Смяна на радиатор и промивка на системата?
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Смяна на радиатор и промивка на системата?
Как се правят тези две неща?В смисъл,трябва ли да се махат фарове и такива неща заради радиатора за охлаждането.А за промивката предполагам източвам антифриза колкото мога пълня с вода и паля, или... ?Днес си взех преден радиатор и радиаторче за купето.За топлото ясно ама другия
Весели празници 
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Namesata написа:Не се махат фаровете изтоява се антифриза като се махне датчика за включване на преката (долен ляв краи)Слага се една добавка за промиване пълниш с вода работи колата около 20мин на место и след това източваш и пълниш с антифриз.
Това е ако правиш вътрешна промивка на охладителния радиатор.
Ако обаче искаш да го свалиш съвсем и да си го чистиш и отвътре и отвън вкъщи на топло се разглобява доста.
Ако колата е с климатик или климатроник е хубаво да се свали охадлителния радиатор изцяло и да се издуха питата му на пароструйка,да се изчисти между двата радиатора,да се издуха и климатиковия от боклуци отвътре навън (задължително) и да се сглоби отново.
Тогава вече за да се измъкне радиатора се вадят доста неща - фарове,предната маска,кажи-речи всичко без бронята изчезва.
Охладителния може да се измъкне като се развие отвътре перката (перките) и може да се извади оттам.А климатиковия не може да бъде изваден или поне не и без да се развият маркучите му и после да трябва да се зарежда наново системата с фреон.
Имам снимки на измъкването на радиатора - лудница е ама ако искаш ще качвам да си гледаш.
За радиаторчето на парното - има бая теми и снимки и не мисля,че има нужда пак да разказвам надълго и нашироко и да качвам снимки.
Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А,няма проблеми,ей сега ги качвам ама проблема е,че при мен е с климатик ама то принципа е един и същ.
Ето :
Аз съм свалил всичко понеже радиатора ми е най-големия (те са 2 или 3 размера според двигателя и оборудването) и ми пречеше всичко а и при мен точно над охладителния минават маркучите за климатиковия и е сложничко.
По принцип щом искаш да промиеш преди да си сменил каквото и да е по системата сипи неква добавка за промиване и запали мотора,остави го да загрее добре,да поработи известно време и след това точи докато е топъл.Ако така ще го почистваш по-добре си смени и термостата,че да не пипаш повече по системата
Външния се вади по седлната методика поне при мен :
-сваля се всичко по предната маска,което може да се свали (без бронята понеже тя не пречи).
-после сваляш отвътре перките (щом си без клима - перката понеже е само една) заедно с цялото й тяло (да остане само радиатора).
-при мен самия радиатор беше завинтен на няколко места за към купето долу освен през перките - огледай го - едни къси самонарезни болтове.
-при мен после трябваше да се махнат казанчето за хидравликата,акумулатора,въздушния филтър с цялата му кутия и т.н. за да може радиатора да се изсуче и да излезе между маркучите за климатиковия ама ти едва ли ще го имаш този проблем
Успех!
Ето :
Аз съм свалил всичко понеже радиатора ми е най-големия (те са 2 или 3 размера според двигателя и оборудването) и ми пречеше всичко а и при мен точно над охладителния минават маркучите за климатиковия и е сложничко.
По принцип щом искаш да промиеш преди да си сменил каквото и да е по системата сипи неква добавка за промиване и запали мотора,остави го да загрее добре,да поработи известно време и след това точи докато е топъл.Ако така ще го почистваш по-добре си смени и термостата,че да не пипаш повече по системата
Външния се вади по седлната методика поне при мен :
-сваля се всичко по предната маска,което може да се свали (без бронята понеже тя не пречи).
-после сваляш отвътре перките (щом си без клима - перката понеже е само една) заедно с цялото й тяло (да остане само радиатора).
-при мен самия радиатор беше завинтен на няколко места за към купето долу освен през перките - огледай го - едни къси самонарезни болтове.
-при мен после трябваше да се махнат казанчето за хидравликата,акумулатора,въздушния филтър с цялата му кутия и т.н. за да може радиатора да се изсуче и да излезе между маркучите за климатиковия ама ти едва ли ще го имаш този проблем
Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Asen_D написа:Plumber написа:А после тия фарове като ги махна,ще трябва и да се настроят предполагам,като ги сложа ?
На теория не би трябвало,
те са настроени от положението на рефлектора,а не от това на целия фар...![]()
На Т4-ката обаче се настройват от положението на фара...
Теоретично не е нужно да ги настройваш после пак ама при мен се получи така,че сега светят по-близо (и то видимо) а уж са си на същото място....знам ли.По-добре като ги сложиш покарай малко и ако не са ти както трябва ги нагласи отново.
Успех!
