Удар в бордюр - насрещно, Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Удар в бордюр - насрещно, Б3

Мнениеот Danny boy » Чет 12 фев 2009 18:33


Здравейте,
вчера вечерта в една тъмна улица с близо 40-50км/h връхлетях върху островче високо 10-13см със шофьорската половина на колата.
Удара така ме разтресе,че си помислих че е извръкнала и джанта и гума и кво ли не.
Както и да е, прибрах се и тази сутрин наблюденията ми бяха следните:
Гумата здрава/без балони без наранявания/,Джантата/оригинална алуминиева седмолъчка за пасат-здрава без изкривявания.Амортисьор-здрав/не е подмокрен или изтекъл/.
Колата видимо няма изменение в стойката си.Кормилна щанга,носач,магаре,шенкел,видимо без изкривявания.Колата не носи,върви направо.Само това което ми се стори че сякаш волана е изместен малко от идеалната среда в купето.От удара беше изхвръкнал прахоуловителя на шоковия тампон.
Въпросът ми е да бягам ли на реглаж да гледат за поразии, и какво още евентуално може да се повреди от подобен удар?Дали да се притеснявам или не.




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3

Мнениеот znainainai » Чет 12 фев 2009 18:43


Задължително стенд за твое лично успокоение огледай я и на канал :idea:
Да не те плаша ама много работи:
Носач (виж му тампоните може да са се скъсали)
Шенкел
Амортисьор
Кормилен накрайник (вътрешен към рейката)
Преден мост (магарето)


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3

Мнениеот Danny boy » Чет 12 фев 2009 19:19


А тези поразии имат ли измерение/как би се държала колата-тропане ,чукане.../
Тоест оказват ли влияние на поведението на автомобила или само на канал и стенд могат да се хванат?
Иначе ще бягам на стенд то е ясно.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3

Мнениеот znainainai » Чет 12 фев 2009 19:32


Всичко без шенкела може да се види на канал. Шенкела само на стенд :idea:
Волана стои леко на една страна по време на движение дърпа на ляво или дясно дори и да не е омаслен амортисьора може пак да е изпуснал при леки неравности страната на проблемният амортисьор се тресе (подскача) :idea:
Забравих да те питам разстоянието м-у гумата и калника & гумата и бронята и от двете страни еднакво ли е?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3

Мнениеот zfa159 » Пет 13 фев 2009 0:56


znainainai написа:разстоянието...м-у гумата и бронята от двете страни еднакво ли е?

Това не е много точен ориентир - при мен е различно а всичко по предницата е идеално...причината е,че бронята явно е малко по-навътре от шоф.страна, а видимо човек се заблуждава,че цялата гума седи някак не както от другата страна.Може да се измери от гумата до калника - ако там е точно е добре.
Иначе общо взето сега и да няма проблем след време ще протече рейката от тази страна (ако е хидравлинча) -> всички с удар го правят след известно време в зависимост от удара.Общо взето огледай за хлабини по накрайниците от тази страна.
Щом волана се е изместил значи има някакво изместване :
-носач - провери му тампоните и шарнира.
-шенкел - само на стенд може да се хване
-джанта - може да криви волана без да има биене ако поддаде от основата - качи я на баланс машина - личи си ако е крива при ниски обороти.
-накрайници по рейката - за тях вече разбра как.
Успех!


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3

Мнениеот stanev11 » Пет 13 фев 2009 9:31


Колега, разминал си се леко,ходи на стенд.Преди 1 седмица на мен ми се случи почти същото ,само че с 100км,последствията са:гума-нова,джанта-направо е разрязана,амортисьор,носач,биалетка,накрайник,шарнир,рейка-оказа се стеблото криво,полуоска,шенкел,дългата щанга от рейката,калник крив и за капак абс нещо се побърка и сега ще минавам на обикновенна помпа,целия ремонт ми е около 400лв като някои от частите са ми подарък от приятели ,а други 2-ра ръка,но това е от мое безмозъчие :banghead:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3

Мнениеот zfa159 » Пет 13 фев 2009 12:03


АБС-а какво точно прави? и след удара ли започна? Ако няма други проблеми по него недей да го махаш - понякога нещата опират до настройка или подмяна на един датчик....а ефекта е побъркване на целия АБС.Драсни няколко реда -> ако мога да помогна и да го оправим. :beer


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3

Мнениеот stanev11 » Пет 13 фев 2009 16:52


започна да пропада педала,трябва да натисна един път и после да повторя за да се качи педала горе,иначе лови и от първия път но на 3см от крайно натиснат педал,на втория път лови от горно положение. А да не отворям нова тема,знае ли някой дали има разлика на шенкелите в различните модели Б3 с и без вентилирани дискове.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3-решено

Мнениеот Danny boy » Пет 13 фев 2009 18:32


Така...
Ето и резултата от днешното ходене на стенд:
Ляв шарнир/сферичния на носача/за смяна,сменен с нов АS-Metal 18лв,15лв труд,15лв стенд,общо 48лв+кафе за мастера.
Всичко друго свири, та дрънка.Просто съм се разминал леко.Няма криво,няма поддало.
Като не отчитам кофражния пирон в лявата ми задна гума/14лв и за нея/незнайно откъде забил се там, това са пораженията.А, да, и волана си застана както преди.
Желая всекиму ударил се моите поражения, а не по-големи.
П.П. Шарнира си беше за смяна от лани - тропаше, сега вече спи.
Мнооо яка кола е тва VW. :bowdown
Mоже да :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3

Мнениеот Danny boy » Сря 18 фев 2009 21:01


И така темата има продължение.
Мислех си че всичко е ок след преглда на предницата и стенда ..обаче ми направи впечатление 2-3дена като я карам,че колата не е стабилна в завоите.При по рязко завиване я чуствам леко нестабилна.Особено осезаемо е при каране по паваж или минаване през неравности все едно има лека поледица.Чуството е осезаемо от ляво/страната на удара/
Набедил съм че е изпляскал амортисьора,макар че не е омаслен.Не чука не тропа,ама сякаш не гаси като хората.Възможно ли е от удара да е заминал амортисьора без да е омаслен или да тропа.Просто все едно ми е по-мека предницата от ляво.Възможно ли е нещо да не са хванали на стенда или при проверка на предницата?.
До колко може да се вярва на тресачки за амортисьори,че мисля тези дни да ги проверя да видим дали ще позная.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3

Мнениеот bachest » Чет 19 фев 2009 0:14


Здравей колега. Залагам на тампона на макферсона! Те с нормално каране (по ненормалните ни пътища) се сплескват за отрицателно време, пък след удар да не говорим. Ако ще купуваш, тези дето са от десет лева, увити в найлоново пликче ги пропусни. Вземи си хубави. Виж си и кормилните накрайници, за да не стане да се ръсиш само за реглажи на моста. Щото според мен този от към удареното колело е пред заминаване. Не го гледай и не върти енергично волана - Може и да не си покаже. Аз винаги ги ловя по следния начин. По хоризонтала в предния и задния край удари гумата с шут. Ако има едно характерно кънтене на колелото, значи има луфт по кормилния накрайник или шарнирния болт или и двете. Ама т'ва кънтене за да го усетиш, трябва да удариш и здрава гума, за да видиш, как не кънти.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3

Мнениеот Danny boy » Чет 19 фев 2009 18:20


Днес минах на тресачка за амовете и резултата е че 4те амортисьора са просто перфектни.Вдигнахме колата и я поразгледахме хубаво ама нъц.
Може би си прав за тампоните на макферсона,имам два нови под ръка и хич не са ефтини-лемфиодер 56лв двата.
Само че чакам малко да се постопли,щото студа е враг на ремоната,сега е време само за :drinking: и някой хубав ден....
Иначе ще проверя това което ми каза,за накрайниците.
ПП като въртя волана рязко наляво вс е ок,ако го въртя рязко надясно се чува едно чукане,и преди го имаше но по-слабо.
Това симптом ли е за кормилни накрайници?
колата е с механична рейка.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3

Мнениеот Danny boy » Пет 20 фев 2009 17:17


Днес проверих чрез метода проба-шут по гумата и се оказа че в дясно като сритам гумата кънти повече,от ляво няма такова кънтене/тоест седи по-приглушено/ако е вярно това което колегата казва значи десният ми накрайник или шарнир е тръгнал към вечните ловни полета.
ПП личи си как десния маншон на рейката е сменян/вързан е със свински опашки,от ляво е със скоби.
Левия шарнир е сменен онзи ден.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3

Мнениеот zfa159 » Съб 21 фев 2009 17:32


Като сриташ гумата можеш да пробваш предимно накеайника.Шранира се чува добре при преминаване през релси примерно или други препятствия от същия тип.Също така можеш да хванеш една щанга и да видиш шарнира - напъваш оттук-оттам между шенкела и носача и гледаш кое откъде поддава и дали има хлабина или не.Пък и не мисля,че нещо пречи да си смениш и десния шарнир...не е нечовешки скъп...поне ще знаеш,че и двата са нови.
Със щангата можеш да си провериш и накрайника ама външния,откъм шенкела - пак по същия начин.Ако трябва смени и него.Ако ще правиш вътрешните виж да не тече рейката и си смени и маншоните - на рейката и е екстра със всинските опашки - аз рязах оригиналните скоби понеже нямах как да бръкна да ги отворя като хората.
По повод шарнирите - свестен на Moog или Boge струва 17лв.Asmetal не,че са лоши ама....някак си не ми вдъхват много доверие,макар че носачите им за Фиат са доста по-здрави от оригиналните италиански носачи.
Успех!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3

Мнениеот Danny boy » Съб 21 фев 2009 22:42


Днес се гъзих малко и си смених тампоните на макферсоните.Колата видимо взе да посреща неравностите по-меко.
Обаче проблема с леката нестабилност при въртене на волана на прав път и в десен завой/сякаш занася/хлъзга/ задницата/остана.
Докато свалях макферсоните огледах тампоните на носачите и ми се стори че са тръгнали да си заминават,особено левия и биалетите също.Обаче дявол да го вземе това носене отзад в ляво сякаш го нямаше преди,и е адски дразнещо.Особено се усеща на прав път като завъртя волана първо наляво и рязко надясно след това.При обратният случай не се усеща.
Възможно ли е да се получава лека нестабилност от заминали тампони на предния носач/селеновите втулки/.
Задницата за сега я изключвам като вариянт защото тя не понесе нищо от удара.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 17 госта