


Блокирал компресор на климатик
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Блокирал компресор на климатик
Колеги, изчетох почти всичко за компресорите из форума, но не намерих подобен проблем. Перката на радиатора е с една степен, която се управлява с реостат (една пружина закачена на радиатора и регулира скоростта). След като спря перката (вероятно реостата е прекъснал) блокира компресора. Въпроса ми е следния - дали компютъра може да е блокирал компресора като не може да се включи вентилатора т.е. като се оправят токовете да тръгне компресора. А реостат дали се продава някъде по магазините?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
хах , това обяснение е култово , колега....
реостат
дали пък не беше пресостат а ?
и защо компютър намесваш .... просто ако пресостата или реостата
е сдал багажа , би следвало някоя от защитите ( за високо налягане ) да е изключила компресора ....ако ли не значи може да е блокирал ..... сега ...ти пишеш , че е блокирал - как го провери ? ако само си го гледал отгоре - добре , може и да е съвсем добре компресора , ако ли обаче си го тествал и той е блокирал - амин , събирай парички за следващото лято , че за сега няма смисъл - идва време за парното ...
Успех
реостат

и защо компютър намесваш .... просто ако пресостата или реостата


Успех

-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не съм го тествал компресора, а наистина го гледах отгоре и това ми дава надежда. Картината е такава започва да се върти и след 2-3 секунди спира и започва да пуши ремъка. Иначе забележката я приемам - опитах да изложа логически нещата. Мисля, че тая пружинка е реостат тъй като не мери налягане, а съпротивлението се променя в зависимост от температурата на радиатора. Четох за това из форума на фиат.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Ами така както го описваш не звучи добре да ти кажа
Има вероятност това дето ти върти да е шайбата , която както се знае когато е изключен климата се върти свободно и затова след 3 секунди , като получи сигнал да зацепва електрическия съединител и поради блокаж ремъка започва да превърта и да пуши ..... кофти .... трябва да го пробваш върти ли вътре нещо или е пълен блокаж .... демек въртене на ръка а не с ремъка .... Относно реостата - смях се , защото обикновенно климатиците на ваген груп
са направени принудиотелно да тръгва вентилатора при включването на климата независимо от температурата и съответно си има и датчик за високото ( обикновенно около дехидратора -ресивер) та.....
може да се окаже , че наистина имаш реализирана схема различна от стандартната и съм се изцепил необосновано , за което превантивно се извинявам ....
компресора трябва да се провери обстойно : не е вероятно да се развърта за 3 секунди и да блокира всеки път значи или е блокирал или нещо затяга , ама ремъка е хлабав , което е повече от съмнително .... трябва човъркане ... 





Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 26 госта