Почва да пуши бяло, след като загрее

Техническа и сервизна информация за Passat
garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Почва да пуши бяло, след като загрее

Мнениеот garfild » Съб 13 дек 2008 11:47


Здравейте,
блъскам си главата със следния проблем (малко е дълго за обяснение, съжалявам):
Пасата е '99 1.8Т. След лошо масло (беше станало като утайка от кафе) преди година се счупи турбото, смених го с ново без да знам, че тръбичката за маслото се запушва също. И съответно новото блокира почти веднага. Карах си така, без мощност година, докато реших да го оправям отново. Пристигна новото, сложих го, отпуших тръбичката за маслото и всичко тръгна на 6. За 10 дни обаче. Новото изпуши, яко, изпуснаха му уплатненията или знам ли какво, ама пълнеше ауспуха с масло. Свалих го и го пратих обратно за гаранцията. Сложих старото, блокиралото. Тръгна си всичко като преди - без мощност, но си върви без други проблеми. Да, ама за 5 дни. След това явно от жегата и налягането на масло, нали вече е оправено подаването, взе че се развъртя това блокирало турбо и пак се видях с бууст. Да ама пак за 2 дни. Защото в опита си да го разглобя и разгледам, след като дойде новото, му скъсах гайката дето притяга турбината за оста, та сега като се развъртя се размърда и смеси вода и масло право в ауспуха и маркучите за въздуха. Сега го изтърбуших, байпаснал съм водата, спрял съм маслото, изолирал съм камерите му, седи си там, само за да си минават въздуха и газовете, все едно си е блокирало, без да му изпускат уплътненията. И тук стигам до проблема.
Запалвам без проблем, двигателя е тих, нищо не пуши, работи стабилно на 900 оборота. Ако подавам газ или тръгна си върви без проблеми и не пуши. И така докато почне да затопля. С повишаването на температурата от момента, в който стрелката за температурата се размърда, почва да се появява бял пушек, който се засилва с покачването на температурата на водата и когато достигне нормална работна температура вече пуши здраво бяло и мирише гадно, но не на масло. Все едно пушек от смесване на водата. Обаче не откривам никакви индикации да я меша някъде. Маслото си е чисто, няма абсолютно никакви бели отлагания нито по капачката, нито по щеката. Колата работи стабилно през цялото време, независимо от силата на пушенето. Ако развия ламбдата вътре се вижда, че е абслоютно сухо и няма вече следи от масло и вода. Не мога да кажа губя ли антифриз, защото не смея да я държа запалена достатъчно дълго, че да си покаже. Бяла мека салфетка срещу белия пушек от ауспуха за около 15 секунди остана абсолютно бяла и суха, никакви следи от масло или да духа конденз, че да я намокри.
Реших да не е лоша горивна смес от недостиг на въздух или ако се е повредила ламбда, затова изключих ламбдите и дадох даже да диша по едно време от единия маркуч, ама разлика никаква, пуши си бяло, щом е топла. Ако я оставя да изтине и я запаля пак, се случва същото в същия ред - докато е студена не пуши въобще, като стопли почва здраво бял задушлив пушек.
Та моля за някакви идеи, какво може да е. Иска ми се да се размина с ходене до сервиз засега, че тук е 80$ на час, а в момента не са ми много по джоба. Предварително благодаря за всякакви идеи и съвети!




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Съб 13 дек 2008 11:52


дали гърнетата не са пълни с масло и вода и се изпарява от вече нагорещените тръби?за да се убедиш къде е проблема откачи тръбата на гърнетата от изпускателния колектор и виж от там дали пуши


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 13 дек 2008 14:35


Ами най-вероятно си за гарнитура на главата.Признаците са такива.Пробила е водна магистрала към цилиндър и гориш антифриз.Като загрее колата и антифриза минава по лесно между гарнитурата и главата и пуши.


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Нед 14 дек 2008 2:57


а има ли начин да проверя дали е гарнитурата на главата, без да ходя в сервиз? Не би ли следвало, ако е тя да има бял конденз по капачката за маслото?


Потребителски аватар
bobipepi
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 17 яну 2008 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobipepi » Нед 14 дек 2008 7:44


губи ли антифриз


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 14 дек 2008 11:33


Конденза по капачката става и от друго и е много незначителен критерии ( не казвам, че не значи нищо).Единствения начин е да отбележиш много точно нивото на антифриза и да я оставиш да работи или да я караш и да провериш после има ли разлика (на студен мотор го следи ).Като знам в Канада как държат на природата си гледай да не ти лепнат някой акт с тази пушеща кола ...Другия вариант е сервиз, но за смяна на гарнитурата сигурно ще ти "избият зъбите".
аа


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Нед 14 дек 2008 11:59


Благодаря за отговорите. Ще проверя с нивото на антифриза. Има ли опасност да повредя главата или нещо друго с тази проба? Колко време да го подържа да работи, след като загрее?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 23 госта