Смяна на радиатор и промивка на системата?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Смяна на радиатор и промивка на системата?

Мнениеот Plumber » Сря 24 дек 2008 15:10


Как се правят тези две неща?В смисъл,трябва ли да се махат фарове и такива неща заради радиатора за охлаждането.А за промивката предполагам източвам антифриза колкото мога пълня с вода и паля, или... ?Днес си взех преден радиатор и радиаторче за купето.За топлото ясно ама другия :)Весели празници :)




Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Сря 24 дек 2008 16:18


Не се махат фаровете източва се антифриза като се махне датчика за включване на перката (долен ляв край). Слага се една добавка за промиване пълниш с вода работи колата около 20 мин на място и след това източваш и пълниш с антифриз.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 24 дек 2008 17:15


Namesata написа:Не се махат фаровете изтоява се антифриза като се махне датчика за включване на преката (долен ляв краи)Слага се една добавка за промиване пълниш с вода работи колата около 20мин на место и след това източваш и пълниш с антифриз.

Това е ако правиш вътрешна промивка на охладителния радиатор.
Ако обаче искаш да го свалиш съвсем и да си го чистиш и отвътре и отвън вкъщи на топло се разглобява доста.
Ако колата е с климатик или климатроник е хубаво да се свали охадлителния радиатор изцяло и да се издуха питата му на пароструйка,да се изчисти между двата радиатора,да се издуха и климатиковия от боклуци отвътре навън (задължително) и да се сглоби отново.
Тогава вече за да се измъкне радиатора се вадят доста неща - фарове,предната маска,кажи-речи всичко без бронята изчезва.
Охладителния може да се измъкне като се развие отвътре перката (перките) и може да се извади оттам.А климатиковия не може да бъде изваден или поне не и без да се развият маркучите му и после да трябва да се зарежда наново системата с фреон.
Имам снимки на измъкването на радиатора - лудница е ама ако искаш ще качвам да си гледаш.
За радиаторчето на парното - има бая теми и снимки и не мисля,че има нужда пак да разказвам надълго и нашироко и да качвам снимки.
Успех!


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Сря 24 дек 2008 19:15


Мен за охладителния ми е питанката.Климатик нямам искам да сменя охладителния че е спукан.Ако имаш снимки можеш да ги постнеш ако не те мързи :)И утре става че сега е малко семейно :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 24 дек 2008 20:09


А,няма проблеми,ей сега ги качвам ама проблема е,че при мен е с климатик ама то принципа е един и същ.
Ето :
Изображение
Изображение

Аз съм свалил всичко понеже радиатора ми е най-големия (те са 2 или 3 размера според двигателя и оборудването) и ми пречеше всичко а и при мен точно над охладителния минават маркучите за климатиковия и е сложничко.
По принцип щом искаш да промиеш преди да си сменил каквото и да е по системата сипи неква добавка за промиване и запали мотора,остави го да загрее добре,да поработи известно време и след това точи докато е топъл.Ако така ще го почистваш по-добре си смени и термостата,че да не пипаш повече по системата :)
Външния се вади по седлната методика поне при мен :
-сваля се всичко по предната маска,което може да се свали (без бронята понеже тя не пречи).
-после сваляш отвътре перките (щом си без клима - перката понеже е само една) заедно с цялото й тяло (да остане само радиатора).
-при мен самия радиатор беше завинтен на няколко места за към купето долу освен през перките - огледай го - едни къси самонарезни болтове.
-при мен после трябваше да се махнат казанчето за хидравликата,акумулатора,въздушния филтър с цялата му кутия и т.н. за да може радиатора да се изсуче и да излезе между маркучите за климатиковия ама ти едва ли ще го имаш този проблем :)
Успех!


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Сря 24 дек 2008 22:47


А после тия фарове като ги махна,ще трябва и да се настроят предполагам,като ги сложа ?


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Чет 25 дек 2008 10:58


Plumber написа:А после тия фарове като ги махна,ще трябва и да се настроят предполагам,като ги сложа ?

На теория не би трябвало,
те са настроени от положението на рефлектора,а не от това на целия фар... :!:
На Т4-ката обаче се настройват от положението на фара... :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 дек 2008 17:42


Asen_D написа:
Plumber написа:А после тия фарове като ги махна,ще трябва и да се настроят предполагам,като ги сложа ?

На теория не би трябвало,
те са настроени от положението на рефлектора,а не от това на целия фар... :!:
На Т4-ката обаче се настройват от положението на фара... :roll:

Теоретично не е нужно да ги настройваш после пак ама при мен се получи така,че сега светят по-близо (и то видимо) а уж са си на същото място....знам ли.По-добре като ги сложиш покарай малко и ако не са ти както трябва ги нагласи отново.
Успех!


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Чет 25 дек 2008 17:47


Благодаря за инфото и весели празници :) : vw fen



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта