Зравейте, вчера видях, че от дросел клапата ми е пръскало масло (предполагам от двата отвора).
Автомобила е Пасат 2001 1,9 tdi PD AVF.
Означава ли това, че е за смяна дросела или просто трябва да се почисти?
Днес в една автоморга ми предложиха втора употреба за 200 лв иначе нова струва 380 лв.
Какво мислите?



Омаслена дросел клапа
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Омаслена дросел клапа
един многоуважаван, мъдър колега (Sunny) беше казал навремето: не мирише ли ти-не бутай го!
житейска истина, която ще помня дълго...
ако е само маслото-не му се вглеждай, ако имаш проблем-може.
ако имаш бол пари-също...
житейска истина, която ще помня дълго...

ако е само маслото-не му се вглеждай, ако имаш проблем-може.
ако имаш бол пари-също...

- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Омаслена дросел клапа
и при мен е така
виждал съм мотор на който е абсолютно суха - какво се поврежда там, защо така се получава някой знае ли ? при мене масалцето е доста бистро там, т.е. доста заминава. От къде идва това масло ? има ли връска с масло в смукателните колектори демек от турбото или не мисля правилно ?
Благодаря предварително !

Благодаря предварително !
Re: Омаслена дросел клапа
razornyo написа:Зравейте, вчера видях, че от дросел клапата ми е пръскало масло (предполагам от двата отвора).
Автомобила е Пасат 2001 1,9 tdi PD AVF.
Означава ли това, че е за смяна дросела или просто трябва да се почисти?
Днес в една автоморга ми предложиха втора употреба за 200 лв иначе нова струва 380 лв.
Какво мислите?
Не го мисли много,обикновено се дължи на поизтъняло/несменяно дълго време масло/***Ако си карал Паско да върви по-чевръсто***
Изчисти го и си карай-че мераклий да продават дросели има бол.Акълий също.

- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Омаслена дросел клапа
Маслото идва от удушника за маслото,който вкарва маслените пари от мотора в колектора съответно в цилиндрите.Поради тази причина за съм си изкарал един маркуч от капака на клапаните да не ми цапа дросела.
Иначе колега на дросела му няма нищо ,не го сменяй.Купи си ВД40,напръскай я и я почести с едно памучно парцалче до блясък (най-вече ръбовете и ,и леглото и в корпуса) и си готов.
Проблемите поради замърсена дроселова клапа са ,че с времето се получават нагари от маслото и клапата не може да оплътни хубаво при затворено положение.От това се получават проблеми с ниските оборотите,или падат или почват да подскачат.
Иначе колега на дросела му няма нищо ,не го сменяй.Купи си ВД40,напръскай я и я почести с едно памучно парцалче до блясък (най-вече ръбовете и ,и леглото и в корпуса) и си готов.
Проблемите поради замърсена дроселова клапа са ,че с времето се получават нагари от маслото и клапата не може да оплътни хубаво при затворено положение.От това се получават проблеми с ниските оборотите,или падат или почват да подскачат.
Re: Омаслена дросел клапа
Той ще я почисти клапата,ама трябва да разбере от какво се омаслява.
Има 2 възможности(според мен): 1. От картера през одушниците духа - не е болка за умиране.
2. Маслото идва от турбото - по-сериозен проблем.Може да изкара и доста километри, но по добре се консултирай с някой майстор които РАЗБИРА от дизели.
Има 2 възможности(според мен): 1. От картера през одушниците духа - не е болка за умиране.
2. Маслото идва от турбото - по-сериозен проблем.Може да изкара и доста километри, но по добре се консултирай с някой майстор които РАЗБИРА от дизели.
Re: Омаслена дросел клапа
suba написа:Проблемите поради замърсена дроселова клапа са ,че с времето се получават нагари от маслото и клапата не може да оплътни хубаво при затворено положение.От това се получават проблеми с ниските оборотите,или падат или почват да подскачат.
Тук става въпрос за дизел!
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Омаслена дросел клапа
тук наистина става въпрос за дизел.дросела не е дросел.най вероятно смукателните тръби са пълни с нагар, а омасляването е от снадката между егр-а и смукателя.маслото е от турбината, но не е проблем.необходимо е разглобяване изчистване и зглобяване на смукателната система.
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Омаслена дросел клапа
аз се извинявам, защото незнам това за, което имам в предвид как се казва, затова прикачвам снимка 

- bega
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 23 май 2009 10:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: велико търново
Re: Омаслена дросел клапа
Здравей и аз имам същия проблем.Тече ми масло от това (нещо)показаното на снимката - от двете му страни има 2 дупчици и от тях тече надолу по колкторните тръби.Незнам какво да направя, защото и количеството на малото в двигателя ми спадна малко. Ако си решил проблема пиши да знам какво да правя и аз.Предварително благодаря.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Омаслена дросел клапа
Не пипай ако работи. Стара мъдрост.
Иначе съм чувал, че ако цапа много дроселовата клапа значи просто това масло не е за тази кола. Каквото и да значи това

Иначе съм чувал, че ако цапа много дроселовата клапа значи просто това масло не е за тази кола. Каквото и да значи това


- bega
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 23 май 2009 10:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: велико търново
Re: Омаслена дросел клапа
Съгласен съм, че ако не е нужно да не се пипа. Аз питам има ли решение да спра този теч, че ме дразни. Ако някой се е справил с това да ме посъветва как да го отстраня.
.


- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Омаслена дросел клапа
Извинявам се ,че давам акъл без видя за какво точно става дума.Ама нали уж тука не беше раздел за дизели и аз давам директно за бензин.Иначе и според мене е сигурно от турбото.Ама съм виждал доста добре вървящи дизели с такъв проблем и продължават да си вървят.
И моят съвет е да не го пипаш колега.Отидеш ли на сервиз веднага ще искат да ти сменят турбото.А това е голямото вадене от твоя страна.
И моят съвет е да не го пипаш колега.Отидеш ли на сервиз веднага ще искат да ти сменят турбото.А това е голямото вадене от твоя страна.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Омаслена дросел клапа
suba написа:Ама нали уж тука не беше раздел за дизели и аз давам директно за бензин.
не се извинявай-не си ти в грешка.
постналия темата да се ориентира маалко повече в подразделите на форума, ако иска да получава коректна и правилна информация.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 38 госта