В5 помощ за ABS
- vlladii
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ABS на В5 - помогнете!
Точно така колега аз ги режа с макетен нож малко по малко ножчето трябва да е ново. След това ги затварям със топъл силикон.
Re: ABS на В5 - помогнете!
За съжаление не мога да се справя....
Свалих капака,видях проблема,но е прекалено финна спойката за мен.Най-тънкият калай,който намерих е 1мм.Прекалено дебел е май.Освен това и поялника ми не е достатачно малък.С две думи пробвах и не стана.Спрях преди да съм го дочупил,добре че не хвана калая.Може ли да ме пратите някъде да го запои някой спец,без да ме линчува че съм се пробвал 


-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: ABS на В5 - помогнете!
iavorjj написа:За съжаление не мога да се справя....Свалих капака,видях проблема,но е прекалено финна спойката за мен.Най-тънкият калай,който намерих е 1мм.Прекалено дебел е май.Освен това и поялника ми не е достатачно малък.С две думи пробвах и не стана.Спрях преди да съм го дочупил,добре че не хвана калая.Може ли да ме пратите някъде да го запои някой спец,без да ме линчува че съм се пробвал
Няколко мнения по-нагоре съм написал кай човек може да свърши работата! Четете преди да пишете

- treniora
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
- Автомобил: Passat 3B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Златица
Re: ABS на В5 - помогнете!
Запояване на алуминий
* Запояване на алуминий с припой ПОС е трудно, но възможно, при условие че калаено-оловният припой съдържа не помалко от 50% калай (ПОС50, ПОС60, ПОС90). За флюс се използва минерално масло. Най-добри резултати се получават при използуването на алкално масло (оръжейна смазка). Удовлетворително качество на спойката осигурява минералното масло за шевни машини и точни механизми. В мястото на спойката се слага флюс и повърхността на алуминия под слоя масло се зачиства със стъргалка или нож, за да се махне окисната корица, която винаги покрива алуминия. Работи се със силно нагрят поялник. За запояване на тънък алуминий е достатъчна мощност на поялника 50W, а за алуминий с дебелина над 1мм е желателна мощност 90W. При запояване на алуминий с дебелина над 2мм мястото на спойката трябва предварително да се нагрее с поялника и тогава да се нанася флюсът.
* Запояване на алуминий с припой П250А. Припоят съдържа 80% калай и 20% цинк. Корозионната устойчивост на шевовете, изпълнени с припой П250А, е малко по -малка от тази на шевовете, направени с калаено-оловни припой. Флюсът представлява смес от олеинова киселина и литиев йодид. Литиев йодид (2-3g) се слага в епруведка или колба и към него се добавят 20 ml (около 20g) олеинова киселина (в състава на флюса могат да влизат от 5 до 17% литиев йодид). Сместа се нагрява леко, като епруведката се слага в гореща вода, и се разбърква до пълното разтваряне на солта. Готовият флюс се излива в чист стъклен съд и се охлажда. Ако се използва водна литиева сол, при разтварянето и на дъното на епруведката остава слой от водна смес, а флюсът изплува на повърхността и внимателно се излива. Преди запояването човката на силно загретия поялник (350°С) се зачиства и калайдисва с припой П250А, като се използува чист колофон. Съединяваните повърхности на детайлите се намокрят с флюс, калайдисват се и се запояват. След изстиването остатъците от флюс се отстраняват с тампон, напоен със спирт, и шевът се покрива със защитен лак. При запояването флюсът не отделя токсични или миризливи вещества. Той се измива от тъканите и рицете с вода и сапун.
.............................
Защо няма нито една спойка там!?!?
Припой там не може да издържи(затова е използвано точково заваряване)!!!
Защо платката не е обикновена а е керамична!?!?
Керамични платки се използват когато се развиват високи температури, точно за това и няма нито една спойка!!!
П.П. Със запояване нищо няма да постигнете, само си играете с живота
!
Съвет: занесете си АБС блока на златар, може пък да се навие да ви го завари!
* Запояване на алуминий с припой ПОС е трудно, но възможно, при условие че калаено-оловният припой съдържа не помалко от 50% калай (ПОС50, ПОС60, ПОС90). За флюс се използва минерално масло. Най-добри резултати се получават при използуването на алкално масло (оръжейна смазка). Удовлетворително качество на спойката осигурява минералното масло за шевни машини и точни механизми. В мястото на спойката се слага флюс и повърхността на алуминия под слоя масло се зачиства със стъргалка или нож, за да се махне окисната корица, която винаги покрива алуминия. Работи се със силно нагрят поялник. За запояване на тънък алуминий е достатъчна мощност на поялника 50W, а за алуминий с дебелина над 1мм е желателна мощност 90W. При запояване на алуминий с дебелина над 2мм мястото на спойката трябва предварително да се нагрее с поялника и тогава да се нанася флюсът.
* Запояване на алуминий с припой П250А. Припоят съдържа 80% калай и 20% цинк. Корозионната устойчивост на шевовете, изпълнени с припой П250А, е малко по -малка от тази на шевовете, направени с калаено-оловни припой. Флюсът представлява смес от олеинова киселина и литиев йодид. Литиев йодид (2-3g) се слага в епруведка или колба и към него се добавят 20 ml (около 20g) олеинова киселина (в състава на флюса могат да влизат от 5 до 17% литиев йодид). Сместа се нагрява леко, като епруведката се слага в гореща вода, и се разбърква до пълното разтваряне на солта. Готовият флюс се излива в чист стъклен съд и се охлажда. Ако се използва водна литиева сол, при разтварянето и на дъното на епруведката остава слой от водна смес, а флюсът изплува на повърхността и внимателно се излива. Преди запояването човката на силно загретия поялник (350°С) се зачиства и калайдисва с припой П250А, като се използува чист колофон. Съединяваните повърхности на детайлите се намокрят с флюс, калайдисват се и се запояват. След изстиването остатъците от флюс се отстраняват с тампон, напоен със спирт, и шевът се покрива със защитен лак. При запояването флюсът не отделя токсични или миризливи вещества. Той се измива от тъканите и рицете с вода и сапун.
.............................
Защо няма нито една спойка там!?!?
Припой там не може да издържи(затова е използвано точково заваряване)!!!
Защо платката не е обикновена а е керамична!?!?
Керамични платки се използват когато се развиват високи температури, точно за това и няма нито една спойка!!!
П.П. Със запояване нищо няма да постигнете, само си играете с живота

