 2А, 15В- 1.5А. Измерих ги (да ева и Руснаците - верно е така и тока и напрежението). Ама какво се учудвам закон на ОМ Напрежението расте, тока пада.
Изводи - при слагане на по голяма батерия тя ще се зарежда по- добре, щото алтернатора ще и дава същият ток ,като за по-малката батерия. Разбира се от там времето за заряд ще се вдига , но така или иначе батерията не достига повече от 75 % зареденост, така че това е маловажно.
И Аз на пасат Б3 съм му сложил 72 амперова батерийка- екстра е- алтернатора е 90 амперов- пак я пере яко.
Всичко до тук написано е добре стига да няма разни утечки и алтернатора да е ок.
Мисля , че вечния спор е решен, поне за мен !!! :!:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kossis » Сря 16 ное 2011 16:12


Прави ми впечатление , че споровете ви се въртят около теории на вероятностите и разни книжки с упътвания- което е малко несериозно. Не искам никого да обидя форума е готин, особено пък ако се сравнява с Ауди и др. такива форуми. Но специално тука отговора е еднозначен и няма никакви митове, легенди и др. теории. Но требе да се чете и мери ,което пък е трудоемко. Лошото е , че в крайна сметка си спорите говорите и ефекта е '0'. Защо мисля така и аз преди време преглеждах подобна тема и нищо не разбрах за по- големия акумулатор, който слагах на Пасата-Б3. Верно, че това е форум и е неангажиращ, но е хубаво когато зачитайки разбереш и си отговориш на даден въпрос. А аз съм откривал и такива теми тук - помагащ ми в даден ремонт.


Потребителски аватар
rosi17go
Мнения: 146
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот rosi17go » Чет 17 ное 2011 2:18


Нали в спора се ражда истината? :D Иначе от къде ще знаем, че синтетичното масло е лошо за стара кола защото е тънко и че като сложим едни магнити около бензинопровода разхода пада с 20% mhihi

Съгласна с вас за това което пишете по-горе, но това ми се струва невярно @@Общо взето караме си акуто заредено на 50% - 75% или 12.25-12.40 В.@@ Не мога да се сетя в кои точно коли съм виждала, но май бяха някакви руски, имаше си стандартно амперметър , като стрелката стои на 0 и се откланя в + или - в зависимост от посоката на тока. там ясно се вижда че веднага след запалване консумацията на ток е голяма акумулатора зарежда бързо и вече след 1 мин акумулатора е зареден и стрелката клони към +0. Ако акумулаторът е бил разреден то стрелката се задържа по дълго на +10А да речем и бавно пада ...
Значи си караме колите със 100 % зареден акумулатор - защо ? Защото зарядния ток е малък поради това че акумулатора е вече зареден.
А да знаете случайно защо на съвременните коли няма такъв А метър ? Аз мисля, че е поради опасност от късо съединение и запалване

kossis написа:Прави ми впечатление , че споровете ви се въртят около теории на вероятностите и разни книжки с упътвания- което е малко несериозно. Не искам никого да обидя форума е готин, особено пък ако се сравнява с Ауди и др. такива форуми. Но специално тука отговора е еднозначен и няма никакви митове, легенди и др. теории. Но требе да се чете и мери ,което пък е трудоемко. Лошото е , че в крайна сметка си спорите говорите и ефекта е '0'. Защо мисля така и аз преди време преглеждах подобна тема и нищо не разбрах за по- големия акумулатор, който слагах на Пасата-Б3. Верно, че това е форум и е неангажиращ, но е хубаво когато зачитайки разбереш и си отговориш на даден въпрос. А аз съм откривал и такива теми тук - помагащ ми в даден ремонт.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот milmar » Чет 17 ное 2011 14:52


rosi17go написа:....
Значи си караме колите със 100 % зареден акумулатор - защо ? Защото зарядния ток е малък поради това че акумулатора е вече зареден.
А да знаете случайно защо на съвременните коли няма такъв А метър ? Аз мисля, че е поради опасност от късо съединение и запалване
....


Това , че токът намалява почти до 0 , все още не значи че акумулатора е зареден на 100% . При зареждането има един такъв етап , при който акумулатора достига 14V на клемите си , без да е зареден напълно . От там нататък процесът е много бавен ако се зарежда в автомобила . Поради тази причина акумулаторите на "градските" автомобили са заредени максимум 60-70% от капацитета им , т.е. палиш , караш 2км за 5-10 мин и спираш , акумулаторът не може да се зареди , макар и да имаш 14.4 V на клемите му , просто трябва време .

А за амперметъра :Mr Green Fun , не е защото има опасност от пожар , просто дизайнерите на автомобилите подценяват доста грамотността ни :) , често пъти съвсем основателно mhihi . Слагат една ламБа и това е , да няма питания защо ми е в мунус амперметъра или пък защо скача в +20 и после .... и прочие ..


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот bachest » Чет 17 ное 2011 15:16


milmar написа:макар и да имаш 14.4 V на клемите му , просто трябва време .


Дори и да му дадеш достатъчно време, 14,4 V не е гаранция, че ще се зареди напълно. Гъстотата на електролита, зависи също и от температурата. Ето една схема как се изменя необходимото напрежение за "100%" заредена батерия:
Изображение

За разлика от ~17C градуса, напрежението се изменя с 0,2 V на клетка. За целия акумулатор 1,2 V.

Колко са верни стойностите на графиката е отделен въпрос. :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта