Проблем с бензинова помпа
- KrasimirN
- Мнения: 44
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Проблем с бензинова помпа
С Passat 1.8mi съм.Помпата просто спря да работи.Свалих я ,мернах я с мултицета-нормално.Пробах я с акумулатора-работи.Сложих си я пак -не ще.Оказа се ,че леко като натисна плюсовата клема на самата помпа работи.На мен ми прилича на студена спойка в помпата,ама като е капсулована...Някой разкапсуловал ли е такава помпа?Искам да знам каква е връзката м/у клемата и бобината.Дали е спойка или е по друг начин направено?Благодаря предварително!
Re: Проблем с бензинова помпа
hoper написа:.....Пробах я с акумулатора-работи.Сложих си я пак -не ще.Оказа се ,че леко като натисна плюсовата клема на самата помпа работи....
Каквато и да е причината помпата ти да работи в стил: тука има - тука нема не си струва човек да остане на пътя

Не се знае кога ще спре на цяло. Верно 100 лв. за II употреба не са малко пари, но в сравнение с другите неприятностите просто са си бял кахър.
hoper написа:...Някой разкапсуловал ли е такава помпа?Искам да знам каква е връзката м/у клемата и бобината.Дали е спойка или е по друг начин направено...
Имаш куплунг за вкл. на клемата (+) и (-) които са залети с пластмаса.Под пласмасата на клемите има запоена по една мъничка намотка около 10-15 витки върху феритна пръчица с дължина около 3-4 мм цялата тази магия е с диаметър около 2 мм.Към нея има керамично кондензаторче и след това четката. Четките контактуват с колектора на ротора (той е във вид на чадърче).Ротора се върти в един черупковиден постоянен магнит.Могат да се подменят само четките защото те се вадят от горе. Махаш пластмасовите капачета и четките изхвърчат.
Веднъж разкапсулова ли се няма връщане назад.Дори и напълно здрава да се окаже - хвърляш я на боклука.Няма как да се сглоби отново в работоспособно положение.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с бензинова помпа
Lisho написа:Веднъж разкапсулова ли се няма връщане назад.Дори и напълно здрава да се окаже - хвърляш я на боклука.Няма как да се сглоби отново в работоспособно положение.
Със всичко съм съгласен само с това последното не съм.
Надявам се pas1.8mi да види тая тема и да обясни по-обстойно. Човека ми е разказвал как е правил неговата помпа на същия такъв Пасат и вече доколкото знам 5-6 месеца няма проблем с нея.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Здравейте!Първо относно хвърлянето на боклука на разкапсулованата помпа-Не е вярно!Все пак за да се ремонтира тя трябва да се отвори.След ремонта моята помпа работи повече от 1,5г.На газ съм и помпата не съм я спрял.Проблема при помпите е,че след определен експлоатационен период(над 180хил.км) колекторите на ротора драстично са намалели на дебелина.На моята има 12 бр колектори и повечето бяха останали на 0,2-0,3мм.Трябва да са около 3мм(последното по спомени).Затова Колегата казва,че като натисне плюсовата клема помпата проработва.Колектора е станал толкова тънък,че четката не прави добър контакт с колектора.Може дори да липсва(т) колектор(и).Правят се нови колектори и се присаждат.Трудоемко е и изисква техника(струг и фреза) и прецизност.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Ако имаш в предвид на старо работеща,според мен по-добър вариянт е ремонт на старата(ако е възможно).Има много голяма вероятност при покупка на старо да попаднеш на такава близка по състояние до твойта.След ремонта старата ти помпа става в техническо състояние като нова(пренебрегваме втулката на ротора-износването е изключително малко).Всеки сам си избира как да подходи към проблема!Успех! 

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Здрасти!Вчера кйм 18:00ч писах отговор,но форума нещо не работеше добре.По въпроса-разкапсуловането става от страната на клемите(+ и -).При затваряне първо се полага слой лепило "течен метал"и тогава се капсулова.За искренето няма проблем,защото помпата е потопена в течност(бензина) и в случая искри няма.Бензина служи и за охлаждане на колекторите. 

Re: Проблем с бензинова помпа
Колеги при мен се получи следната ситуация.
помпата ми спря да работи през авфуст - търсих си друга но не намерих. Карах само на газ.
Кто стана студено сработи и си работии до ден днешен. Нямам обяснение защо се плучава така.
Миналата година имах сходен проблем с климатика, като е топла колата не работи, като е студена работи, но там е електромагнит, който зацепва шайбата, а тук е ротор.
помпата ми спря да работи през авфуст - търсих си друга но не намерих. Карах само на газ.
Кто стана студено сработи и си работии до ден днешен. Нямам обяснение защо се плучава така.
Миналата година имах сходен проблем с климатика, като е топла колата не работи, като е студена работи, но там е електромагнит, който зацепва шайбата, а тук е ротор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 44 госта