Блокирал компресор на климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Блокирал компресор на климатик

Мнениеот aspetkov » Чет 11 сеп 2008 13:42


Колеги, изчетох почти всичко за компресорите из форума, но не намерих подобен проблем. Перката на радиатора е с една степен, която се управлява с реостат (една пружина закачена на радиатора и регулира скоростта). След като спря перката (вероятно реостата е прекъснал) блокира компресора. Въпроса ми е следния - дали компютъра може да е блокирал компресора като не може да се включи вентилатора т.е. като се оправят токовете да тръгне компресора. А реостат дали се продава някъде по магазините?




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 13 сеп 2008 12:23


хах , това обяснение е култово , колега....
реостат :P дали пък не беше пресостат а ?
и защо компютър намесваш .... просто ако пресостата или реостата ;) е сдал багажа , би следвало някоя от защитите ( за високо налягане ) да е изключила компресора ....ако ли не значи може да е блокирал ..... сега ...ти пишеш , че е блокирал - как го провери ? ако само си го гледал отгоре - добре , може и да е съвсем добре компресора , ако ли обаче си го тествал и той е блокирал - амин , събирай парички за следващото лято , че за сега няма смисъл - идва време за парното ... :D
Успех :)


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aspetkov » Пон 15 сеп 2008 12:11


Не съм го тествал компресора, а наистина го гледах отгоре и това ми дава надежда. Картината е такава започва да се върти и след 2-3 секунди спира и започва да пуши ремъка. Иначе забележката я приемам - опитах да изложа логически нещата. Мисля, че тая пружинка е реостат тъй като не мери налягане, а съпротивлението се променя в зависимост от температурата на радиатора. Четох за това из форума на фиат.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 15 сеп 2008 15:45


Ами така както го описваш не звучи добре да ти кажа :x Има вероятност това дето ти върти да е шайбата , която както се знае когато е изключен климата се върти свободно и затова след 3 секунди , като получи сигнал да зацепва електрическия съединител и поради блокаж ремъка започва да превърта и да пуши ..... кофти .... трябва да го пробваш върти ли вътре нещо или е пълен блокаж .... демек въртене на ръка а не с ремъка .... Относно реостата - смях се , защото обикновенно климатиците на ваген груп ;) са направени принудиотелно да тръгва вентилатора при включването на климата независимо от температурата и съответно си има и датчик за високото ( обикновенно около дехидратора -ресивер) та..... :oops: може да се окаже , че наистина имаш реализирана схема различна от стандартната и съм се изцепил необосновано , за което превантивно се извинявам .... :roll: компресора трябва да се провери обстойно : не е вероятно да се развърта за 3 секунди и да блокира всеки път значи или е блокирал или нещо затяга , ама ремъка е хлабав , което е повече от съмнително .... трябва човъркане ... :idea:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта