Здравейте,
вчера вечерта в една тъмна улица с близо 40-50км/h връхлетях върху островче високо 10-13см със шофьорската половина на колата.
Удара така ме разтресе,че си помислих че е извръкнала и джанта и гума и кво ли не.
Както и да е, прибрах се и тази сутрин наблюденията ми бяха следните:
Гумата здрава/без балони без наранявания/,Джантата/оригинална алуминиева седмолъчка за пасат-здрава без изкривявания.Амортисьор-здрав/не е подмокрен или изтекъл/.
Колата видимо няма изменение в стойката си.Кормилна щанга,носач,магаре,шенкел,видимо без изкривявания.Колата не носи,върви направо.Само това което ми се стори че сякаш волана е изместен малко от идеалната среда в купето.От удара беше изхвръкнал прахоуловителя на шоковия тампон.
Въпросът ми е да бягам ли на реглаж да гледат за поразии, и какво още евентуално може да се повреди от подобен удар?Дали да се притеснявам или не.



Удар в бордюр - насрещно, Б3
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3
Задължително стенд за твое лично успокоение огледай я и на канал 
Да не те плаша ама много работи:
Носач (виж му тампоните може да са се скъсали)
Шенкел
Амортисьор
Кормилен накрайник (вътрешен към рейката)
Преден мост (магарето)

Да не те плаша ама много работи:
Носач (виж му тампоните може да са се скъсали)
Шенкел
Амортисьор
Кормилен накрайник (вътрешен към рейката)
Преден мост (магарето)
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3
А тези поразии имат ли измерение/как би се държала колата-тропане ,чукане.../
Тоест оказват ли влияние на поведението на автомобила или само на канал и стенд могат да се хванат?
Иначе ще бягам на стенд то е ясно.
Тоест оказват ли влияние на поведението на автомобила или само на канал и стенд могат да се хванат?
Иначе ще бягам на стенд то е ясно.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3
Всичко без шенкела може да се види на канал. Шенкела само на стенд 
Волана стои леко на една страна по време на движение дърпа на ляво или дясно дори и да не е омаслен амортисьора може пак да е изпуснал при леки неравности страната на проблемният амортисьор се тресе (подскача)
Забравих да те питам разстоянието м-у гумата и калника & гумата и бронята и от двете страни еднакво ли е?

Волана стои леко на една страна по време на движение дърпа на ляво или дясно дори и да не е омаслен амортисьора може пак да е изпуснал при леки неравности страната на проблемният амортисьор се тресе (подскача)

Забравих да те питам разстоянието м-у гумата и калника & гумата и бронята и от двете страни еднакво ли е?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3
znainainai написа:разстоянието...м-у гумата и бронята от двете страни еднакво ли е?
Това не е много точен ориентир - при мен е различно а всичко по предницата е идеално...причината е,че бронята явно е малко по-навътре от шоф.страна, а видимо човек се заблуждава,че цялата гума седи някак не както от другата страна.Може да се измери от гумата до калника - ако там е точно е добре.
Иначе общо взето сега и да няма проблем след време ще протече рейката от тази страна (ако е хидравлинча) -> всички с удар го правят след известно време в зависимост от удара.Общо взето огледай за хлабини по накрайниците от тази страна.
Щом волана се е изместил значи има някакво изместване :
-носач - провери му тампоните и шарнира.
-шенкел - само на стенд може да се хване
-джанта - може да криви волана без да има биене ако поддаде от основата - качи я на баланс машина - личи си ако е крива при ниски обороти.
-накрайници по рейката - за тях вече разбра как.
Успех!
-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3
Колега, разминал си се леко,ходи на стенд.Преди 1 седмица на мен ми се случи почти същото ,само че с 100км,последствията са:гума-нова,джанта-направо е разрязана,амортисьор,носач,биалетка,накрайник,шарнир,рейка-оказа се стеблото криво,полуоска,шенкел,дългата щанга от рейката,калник крив и за капак абс нещо се побърка и сега ще минавам на обикновенна помпа,целия ремонт ми е около 400лв като някои от частите са ми подарък от приятели ,а други 2-ра ръка,но това е от мое безмозъчие 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3
АБС-а какво точно прави? и след удара ли започна? Ако няма други проблеми по него недей да го махаш - понякога нещата опират до настройка или подмяна на един датчик....а ефекта е побъркване на целия АБС.Драсни няколко реда -> ако мога да помогна и да го оправим. 

-
- Мнения: 734
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Удар в бордюр -насрещтно Б3
започна да пропада педала,трябва да натисна един път и после да повторя за да се качи педала горе,иначе лови и от първия път но на 3см от крайно натиснат педал,на втория път лови от горно положение. А да не отворям нова тема,знае ли някой дали има разлика на шенкелите в различните модели Б3 с и без вентилирани дискове.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3-решено
Така...
Ето и резултата от днешното ходене на стенд:
Ляв шарнир/сферичния на носача/за смяна,сменен с нов АS-Metal 18лв,15лв труд,15лв стенд,общо 48лв+кафе за мастера.
Всичко друго свири, та дрънка.Просто съм се разминал леко.Няма криво,няма поддало.
Като не отчитам кофражния пирон в лявата ми задна гума/14лв и за нея/незнайно откъде забил се там, това са пораженията.А, да, и волана си застана както преди.
Желая всекиму ударил се моите поражения, а не по-големи.
П.П. Шарнира си беше за смяна от лани - тропаше, сега вече спи.
Мнооо яка кола е тва VW.
Mоже да
Ето и резултата от днешното ходене на стенд:
Ляв шарнир/сферичния на носача/за смяна,сменен с нов АS-Metal 18лв,15лв труд,15лв стенд,общо 48лв+кафе за мастера.
Всичко друго свири, та дрънка.Просто съм се разминал леко.Няма криво,няма поддало.
Като не отчитам кофражния пирон в лявата ми задна гума/14лв и за нея/незнайно откъде забил се там, това са пораженията.А, да, и волана си застана както преди.
Желая всекиму ударил се моите поражения, а не по-големи.
П.П. Шарнира си беше за смяна от лани - тропаше, сега вече спи.
Мнооо яка кола е тва VW.

Mоже да

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3
И така темата има продължение.
Мислех си че всичко е ок след преглда на предницата и стенда ..обаче ми направи впечатление 2-3дена като я карам,че колата не е стабилна в завоите.При по рязко завиване я чуствам леко нестабилна.Особено осезаемо е при каране по паваж или минаване през неравности все едно има лека поледица.Чуството е осезаемо от ляво/страната на удара/
Набедил съм че е изпляскал амортисьора,макар че не е омаслен.Не чука не тропа,ама сякаш не гаси като хората.Възможно ли е от удара да е заминал амортисьора без да е омаслен или да тропа.Просто все едно ми е по-мека предницата от ляво.Възможно ли е нещо да не са хванали на стенда или при проверка на предницата?.
До колко може да се вярва на тресачки за амортисьори,че мисля тези дни да ги проверя да видим дали ще позная.
Мислех си че всичко е ок след преглда на предницата и стенда ..обаче ми направи впечатление 2-3дена като я карам,че колата не е стабилна в завоите.При по рязко завиване я чуствам леко нестабилна.Особено осезаемо е при каране по паваж или минаване през неравности все едно има лека поледица.Чуството е осезаемо от ляво/страната на удара/
Набедил съм че е изпляскал амортисьора,макар че не е омаслен.Не чука не тропа,ама сякаш не гаси като хората.Възможно ли е от удара да е заминал амортисьора без да е омаслен или да тропа.Просто все едно ми е по-мека предницата от ляво.Възможно ли е нещо да не са хванали на стенда или при проверка на предницата?.
До колко може да се вярва на тресачки за амортисьори,че мисля тези дни да ги проверя да видим дали ще позная.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3
Здравей колега. Залагам на тампона на макферсона! Те с нормално каране (по ненормалните ни пътища) се сплескват за отрицателно време, пък след удар да не говорим. Ако ще купуваш, тези дето са от десет лева, увити в найлоново пликче ги пропусни. Вземи си хубави. Виж си и кормилните накрайници, за да не стане да се ръсиш само за реглажи на моста. Щото според мен този от към удареното колело е пред заминаване. Не го гледай и не върти енергично волана - Може и да не си покаже. Аз винаги ги ловя по следния начин. По хоризонтала в предния и задния край удари гумата с шут. Ако има едно характерно кънтене на колелото, значи има луфт по кормилния накрайник или шарнирния болт или и двете. Ама т'ва кънтене за да го усетиш, трябва да удариш и здрава гума, за да видиш, как не кънти.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3
Днес минах на тресачка за амовете и резултата е че 4те амортисьора са просто перфектни.Вдигнахме колата и я поразгледахме хубаво ама нъц.
Може би си прав за тампоните на макферсона,имам два нови под ръка и хич не са ефтини-лемфиодер 56лв двата.
Само че чакам малко да се постопли,щото студа е враг на ремоната,сега е време само за
и някой хубав ден....
Иначе ще проверя това което ми каза,за накрайниците.
ПП като въртя волана рязко наляво вс е ок,ако го въртя рязко надясно се чува едно чукане,и преди го имаше но по-слабо.
Това симптом ли е за кормилни накрайници?
колата е с механична рейка.
Може би си прав за тампоните на макферсона,имам два нови под ръка и хич не са ефтини-лемфиодер 56лв двата.
Само че чакам малко да се постопли,щото студа е враг на ремоната,сега е време само за

