Задравейте колеги.
Имам В3 с климатик и искам да го напълня защото е празен.Обаче той е със стария газ R12 и не мога да намеря къде да го напълня.
Въпросът ми е знае ли някой къде в София пълнят с R12?
Или какво е нужно да се подмени за да се преспособи за R134a?Някой правил ли го е и сам ли или в сервиз?
До колкото знам трябва да се подменят само мъркучите,защото R12 е с по-голяма киселинност,но само тях ли или има идруги подобрения по системата?



От фреон R12 към R134a.Как и къде?
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
suba написа:Задравейте колеги.
Имам В3 с климатик и искам да го напълня защото е празен.Обаче той е със стария газ R12 и не мога да намеря къде да го напълня.
Въпросът ми е знае ли някой къде в София пълнят с R12?
Или какво е нужно да се подмени за да се преспособи за R134a?Някой правил ли го е и сам ли или в сервиз?
До колкото знам трябва да се подменят само мъркучите,защото R12 е с по-голяма киселинност,но само тях ли или има идруги подобрения по системата?
Мисля че се сменяше и маслото на компресора.Използват се различни типове и може да задере.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
То маслото до колкото знам го смесват с фреона, такаче сигурно е различно.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
Мерси колега.
Малко ми е слаб англйския и някой неща не ги разбрах ама доло-горе схванах за какво става въпрос.Кофти,че го няма на български,защото при техническата литература една дума може да помеля всичко
Малко ми е слаб англйския и някой неща не ги разбрах ама доло-горе схванах за какво става въпрос.Кофти,че го няма на български,защото при техническата литература една дума може да помеля всичко

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
накратко: маркучи, фреон с маслото, филтър-дехидрататор, да залепиш лепенка
с типа r134a накрая.

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?



Мерси за краткия бърз превод

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
е тая кутия е дехидрататора




Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
Направих тази процедура преди две години.
Просто ти източват стария фреон и ти слагат нов + смяна на маслото в системата. От тук нататък просто трябва да знаеш, че си зареден с Р134. Машините за зареждане на климатици имат различни преходници, защото агрегатите работещи с различен фреон имат различни "букси", а твоите са за Р12.
Така са ми го направили и на мен. За това време само от "майстори" ми е патил климатика. Иначе си работи безгрешно. И да не го смениш тоя хидрататор не е фатално...
Просто ти източват стария фреон и ти слагат нов + смяна на маслото в системата. От тук нататък просто трябва да знаеш, че си зареден с Р134. Машините за зареждане на климатици имат различни преходници, защото агрегатите работещи с различен фреон имат различни "букси", а твоите са за Р12.
Така са ми го направили и на мен. За това време само от "майстори" ми е патил климатика. Иначе си работи безгрешно. И да не го смениш тоя хидрататор не е фатално...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
velinsl написа:Направих тази процедура преди две години.
Просто ти източват стария фреон и ти слагат нов + смяна на маслото в системата. От тук нататък просто трябва да знаеш, че си зареден с Р134. Машините за зареждане на климатици имат различни преходници, защото агрегатите работещи с различен фреон имат различни "букси", а твоите са за Р12.
Така са ми го направили и на мен. За това време само от "майстори" ми е патил климатика. Иначе си работи безгрешно. И да не го смениш тоя хидрататор не е фатално...
За да стане като хората трябва :
-да се сменят мркучите на системата - двата фреона имат различен химичен състав и 134 разяжда след време маркучите за 12.Може и да те надживеят ама зависи в какво състояние са в дадения момент.
-да се смени дехидратора - долкото ми е известно стария дехидратор се ззадръства много бързо от 134 фреона и се налага да се сменя много скоро след зареждането.
- да се източи стария фреон - ако машината на климатикаджията поддържа този фреон може да се събере - доста ценен е понеже е забранен а има доста стари системи с такъв.Ако машината не го поддържа съответно се източва по друг начин или се изпуска в атмосферата (това като краен вариант разбира се).
-да се почисти системата с азот или друг газ за да се махнат останките от масло,твърди частици и т.н.,които може да останали от предишния фреон и да се разкара влагата.
-да се вакуумира системата наново и да се види дали държи вакуум и т.н.
-да се напълни наново системата с новия фреон и подходящото за съответния фреон и съотвтетния компресор масло...хубаво е да се вкара и агент за пробиви - цветно вещество...
И....това е всичко.
Ако не се прави като хората може само да се изпусне стария фреон и да се налее нов без да се сменя каквото и да е - ама после може да се наложи сериозен ремонт на компресора...а там са едни цени....мамата си трака.
Успех!
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
За първи път чувам да се слага R134а без преработки.От финансова гледна точка е оферта ама си е риск печели-писк губи.За сега ще се опитам да си намеря някъде да пълнят с R12 и ако не после ще му мисля.
Намерих нови маркучи за R134a за 800 лв..Ако това е нормална цена за тях ще надумкам R134a направо пък какавото ще да става.
Намерих нови маркучи за R134a за 800 лв..Ако това е нормална цена за тях ще надумкам R134a направо пък какавото ще да става.
- icotanev
- Мнения: 46
- Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
колега имах същия проблем и със доста зор намерих човек който пълни климатика със по старата система ама е от пловдив ако решиш ще ти дам телефона излезе ми към 130 кинта със промивката и зареждането
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
Бааа....800лв....доколкото знам те се правят тези маркучи и излзиат някакви дребни пари - слага се подходящ маркуч и му се щракат накрайници - къде обаче незнам.
- kiiko
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костинброд
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
Миналото лято си допълних климатроника с R12 на Козлудуй в едно малко магазинче за домашни климатици май се казваше техноклима а и до техникума по хладилна техника има едни пичове и те пълнеха с R12
Re: От фреон R12 към R134a.Как и къде?
Чел съм доста мнения на колегата zfa, право да стоим, криво да пишем си признавам, че е доста компетентен във VW областта.
Може и така да е но при мен
за три години не е станало...
Може и така да е но при мен
134 разяжда след време маркучите за 12
за три години не е станало...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта