


Проблеми с чистачките
Проблеми с чистачките
Скоро си купих Пасат2 1.8 м.и доволен съм но има проблем с чистачките ,при положение оборот-пауза прави 1/2 оборот-пауза и спира където реши и при бързи обороти като ги спра не се връща в начално положение.
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Проблеми с 4иста4ките.помагаи те
tmp70 написа:Скоро си купих Пасат2 1.8 м.и доволен съм но има проблем с 4иста4ките ,при положение оборот-пауза прави 1/2 оборот-пауза и спира кадето реши и при бързи обороти като ги спра не се връща в на4ално положение
Трябва да черпиш Пасата ти е 3-ка

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми с 4иста4ките.помагаи те
Почти на 100% проблема не е в реле,а в самия изключвател на мотора.
Мотора е конструиран така,че веднъж тръгнал по своя път спира чак в крайно положение...независимо дали релето му подава напрежение или не.Той има отделен вход с постоянно захранване + 12V ,което се ползва като спреш чистачките да се върнат в крайно положене.Както го обясняваш твърде вероятно или този + да го няма или проблем в самия мотор - то там е едно пластмасово колело с метална част,по която се движи плъзгач и дава връзка....като стигне в края спира да дава връзка и...спира и мотора.
Релето работи така - в режим на пауза подава за съвсем кратко време импулс към мотора и оттам нататък разчита на този контакт да направи целия оборот на чистачките и да се върнат до края.При режим за постоянно движение си подава постоянно напрежение към мотора.Като ги спреш ако го няма това биха спрели на момента...а ако е изронено колелото до някакво положение ще се движат и там ще спрат.
Пробвай дали на постоянната скорост като ги спреш спират веднага или изминават някакъв път и спират тогава....ако и на постоянна и на прекъсване спират на едно и също място вероятно иде реч за проблем с метализацията на колелото в моторчето - ако се разглобява може да се изчисти добре и да се оправи.Ако ли не - друг мотор.Ако спират на различно място според това кога ги изгасиш (не важи за степента с интервал, а само за постоянна) или съвсем малко след това, ама на ралзични места, вероятно ти се е загубил този постоянен + до мотра (има го само при контакт) и оттам идва проблема....или контакта в мотора е окончателно дефектирал - пак ако се разглобява може би може да се оправи...ако ли не отново друг мотор.
Успех!
Мотора е конструиран така,че веднъж тръгнал по своя път спира чак в крайно положение...независимо дали релето му подава напрежение или не.Той има отделен вход с постоянно захранване + 12V ,което се ползва като спреш чистачките да се върнат в крайно положене.Както го обясняваш твърде вероятно или този + да го няма или проблем в самия мотор - то там е едно пластмасово колело с метална част,по която се движи плъзгач и дава връзка....като стигне в края спира да дава връзка и...спира и мотора.
Релето работи така - в режим на пауза подава за съвсем кратко време импулс към мотора и оттам нататък разчита на този контакт да направи целия оборот на чистачките и да се върнат до края.При режим за постоянно движение си подава постоянно напрежение към мотора.Като ги спреш ако го няма това биха спрели на момента...а ако е изронено колелото до някакво положение ще се движат и там ще спрат.
Пробвай дали на постоянната скорост като ги спреш спират веднага или изминават някакъв път и спират тогава....ако и на постоянна и на прекъсване спират на едно и също място вероятно иде реч за проблем с метализацията на колелото в моторчето - ако се разглобява може да се изчисти добре и да се оправи.Ако ли не - друг мотор.Ако спират на различно място според това кога ги изгасиш (не важи за степента с интервал, а само за постоянна) или съвсем малко след това, ама на ралзични места, вероятно ти се е загубил този постоянен + до мотра (има го само при контакт) и оттам идва проблема....или контакта в мотора е окончателно дефектирал - пак ако се разглобява може би може да се оправи...ако ли не отново друг мотор.
Успех!
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Проблеми с 4иста4ките.помагаи те
С две думи крайният изключвател на мотора 