Иначе ще проверя това което ми каза,за накрайниците.
ПП като въртя волана рязко наляво вс е ок,ако го въртя рязко надясно се чува едно чукане,и преди го имаше но по-слабо.
Това симптом ли е за кормилни накрайници?
колата е с механична рейка.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3
Днес проверих чрез метода проба-шут по гумата и се оказа че в дясно като сритам гумата кънти повече,от ляво няма такова кънтене/тоест седи по-приглушено/ако е вярно това което колегата казва значи десният ми накрайник или шарнир е тръгнал към вечните ловни полета.
ПП личи си как десния маншон на рейката е сменян/вързан е със свински опашки,от ляво е със скоби.
Левия шарнир е сменен онзи ден.
ПП личи си как десния маншон на рейката е сменян/вързан е със свински опашки,от ляво е със скоби.
Левия шарнир е сменен онзи ден.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3
Като сриташ гумата можеш да пробваш предимно накеайника.Шранира се чува добре при преминаване през релси примерно или други препятствия от същия тип.Също така можеш да хванеш една щанга и да видиш шарнира - напъваш оттук-оттам между шенкела и носача и гледаш кое откъде поддава и дали има хлабина или не.Пък и не мисля,че нещо пречи да си смениш и десния шарнир...не е нечовешки скъп...поне ще знаеш,че и двата са нови.
Със щангата можеш да си провериш и накрайника ама външния,откъм шенкела - пак по същия начин.Ако трябва смени и него.Ако ще правиш вътрешните виж да не тече рейката и си смени и маншоните - на рейката и е екстра със всинските опашки - аз рязах оригиналните скоби понеже нямах как да бръкна да ги отворя като хората.
По повод шарнирите - свестен на Moog или Boge струва 17лв.Asmetal не,че са лоши ама....някак си не ми вдъхват много доверие,макар че носачите им за Фиат са доста по-здрави от оригиналните италиански носачи.
Успех!
Със щангата можеш да си провериш и накрайника ама външния,откъм шенкела - пак по същия начин.Ако трябва смени и него.Ако ще правиш вътрешните виж да не тече рейката и си смени и маншоните - на рейката и е екстра със всинските опашки - аз рязах оригиналните скоби понеже нямах как да бръкна да ги отворя като хората.
По повод шарнирите - свестен на Moog или Boge струва 17лв.Asmetal не,че са лоши ама....някак си не ми вдъхват много доверие,макар че носачите им за Фиат са доста по-здрави от оригиналните италиански носачи.
Успех!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Удар в бордюр - насрещно, Б3
Днес се гъзих малко и си смених тампоните на макферсоните.Колата видимо взе да посреща неравностите по-меко.
Обаче проблема с леката нестабилност при въртене на волана на прав път и в десен завой/сякаш занася/хлъзга/ задницата/остана.
Докато свалях макферсоните огледах тампоните на носачите и ми се стори че са тръгнали да си заминават,особено левия и биалетите също.Обаче дявол да го вземе това носене отзад в ляво сякаш го нямаше преди,и е адски дразнещо.Особено се усеща на прав път като завъртя волана първо наляво и рязко надясно след това.При обратният случай не се усеща.
Възможно ли е да се получава лека нестабилност от заминали тампони на предния носач/селеновите втулки/.
Задницата за сега я изключвам като вариянт защото тя не понесе нищо от удара.
Обаче проблема с леката нестабилност при въртене на волана на прав път и в десен завой/сякаш занася/хлъзга/ задницата/остана.
Докато свалях макферсоните огледах тампоните на носачите и ми се стори че са тръгнали да си заминават,особено левия и биалетите също.Обаче дявол да го вземе това носене отзад в ляво сякаш го нямаше преди,и е адски дразнещо.Особено се усеща на прав път като завъртя волана първо наляво и рязко надясно след това.При обратният случай не се усеща.
Възможно ли е да се получава лека нестабилност от заминали тампони на предния носач/селеновите втулки/.
Задницата за сега я изключвам като вариянт защото тя не понесе нищо от удара.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта