От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот suba » Вто 14 апр 2009 18:46


Задравейте колеги.
Имам В3 с климатик и искам да го напълня защото е празен.Обаче той е със стария газ R12 и не мога да намеря къде да го напълня.

Въпросът ми е знае ли някой къде в София пълнят с R12?

Или какво е нужно да се подмени за да се преспособи за R134a?Някой правил ли го е и сам ли или в сервиз?
До колкото знам трябва да се подменят само мъркучите,защото R12 е с по-голяма киселинност,но само тях ли или има идруги подобрения по системата?




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот Danny boy » Вто 14 апр 2009 18:48


suba написа:Задравейте колеги.
Имам В3 с климатик и искам да го напълня защото е празен.Обаче той е със стария газ R12 и не мога да намеря къде да го напълня.

Въпросът ми е знае ли някой къде в София пълнят с R12?

Или какво е нужно да се подмени за да се преспособи за R134a?Някой правил ли го е и сам ли или в сервиз?
До колкото знам трябва да се подменят само мъркучите,защото R12 е с по-голяма киселинност,но само тях ли или има идруги подобрения по системата?

Мисля че се сменяше и маслото на компресора.Използват се различни типове и може да задере.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот suba » Вто 14 апр 2009 18:49


То маслото до колкото знам го смесват с фреона, такаче сигурно е различно.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот L&R » Вто 14 апр 2009 18:55


http://audibg.com/index.php?showtopic=21437

чети Гризъла какво е писал


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот suba » Вто 14 апр 2009 19:09


Мерси колега.
Малко ми е слаб англйския и някой неща не ги разбрах ама доло-горе схванах за какво става въпрос.Кофти,че го няма на български,защото при техническата литература една дума може да помеля всичко :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот L&R » Вто 14 апр 2009 19:12


накратко: маркучи, фреон с маслото, филтър-дехидрататор, да залепиш лепенка mhihi с типа r134a накрая.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот suba » Вто 14 апр 2009 19:15


:D :D :D
Мерси за краткия бърз превод :да:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот L&R » Вто 14 апр 2009 19:18


е тая кутия е дехидрататора

Изображение


Изображение


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот velinsl » Вто 14 апр 2009 19:31


Направих тази процедура преди две години.
Просто ти източват стария фреон и ти слагат нов + смяна на маслото в системата. От тук нататък просто трябва да знаеш, че си зареден с Р134. Машините за зареждане на климатици имат различни преходници, защото агрегатите работещи с различен фреон имат различни "букси", а твоите са за Р12.

Така са ми го направили и на мен. За това време само от "майстори" ми е патил климатика. Иначе си работи безгрешно. И да не го смениш тоя хидрататор не е фатално...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот zfa159 » Вто 14 апр 2009 22:30


velinsl написа:Направих тази процедура преди две години.
Просто ти източват стария фреон и ти слагат нов + смяна на маслото в системата. От тук нататък просто трябва да знаеш, че си зареден с Р134. Машините за зареждане на климатици имат различни преходници, защото агрегатите работещи с различен фреон имат различни "букси", а твоите са за Р12.

Така са ми го направили и на мен. За това време само от "майстори" ми е патил климатика. Иначе си работи безгрешно. И да не го смениш тоя хидрататор не е фатално...


За да стане като хората трябва :
-да се сменят мркучите на системата - двата фреона имат различен химичен състав и 134 разяжда след време маркучите за 12.Може и да те надживеят ама зависи в какво състояние са в дадения момент.
-да се смени дехидратора - долкото ми е известно стария дехидратор се ззадръства много бързо от 134 фреона и се налага да се сменя много скоро след зареждането.
- да се източи стария фреон - ако машината на климатикаджията поддържа този фреон може да се събере - доста ценен е понеже е забранен а има доста стари системи с такъв.Ако машината не го поддържа съответно се източва по друг начин или се изпуска в атмосферата (това като краен вариант разбира се).
-да се почисти системата с азот или друг газ за да се махнат останките от масло,твърди частици и т.н.,които може да останали от предишния фреон и да се разкара влагата.
-да се вакуумира системата наново и да се види дали държи вакуум и т.н.
-да се напълни наново системата с новия фреон и подходящото за съответния фреон и съотвтетния компресор масло...хубаво е да се вкара и агент за пробиви - цветно вещество...
И....това е всичко.
Ако не се прави като хората може само да се изпусне стария фреон и да се налее нов без да се сменя каквото и да е - ама после може да се наложи сериозен ремонт на компресора...а там са едни цени....мамата си трака.
Успех!


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот suba » Сря 15 апр 2009 18:14


За първи път чувам да се слага R134а без преработки.От финансова гледна точка е оферта ама си е риск печели-писк губи.За сега ще се опитам да си намеря някъде да пълнят с R12 и ако не после ще му мисля.
Намерих нови маркучи за R134a за 800 лв..Ако това е нормална цена за тях ще надумкам R134a направо пък какавото ще да става.


Потребителски аватар
icotanev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот icotanev » Сря 15 апр 2009 21:04


колега имах същия проблем и със доста зор намерих човек който пълни климатика със по старата система ама е от пловдив ако решиш ще ти дам телефона излезе ми към 130 кинта със промивката и зареждането


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот zfa159 » Сря 15 апр 2009 21:38


Бааа....800лв....доколкото знам те се правят тези маркучи и излзиат някакви дребни пари - слага се подходящ маркуч и му се щракат накрайници - къде обаче незнам.


Потребителски аватар
kiiko
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 авг 2007 17:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот kiiko » Сря 15 апр 2009 21:44


Миналото лято си допълних климатроника с R12 на Козлудуй в едно малко магазинче за домашни климатици май се казваше техноклима а и до техникума по хладилна техника има едни пичове и те пълнеха с R12


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?

Мнениеот velinsl » Сря 15 апр 2009 21:49


Чел съм доста мнения на колегата zfa, право да стоим, криво да пишем си признавам, че е доста компетентен във VW областта.

Може и така да е но при мен
134 разяжда след време маркучите за 12


за три години не е станало...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 20 госта