Здравейте,
блъскам си главата със следния проблем (малко е дълго за обяснение, съжалявам):
Пасата е '99 1.8Т. След лошо масло (беше станало като утайка от кафе) преди година се счупи турбото, смених го с ново без да знам, че тръбичката за маслото се запушва също. И съответно новото блокира почти веднага. Карах си така, без мощност година, докато реших да го оправям отново. Пристигна новото, сложих го, отпуших тръбичката за маслото и всичко тръгна на 6. За 10 дни обаче. Новото изпуши, яко, изпуснаха му уплатненията или знам ли какво, ама пълнеше ауспуха с масло. Свалих го и го пратих обратно за гаранцията. Сложих старото, блокиралото. Тръгна си всичко като преди - без мощност, но си върви без други проблеми. Да, ама за 5 дни. След това явно от жегата и налягането на масло, нали вече е оправено подаването, взе че се развъртя това блокирало турбо и пак се видях с бууст. Да ама пак за 2 дни. Защото в опита си да го разглобя и разгледам, след като дойде новото, му скъсах гайката дето притяга турбината за оста, та сега като се развъртя се размърда и смеси вода и масло право в ауспуха и маркучите за въздуха. Сега го изтърбуших, байпаснал съм водата, спрял съм маслото, изолирал съм камерите му, седи си там, само за да си минават въздуха и газовете, все едно си е блокирало, без да му изпускат уплътненията. И тук стигам до проблема.
Запалвам без проблем, двигателя е тих, нищо не пуши, работи стабилно на 900 оборота. Ако подавам газ или тръгна си върви без проблеми и не пуши. И така докато почне да затопля. С повишаването на температурата от момента, в който стрелката за температурата се размърда, почва да се появява бял пушек, който се засилва с покачването на температурата на водата и когато достигне нормална работна температура вече пуши здраво бяло и мирише гадно, но не на масло. Все едно пушек от смесване на водата. Обаче не откривам никакви индикации да я меша някъде. Маслото си е чисто, няма абсолютно никакви бели отлагания нито по капачката, нито по щеката. Колата работи стабилно през цялото време, независимо от силата на пушенето. Ако развия ламбдата вътре се вижда, че е абслоютно сухо и няма вече следи от масло и вода. Не мога да кажа губя ли антифриз, защото не смея да я държа запалена достатъчно дълго, че да си покаже. Бяла мека салфетка срещу белия пушек от ауспуха за около 15 секунди остана абсолютно бяла и суха, никакви следи от масло или да духа конденз, че да я намокри.
Реших да не е лоша горивна смес от недостиг на въздух или ако се е повредила ламбда, затова изключих ламбдите и дадох даже да диша по едно време от единия маркуч, ама разлика никаква, пуши си бяло, щом е топла. Ако я оставя да изтине и я запаля пак, се случва същото в същия ред - докато е студена не пуши въобще, като стопли почва здраво бял задушлив пушек.
Та моля за някакви идеи, какво може да е. Иска ми се да се размина с ходене до сервиз засега, че тук е 80$ на час, а в момента не са ми много по джоба. Предварително благодаря за всякакви идеи и съвети!



Почва да пуши бяло, след като загрее
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Конденза по капачката става и от друго и е много незначителен критерии ( не казвам, че не значи нищо).Единствения начин е да отбележиш много точно нивото на антифриза и да я оставиш да работи или да я караш и да провериш после има ли разлика (на студен мотор го следи ).Като знам в Канада как държат на природата си гледай да не ти лепнат някой акт с тази пушеща кола ...Другия вариант е сервиз, но за смяна на гарнитурата сигурно ще ти "избият зъбите".
аа
аа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 17 госта