Проблем с бензинова помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
KrasimirN
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с бензинова помпа

Мнениеот KrasimirN » Чет 12 яну 2006 22:40


С Passat 1.8mi съм.Помпата просто спря да работи.Свалих я ,мернах я с мултицета-нормално.Пробах я с акумулатора-работи.Сложих си я пак -не ще.Оказа се ,че леко като натисна плюсовата клема на самата помпа работи.На мен ми прилича на студена спойка в помпата,ама като е капсулована...Някой разкапсуловал ли е такава помпа?Искам да знам каква е връзката м/у клемата и бобината.Дали е спойка или е по друг начин направено?Благодаря предварително!




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 12 яну 2006 22:43


Провери първо кабеляците до помпата дали са наред.Ако са клеясали ги почисти.


Потребителски аватар
KrasimirN
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KrasimirN » Чет 12 яну 2006 22:59


Всичко е проверено.Помпата е свалена и при мерене с мултицета като натисна на плюса малко повече прекъсва.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 12 яну 2006 23:06


Нещо инжинерно влакно /тел/
ТТ тиксо , теникия, абе не може ли да го накараш просто да си седи все натиснато :)


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бензинова помпа

Мнениеот Lisho » Чет 12 яну 2006 23:37


hoper написа:.....Пробах я с акумулатора-работи.Сложих си я пак -не ще.Оказа се ,че леко като натисна плюсовата клема на самата помпа работи....


Каквато и да е причината помпата ти да работи в стил: тука има - тука нема не си струва човек да остане на пътя :cry: . Сменяй помпата.
Не се знае кога ще спре на цяло. Верно 100 лв. за II употреба не са малко пари, но в сравнение с другите неприятностите просто са си бял кахър.
hoper написа:...Някой разкапсуловал ли е такава помпа?Искам да знам каква е връзката м/у клемата и бобината.Дали е спойка или е по друг начин направено...

Имаш куплунг за вкл. на клемата (+) и (-) които са залети с пластмаса.Под пласмасата на клемите има запоена по една мъничка намотка около 10-15 витки върху феритна пръчица с дължина около 3-4 мм цялата тази магия е с диаметър около 2 мм.Към нея има керамично кондензаторче и след това четката. Четките контактуват с колектора на ротора (той е във вид на чадърче).Ротора се върти в един черупковиден постоянен магнит.Могат да се подменят само четките защото те се вадят от горе. Махаш пластмасовите капачета и четките изхвърчат.
Веднъж разкапсулова ли се няма връщане назад.Дори и напълно здрава да се окаже - хвърляш я на боклука.Няма как да се сглоби отново в работоспособно положение.


Потребителски аватар
KrasimirN
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KrasimirN » Чет 12 яну 2006 23:49


Мисълта ми е ако се нагрее клемата с поялник,дали има вероятност да се презапои...А иначе от месец карам на газ,а в тоя студ сутрин е мъка...С търсачката във форума видях ,че някой беше споменал за китайски за 120 лв,ама това ще е последно.Имам първо да првя предна броня


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с бензинова помпа

Мнениеот °niksi° » Чет 12 яну 2006 23:56


Lisho написа:Веднъж разкапсулова ли се няма връщане назад.Дори и напълно здрава да се окаже - хвърляш я на боклука.Няма как да се сглоби отново в работоспособно положение.

Със всичко съм съгласен само с това последното не съм.
Надявам се pas1.8mi да види тая тема и да обясни по-обстойно. Човека ми е разказвал как е правил неговата помпа на същия такъв Пасат и вече доколкото знам 5-6 месеца няма проблем с нея.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 13 яну 2006 9:11


Здравейте!Първо относно хвърлянето на боклука на разкапсулованата помпа-Не е вярно!Все пак за да се ремонтира тя трябва да се отвори.След ремонта моята помпа работи повече от 1,5г.На газ съм и помпата не съм я спрял.Проблема при помпите е,че след определен експлоатационен период(над 180хил.км) колекторите на ротора драстично са намалели на дебелина.На моята има 12 бр колектори и повечето бяха останали на 0,2-0,3мм.Трябва да са около 3мм(последното по спомени).Затова Колегата казва,че като натисне плюсовата клема помпата проработва.Колектора е станал толкова тънък,че четката не прави добър контакт с колектора.Може дори да липсва(т) колектор(и).Правят се нови колектори и се присаждат.Трудоемко е и изисква техника(струг и фреза) и прецизност.


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Lisho » Пет 13 яну 2006 9:52


pas1.8mi написа:....Първо относно хвърлянето на боклука на разкапсулованата помпа-Не е вярно!....

Окей така да бъде. Няма да спорим за глупости: може ли да се ремонтира или е по-сигурно да се смени с работеща.Дали да остане на пътя без алтернативно гориво всеки избира сам.
Успех


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 13 яну 2006 10:58


Ако имаш в предвид на старо работеща,според мен по-добър вариянт е ремонт на старата(ако е възможно).Има много голяма вероятност при покупка на старо да попаднеш на такава близка по състояние до твойта.След ремонта старата ти помпа става в техническо състояние като нова(пренебрегваме втулката на ротора-износването е изключително малко).Всеки сам си избира как да подходи към проблема!Успех! :D


Потребителски аватар
KrasimirN
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KrasimirN » Пет 13 яну 2006 17:21


pas1.8mi благодаря за отговора.Искам да попитам накрая с какво да се капсулова отново.Мисълта ми е няма ли опасност от искрене,а както е в резервоара...Ако е по малко бензина повече от половината помпа е над нивото му,а на бензиновите изпарения малко им трябва.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 14 яну 2006 8:23


Здрасти!Вчера кйм 18:00ч писах отговор,но форума нещо не работеше добре.По въпроса-разкапсуловането става от страната на клемите(+ и -).При затваряне първо се полага слой лепило "течен метал"и тогава се капсулова.За искренето няма проблем,защото помпата е потопена в течност(бензина) и в случая искри няма.Бензина служи и за охлаждане на колекторите. :wink:


Потребителски аватар
KrasimirN
Мнения: 44
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KrasimirN » Съб 14 яну 2006 9:48


Благодаря!В понеделник я почвам :wink:


Потребителски аватар
Stambo_
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Rz

Re: Проблем с бензинова помпа

Мнениеот Stambo_ » Нед 26 дек 2010 13:52


Колеги при мен се получи следната ситуация.
помпата ми спря да работи през авфуст - търсих си друга но не намерих. Карах само на газ.
Кто стана студено сработи и си работии до ден днешен. Нямам обяснение защо се плучава така.
Миналата година имах сходен проблем с климатика, като е топла колата не работи, като е студена работи, но там е електромагнит, който зацепва шайбата, а тук е ротор.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, markoni0770, paagrio, tyhrh, vasko__2 и 27 госта