Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с обтегача или ???
- JOTTO_DEL
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян/Frankfurt
Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с обтегача или ???
Здравейте, колеги. Искам да ви попитам за проблем свързан с Пасата ми. Значи от известно време при първо палене колата трака като дизел, но след като тръгна максимум до 1мин. и всичко си е ОК! От прочетеното във форума разбрах, че най-възможния вариянт е оптегачът на втория разпределителен вал. Шумът идва от страната на купето и това допълнително ме навежда на мисълта, че оптегача е проблема, но днес след като колата не беше карана 3-4дни при запалването светна червената лампа на маслото и отново тракаше яко.
Веднага си помислих, че оптегача му е дошло времето(колата е на 275хил.км.) и сега се чудя какво да правя! Да купувам ли нов, но ако не се окаже от него? Дайте съвет какво да направя, че колата се ползва редовно. Иначе колата като се пали всеки ден лампата на маслото не светка, но ако не е палена от 2-3дни и светка и стой така докато колата не загрее! Дайте съвет какво да направя, че доста ме притеснява тази лампа, да сменям ли оптегача с веригата комплект? 
Последна промяна от JOTTO_DEL на Пон 25 фев 2013 15:18, променено общо 1 път.
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
При всички положения първо трябва да се отвори и да се види какъв е проблема а след това да се купуват части......иначе си е тото 6 от 49...успех.
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Закарай колата на диагностика.Провери си маслото. Може да е маслена помпа(да видят налягането на маслото). Най вероятно тракането е от оптегача. Аз скоро сменях моя и колата заспа, но симптомите при мен бяха малко по различни.
Успех
Успех
- JOTTO_DEL
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян/Frankfurt
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Интересното е, че само колата като стои няколко дни без да е палена тогава светва червената лампа на маслото, ако се кара всеки ден всичко си е ОК! Утре ще е караме на диагностика да видим какво ще излезне.
Прочетох, че маслената помпа има някаква цедка, която се замърсява и от там може да е проблема. Каква е цената на маслената помпа само за инфо?
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Febi 146.40 лв. 
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Щом светва лампата, най-вероятно е маслената помпа, защото маслото като е преседяло няколко дни се е стекло и като запалиш двигателя помпата не може веднага да го качи навсякъде и съвсем естествено шума се проявява при хидравличния обтегач на валовете, който се явява най-високата точка в мотора през която минава масло .
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19731
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Жотто, я кажи с какво масло си?
Че ако се окаже някакво измислено, с вискозитет 10W40 (даже и не помислям за 15/40
) нищо чудно просто да трябва да смениш масълце и готово! Ще закърпиш положението за едно 20к км.
Но мерене на налягане на масло е задължителна, а от там вече ще се прави сметка за сумата, която ще трябва да събереш през тия 20к км...
Че ако се окаже някакво измислено, с вискозитет 10W40 (даже и не помислям за 15/40
) нищо чудно просто да трябва да смениш масълце и готово! Ще закърпиш положението за едно 20к км.Но мерене на налягане на масло е задължителна, а от там вече ще се прави сметка за сумата, която ще трябва да събереш през тия 20к км...
- JOTTO_DEL
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян/Frankfurt
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Маслото е Шел 10/40, но това е вече 3-та смяна(и 3-то пъти Шел 10/40) и само в един и същи сервиз се сменя! От последната смяна са минали 2000км. и до сега нямаше проблем. За първи път колата е оставихме 3-4дни без да се кара и тогава светна лампата. :roll: Сега не го прави този проблем, защото колата се кара всеки ден. Сега само при палене трака оптегача за около половин минута. Утре отивам да меря налягането на помпата и диагностика. Какво налягане трябва да прави помпата?
Колеги, днес направихме замерване на маслената помпа и стойностите са на запален мотор е 1,6 бара, а на около 2000об. 2 бара! Според човека в сервиза помпата е добре, но и той каза, че може цедката да е позапушена и трябва да се изчисти. Още каза, че проблема може да е в горната част на двигателя, тоест биели, но докато не се отвори двигателя не може да се каже нищо със сигурност. Имам един въпрос евентуално да се подготвя за какво става въпрос. Колко ще струва евентуално правене на основен ремонт на двигателя? :roll:
Колеги, днес направихме замерване на маслената помпа и стойностите са на запален мотор е 1,6 бара, а на около 2000об. 2 бара! Според човека в сервиза помпата е добре, но и той каза, че може цедката да е позапушена и трябва да се изчисти. Още каза, че проблема може да е в горната част на двигателя, тоест биели, но докато не се отвори двигателя не може да се каже нищо със сигурност. Имам един въпрос евентуално да се подготвя за какво става въпрос. Колко ще струва евентуално правене на основен ремонт на двигателя? :roll:
- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Добре ама май не е. Мойта я мерих на 3к оборота беше 5бар,на празен ход 2.5бара,и така поне 2мин,след което падна на 2бара.
Мерено е на загрят мотор 90гр!
Мерено е на загрят мотор 90гр!
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19731
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
JOTTO_DEL написа:... на запален мотор е 1,6 бара, а на около 2000об. 2 бара! ...
Това при каква температура на двигателя горе-долу?
Ако маслото е било загряло на около 95-100*С - на долния ръб на нормите си.
Ако е било под 60*С - наистина е малко налягането
Няма начин някой да каже 'Помпата е добре, но може да се е запушил смукателя' при такова замерване, защото по този начин на практика се замерва цялата маслена магистрала. И евентуално ниско налягане с пълна сила може да идва от износена помпа, от луфт в лагерите и/или от слаб дебит следствие запушване на смукател. Но кое от тях - чак след като се отвори!
Впрочем - във форума рядко ще срешнеш добри отзиви за маслата на ШЕЛ
Аз също бих могъл да спомена нещо по повод роднините на това масълце
Не за друго - просто не става за ВАГ-автомобили!

- JOTTO_DEL
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян/Frankfurt
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Това е при загрял мотор показанията! За маслото ще го сменя с друго Кастрол, Мобил или Мотул. Еми явно ще трябва да се отваря да се избегне нещо фатално! Първо ще сменя маслото и ще видим как ще се държи след това. Благодаря ви за съветите и ще пиша ако има развитие по въпроса.
:
- JOTTO_DEL
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян/Frankfurt
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Здравейте, колеги! Има развитие по темата. За червената лампа на маслото не се е повтарял проблема, но явно е било от маслото, защото сега е с ново масло и всичко е ОК. Но остава тракането от обтегача и вече е време да се смени. Все още се чудя дали нов или втора ръка.
Някои може ли да ми даде ном. номер или снимка на отегача? Ще видя как вървят в Ebay и ще преценя от каде е най-добре да се вземе. 
Последна промяна от JOTTO_DEL на Пон 25 фев 2013 13:54, променено общо 1 път.
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???
Мерихте ли налягането след смяната на маслото,защото 2 бара на 2000об. май никак не е добре.Мисля,че на моято като замервахме наляганет на маслото,при същите обороти имах 4 бара(за 1.8т става въпрос).Какво масло сложи този път?
- JOTTO_DEL
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян/Frankfurt
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оБтегача или ???
Не сме го мерили, но не се е повтарял проблема с червената лампа на маслото. Сложихме Мобил 10/40!
Колеги ако някой има номенклатурния номер на обтегача го моля да ми го даде. Снимка също става за да видя точно как изглежда, защото искам и в Германия да проверя какви са цените.
Колеги ако някой има номенклатурния номер на обтегача го моля да ми го даде. Снимка също става за да видя точно как изглежда, защото искам и в Германия да проверя какви са цените.
Последна промяна от gr_kanev на Пон 25 фев 2013 12:46, променено общо 2 пъти.
Причина: Освен бутон "Цитат", има и "Нов отговор" - използвай го !
Причина: Освен бутон "Цитат", има и "Нов отговор" - използвай го !
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с обтегача или ???
2 бара на 2000 об/мин. е на долната граница ,но все пак е в нормите.Според мен трябва да си отвориш картера да видиш цедката поне.Появата на два проблема тракащ обтегач на веригата и светеща лампа ниско налягане на масло ме навежда на мисълта,че там ти е проблема.Запушена цедка или маслена помпа за смяна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 76 госта