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Проблеми с 4иста4ките.помагаи те
Напълно съм съгласен с zfa159 и _SUN_.
Проблема е в изключвателя в моторчето.Доколкото знам не се рециклира успешно и се ходи на ново (втора ръка де).Но не съм 100% сигурен,някой колега може да си го е оправял.
Иначе релето за чистачките ти е 19 (обикновено) или 99 (може да си сменяш времето между интервалите когато лостчето е на пауза).Това информативно
Проблема е в изключвателя в моторчето.Доколкото знам не се рециклира успешно и се ходи на ново (втора ръка де).Но не съм 100% сигурен,някой колега може да си го е оправял.
Иначе релето за чистачките ти е 19 (обикновено) или 99 (може да си сменяш времето между интервалите когато лостчето е на пауза).Това информативно

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми с 4иста4ките.помагаи те
Моето на стария Пасат (90-та) отпред беше на винтчета и можеше да се разглоби (личеше си,че оригинално е било капсоловано ама някой го беше разпробивал и слагал болтове с гайки).Според мен един удачен вариант е като се подсигури друго в някоя морга тъкмо преди да се купи да се свали твоето,да се разглоби с риск да бъде потрошено дори и да се види става ли за нещо - ако може да се оправи добре - оправя се и е точно...ако не може директно взимаш другото 
Все пак отговори на въпорса за това кога точно спират за да видим - може просто да го няма постоянния + до мотора.

Все пак отговори на въпорса за това кога точно спират за да видим - може просто да го няма постоянния + до мотора.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми с 4иста4ките.помагаи те
Колега, пробвай първо да елиминираш проблема със смяна на цитираното по-горе реле.
Можеш да пробваш(ако имаш близък да ти услужи) и от следващия пасат-Б4, а също и от Г2, Джета, Поло2/3.
Има поизписано във техническия подфорум за въпроса.
Можеш да пробваш(ако имаш близък да ти услужи) и от следващия пасат-Б4, а също и от Г2, Джета, Поло2/3.

Re: Проблеми с чистачките
Благодаря на вси4ки за логи4ните мнения.Зна4и при бързи обороти щом ги спра на момента спират,а при оборот-пауза няма никаква последователност правят 1/2,1/3 ,1/4обороти
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми с чистачките
Залагам на автоматичното връщане на двигателя в нулево положение....понеже релето при бързи обороти просто подава напрежение на мотора и той си върти....спираш напрежението и като го няма другото остават където са.
При пауза релето подава импулс за определено време и оттам нататък се разчита изцяло на автоматичното връщане....според различната дължина на импулса (напълно нормално за реле от принципа с зареждащ се и разреждащ кондензатор) спират на различно място - тръгват и като свърши импулса спират,после при следващия продължават от където са стигнали докато свърши пак импулса и така до безкрай.
При пауза релето подава импулс за определено време и оттам нататък се разчита изцяло на автоматичното връщане....според различната дължина на импулса (напълно нормално за реле от принципа с зареждащ се и разреждащ кондензатор) спират на различно място - тръгват и като свърши импулса спират,после при следващия продължават от където са стигнали докато свърши пак импулса и така до безкрай.
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблеми с чистачките
автоматика ти не е в ред .... както каза колегата над мен ... няма нищо в релето ! ако релето ти е залепнало няма да имаш никакви чистачки .... релето е номер 96 горния ред на таблото ! най лесното е да вържеш моторчето право в 12В без реле тогава ще разберем от реле ли е или не ама ме съмнява !
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми с чистачките
hristov_GL написа:автоматика ти не е в ред .... както каза колегата над мен ... няма нищо в релето ! ако релето ти е залепнало няма да имаш никакви чистачки .... релето е номер 96 горния ред на таблото ! най лесното е да вържеш моторчето право в 12В без реле тогава ще разберем от реле ли е или не ама ме съмнява !
Надявам се колегата, който е пуснал темата да даде някаква инфо за развитието на нещата.
Не е изобщо задължително да е дефектирал самия мотор(не че не може да е), защото както стана ясно той се движи, но си спира в някакво своеволно положение. А сигнала който го управлява идва от релето и ако то прави парчета се получава този неприятен ефект. Това съм го установил на два фолксвагена и

И за релето

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], neven_63 и 21 госта