Съвет: занесете си АБС блока на златар, може пък да се навие да ви го завари!
- tsvetanovvvv
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 авг 2010 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: ABS на В5 - помогнете!
Съгласен съм но донякъде. На един приятел го запоихме с по-дебели жички и тинола не е просто точица а си е хванал стабилно, така може и да изгори другаде но едва ли ще се разпои там. Вече 2 месеца няма проблем. А и не виждам какъв риск пък за живота има? Аз не съм тръгнал на рали, и да откаже АБС-а спирачки пак си имам. Смятам че това е едно добро временно решение със запояването, защото нов едва ли някой ще си купи(1/4 от цената на колата) а втора употреба може да кара и по-малко.
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: ABS на В5 - помогнете!
Понеже гледах как ми запояват блока, мога да кажа, че реалния проблем беше една подобна на желе изолация поставена вършу цялата платака! Много трудно се отстранява, пречи и не позволява да хване спойката!!! Като прибавим, към това и финната спойка, малките размери на на жичките и внимаването да не се увредят другиспойки или чипове по платката си става цяло приключение! Оказва се, че тези жички, които всъчщност се разпояват служат за маса и е възможно да се вземе такава от другаде, за да стане по-добре цялата процедура 

- slavi13
- Мнения: 103
- Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: irlandia
Re: ABS на В5 - помогнете!
колеги, някъде четох, че може да се купи само електронната част на АБС,а. някой ако знае къде би ли ми казал да проверя, и да видя колко ще ме оскубят. 

- tsvetanovvvv
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 авг 2010 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: ABS на В5 - помогнете!
slavi13 написа:колеги, някъде четох, че може да се купи само електронната част на АБС,а. някой ако знае къде би ли ми казал да проверя, и да видя колко ще ме оскубят.
Звъняхме по морги къде ли не обаче никъде не дават само електрониката(репликата им в повечето пъти е: "А ние какво да правим АБС-а без електроника) ....иначе това е най-добрия вариант, ако я намериш само нея ще ти дойде мнооого по-евтино.
- treniora
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
- Автомобил: Passat 3B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Златица
Re: ABS на В5 - помогнете!
Нов електроне блок си се продава отделно при вносителите, единствената уловка е, че трябва да знаеш номера на блока, иначе се опитват да ти пробутат цял с помпата!
Номерата ги има в етка на 927-00
П.П. нов елктронен блок струва около 450$
Номерата ги има в етка на 927-00

П.П. нов елктронен блок струва около 450$

-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: ABS на В5 - помогнете!
Днес бе извършена подсилка на направената интервенция на АБС-а! Влади пусна допълнителна жичка за маса!!! Ще видим колко време ще работи, засега всичко е ОК, дано и така да остане за в бъдеще! 

- slavi13
- Мнения: 103
- Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: irlandia
Re: ABS на В5 - помогнете!
Ходенето по мъките продължава, при дилърите се намира само електрониката, намерих и номера, но
995 Евро тук или 1550 лв в Бг. ноооооо, няма да стане на тази цена
и ето какво намерих, четете внимателно наред
http://www.cheapabs.com/vrvw.html
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ABS-modu ... 0695384893
http://ecu-testing.com/vw_ate_teves_abs ... 4Qodg17uuw
http://bba-reman.com/uk/index.aspx
в нета е изписано томове с информация за тези проблеми на абс,ите от бош, някой са се специализирали в поправката на изгодна цена, моят го намерих в Е-bay за около 150 долара, но ще изчакам малко, та колеги, проверете ги тези 4 линка, може нещо да ви свърши работа.
а новите да си ги навират в
с тези цени 


http://www.cheapabs.com/vrvw.html
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ABS-modu ... 0695384893
http://ecu-testing.com/vw_ate_teves_abs ... 4Qodg17uuw
http://bba-reman.com/uk/index.aspx
в нета е изписано томове с информация за тези проблеми на абс,ите от бош, някой са се специализирали в поправката на изгодна цена, моят го намерих в Е-bay за около 150 долара, но ще изчакам малко, та колеги, проверете ги тези 4 линка, може нещо да ви свърши работа.



-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: ABS на В5 - помогнете!
Това което си намерил колега е много интересно. Особено това в ebay като човека до колкото разбрах освен че презапоява жичките на масата, пуска и допълнителна маса от някъде и твърди че 100% застава зад работата си и метода му е уникален за този род rebuild. Всичко излиза около 200 лева с включената пратка от твоя и негова страна. Моят блок и той е за ремонт но не съм го правил заради многото противоречиви мнения които намирам по форумите и все още се чудя какво да правя.
Re: ABS на В5 - помогнете!
Такаааа,аз се опитах да си оправя сам моя и така го п....ах че и колегата vlladii не можа да го оправи.Доста се постара супер пич е ама му бях нанесъл непоправими поразии.Благодаря ти Влади
Та съвета ми е-ако имате описания проблем обърнете се към vlladii,няма да ви откаже пича.Аз уж съм технически грамотен и доста платки съм поил,не успях.Даже нанесох тотална поразия.Сега трябва да се изръся може би петорно,само защото исках сам да го оправя.....

Та съвета ми е-ако имате описания проблем обърнете се към vlladii,няма да ви откаже пича.Аз уж съм технически грамотен и доста платки съм поил,не успях.Даже нанесох тотална поразия.Сега трябва да се изръся може би петорно,само защото исках сам да го оправя.....

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 04 май 2011 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: ABS на В5 - помогнете!
Здравйте колеги!
Макар и от скоро с Passat B5
вече имам проблем.
След смяна на накладки и дискове спирачките почнаха да задържат страшно много, до положение в което колата варви с много мъка даже почти не върви.При смяната сичко беше почистено от рода на цилиндарчетата и т.н. Маркучетата са напукани ,но не са запушени ще ги сменям но не ми се вярва толкова много да задържа заради тях.
Самнявам се в АБС и сервото?
Моля помогнете!
Макар и от скоро с Passat B5


Самнявам се в АБС и сервото?
Моля помогнете!
- slavi13
- Мнения: 103
- Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: irlandia
Re: ABS на В5 - помогнете!
здравейте колеги, моят тако го бях "поправил" че за нищо нестава, ето ви един номер на един който си разбира от работата, моят го снима на микроскоп и ми показа какво сам поправил веднъж завинаги, 0886 878 206 от софия е, Петър се казва, и естествено само го мъкнах по летищата, но сега срещу 120 Евро си намерих един който работи. Малки болести без който живота ще ни е скучен, добре, че некараме ровер 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта