Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с обтегача или ???

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
JOTTO_DEL
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян/Frankfurt

Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с обтегача или ???

Мнениеот JOTTO_DEL » Съб 27 окт 2012 19:22


Здравейте, колеги. Искам да ви попитам за проблем свързан с Пасата ми. Значи от известно време при първо палене колата трака като дизел, но след като тръгна максимум до 1мин. и всичко си е ОК! От прочетеното във форума разбрах, че най-възможния вариянт е оптегачът на втория разпределителен вал. Шумът идва от страната на купето и това допълнително ме навежда на мисълта, че оптегача е проблема, но днес след като колата не беше карана 3-4дни при запалването светна червената лампа на маслото и отново тракаше яко. :oops: Веднага си помислих, че оптегача му е дошло времето(колата е на 275хил.км.) и сега се чудя какво да правя! Да купувам ли нов, но ако не се окаже от него? Дайте съвет какво да направя, че колата се ползва редовно. Иначе колата като се пали всеки ден лампата на маслото не светка, но ако не е палена от 2-3дни и светка и стой така докато колата не загрее! Дайте съвет какво да направя, че доста ме притеснява тази лампа, да сменям ли оптегача с веригата комплект? :roll:

Последна промяна от JOTTO_DEL на Пон 25 фев 2013 15:18, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот Espero » Съб 27 окт 2012 20:01


При всички положения първо трябва да се отвори и да се види какъв е проблема а след това да се купуват части......иначе си е тото 6 от 49...успех.


danski
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот danski » Нед 28 окт 2012 9:55


Закарай колата на диагностика.Провери си маслото. Може да е маслена помпа(да видят налягането на маслото). Най вероятно тракането е от оптегача. Аз скоро сменях моя и колата заспа, но симптомите при мен бяха малко по различни.
Успех


Потребителски аватар
JOTTO_DEL
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян/Frankfurt

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот JOTTO_DEL » Нед 28 окт 2012 11:34


Интересното е, че само колата като стои няколко дни без да е палена тогава светва червената лампа на маслото, ако се кара всеки ден всичко си е ОК! Утре ще е караме на диагностика да видим какво ще излезне. :? Прочетох, че маслената помпа има някаква цедка, която се замърсява и от там може да е проблема. Каква е цената на маслената помпа само за инфо?


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот Rosenirs » Нед 28 окт 2012 16:00


Febi 146.40 лв. :-)


Потребителски аватар
kiriko
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот kiriko » Нед 28 окт 2012 17:52


Щом светва лампата, най-вероятно е маслената помпа, защото маслото като е преседяло няколко дни се е стекло и като запалиш двигателя помпата не може веднага да го качи навсякъде и съвсем естествено шума се проявява при хидравличния обтегач на валовете, който се явява най-високата точка в мотора през която минава масло .


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот radotom » Нед 28 окт 2012 19:01


Жотто, я кажи с какво масло си? :sly
Че ако се окаже някакво измислено, с вискозитет 10W40 (даже и не помислям за 15/40 mhihi ) нищо чудно просто да трябва да смениш масълце и готово! Ще закърпиш положението за едно 20к км.
Но мерене на налягане на масло е задължителна, а от там вече ще се прави сметка за сумата, която ще трябва да събереш през тия 20к км...


Потребителски аватар
JOTTO_DEL
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян/Frankfurt

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот JOTTO_DEL » Пон 29 окт 2012 19:12


Маслото е Шел 10/40, но това е вече 3-та смяна(и 3-то пъти Шел 10/40) и само в един и същи сервиз се сменя! От последната смяна са минали 2000км. и до сега нямаше проблем. За първи път колата е оставихме 3-4дни без да се кара и тогава светна лампата. :roll: Сега не го прави този проблем, защото колата се кара всеки ден. Сега само при палене трака оптегача за около половин минута. Утре отивам да меря налягането на помпата и диагностика. Какво налягане трябва да прави помпата?

Колеги, днес направихме замерване на маслената помпа и стойностите са на запален мотор е 1,6 бара, а на около 2000об. 2 бара! Според човека в сервиза помпата е добре, но и той каза, че може цедката да е позапушена и трябва да се изчисти. Още каза, че проблема може да е в горната част на двигателя, тоест биели, но докато не се отвори двигателя не може да се каже нищо със сигурност. Имам един въпрос евентуално да се подготвя за какво става въпрос. Колко ще струва евентуално правене на основен ремонт на двигателя? :roll:


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот Lonely-Wolf » Пон 29 окт 2012 19:22


Добре ама май не е. Мойта я мерих на 3к оборота беше 5бар,на празен ход 2.5бара,и така поне 2мин,след което падна на 2бара.

Мерено е на загрят мотор 90гр!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот radotom » Пон 29 окт 2012 21:52


JOTTO_DEL написа:... на запален мотор е 1,6 бара, а на около 2000об. 2 бара! ...

Това при каква температура на двигателя горе-долу?
Ако маслото е било загряло на около 95-100*С - на долния ръб на нормите си.
Ако е било под 60*С - наистина е малко налягането :?
Няма начин някой да каже 'Помпата е добре, но може да се е запушил смукателя' при такова замерване, защото по този начин на практика се замерва цялата маслена магистрала. И евентуално ниско налягане с пълна сила може да идва от износена помпа, от луфт в лагерите и/или от слаб дебит следствие запушване на смукател. Но кое от тях - чак след като се отвори!
Впрочем - във форума рядко ще срешнеш добри отзиви за маслата на ШЕЛ
Аз също бих могъл да спомена нещо по повод роднините на това масълце mhihi
Не за друго - просто не става за ВАГ-автомобили! :dontknow:


Потребителски аватар
JOTTO_DEL
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян/Frankfurt

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот JOTTO_DEL » Пон 29 окт 2012 22:40


Това е при загрял мотор показанията! За маслото ще го сменя с друго Кастрол, Мобил или Мотул. Еми явно ще трябва да се отваря да се избегне нещо фатално! Първо ще сменя маслото и ще видим как ще се държи след това. Благодаря ви за съветите и ще пиша ако има развитие по въпроса. :wink:


Потребителски аватар
JOTTO_DEL
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян/Frankfurt

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот JOTTO_DEL » Нед 24 фев 2013 14:24


Здравейте, колеги! Има развитие по темата. За червената лампа на маслото не се е повтарял проблема, но явно е било от маслото, защото сега е с ново масло и всичко е ОК. Но остава тракането от обтегача и вече е време да се смени. Все още се чудя дали нов или втора ръка. :rolleyes Някои може ли да ми даде ном. номер или снимка на отегача? Ще видя как вървят в Ebay и ще преценя от каде е най-добре да се вземе. :smile

Последна промяна от JOTTO_DEL на Пон 25 фев 2013 13:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vesislav_E
Мнения: 154
Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оптегача или ???

Мнениеот Vesislav_E » Нед 24 фев 2013 19:20


Мерихте ли налягането след смяната на маслото,защото 2 бара на 2000об. май никак не е добре.Мисля,че на моято като замервахме наляганет на маслото,при същите обороти имах 4 бара(за 1.8т става въпрос).Какво масло сложи този път?


Потребителски аватар
JOTTO_DEL
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян/Frankfurt

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с оБтегача или ???

Мнениеот JOTTO_DEL » Пон 25 фев 2013 12:21


Не сме го мерили, но не се е повтарял проблема с червената лампа на маслото. Сложихме Мобил 10/40!

Колеги ако някой има номенклатурния номер на обтегача го моля да ми го даде. Снимка също става за да видя точно как изглежда, защото искам и в Германия да проверя какви са цените. :wink

Последна промяна от gr_kanev на Пон 25 фев 2013 12:46, променено общо 2 пъти.
Причина: Освен бутон "Цитат", има и "Нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 1999г. 1,8 АDR - проблем с обтегача или ???

Мнениеот krasio00o » Пон 25 фев 2013 17:13


2 бара на 2000 об/мин. е на долната граница ,но все пак е в нормите.Според мен трябва да си отвориш картера да видиш цедката поне.Появата на два проблема тракащ обтегач на веригата и светеща лампа ниско налягане на масло ме навежда на мисълта,че там ти е проблема.Запушена цедка или маслена помпа за смяна.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта