


Проблем с (степените) климатика - Решено
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Проблем с (степените) климатика - Решено
Колата беше в бокса около месец. Всичко беше изтърбушено, но таблото не е сваляно. След като събрах всичко останових, че степените на парното не работят. Работи само на 4-та. 1,2,3 не. Не иска да тръгне и климатика. Копчето свети, че е включен. Перката започва да върти, но шайбата на компресора не зацепва. На 4-та степен на духалките лампата на климатика гасне и перката спира. Има ли някаква зависимост? Климатика беше празен. Сега е надут с въздух за тест. Някакви идеи или конкретно решение?
Последна промяна от valerius на Пон 06 юли 2009 18:20, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатика
Каква точно е колата?
Вероятно ти е дал фира или просто не е закачен регулатора за степените на вентилатора...съответно климатика няма как да тръгне понеже сигнала за управление се взима през резистора за 1-ва степен..който при теб не работи по една или друга причина.Виж регулатора дали е закачен въобще,ако е закачен вътре има една термозащита - разкарай я понеже като изгори и прекъсва веригата към вентилатора.Съответно спира и климатика.
Другата вероятност е да имаш проблем със самото копче и да не му контактуват пластинките.
И за да пуснеш компресора,както е пълен с въздух трябва да си доста луд....
Вероятно ти е дал фира или просто не е закачен регулатора за степените на вентилатора...съответно климатика няма как да тръгне понеже сигнала за управление се взима през резистора за 1-ва степен..който при теб не работи по една или друга причина.Виж регулатора дали е закачен въобще,ако е закачен вътре има една термозащита - разкарай я понеже като изгори и прекъсва веригата към вентилатора.Съответно спира и климатика.
Другата вероятност е да имаш проблем със самото копче и да не му контактуват пластинките.
И за да пуснеш компресора,както е пълен с въздух трябва да си доста луд....

- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблем с климатика
къде се немира тоя регулатор? под седалките? под мокета? под жабката? в ЕКУ-то? под волана? Колата е пасат 1.9ТДИ '98-ма. и как изглежда? Вентилатора е под жабката и в него влизат 2 кабела. Предполагам, че напрежението се регулира някъде преди това. По нагоре в самата кутия влизат и на една букса доста кабели.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатика
Тази кола....не е ли с климатроник?
И все пак....ако не е с климатроник не мога да помогна къде се намира регулатора понеже Б5 с климатик още не съм докосвал...само знам,че принципа им на управление на мотора е същия като при по-старите (само ако е с климатик).
При по-старите като се свали жабката и се вижда въпросня регулатор,който реално е един резисторен блок с няколко резистора и въпросната термозащита.
Съответно свали жабката и огледай...би трябвало да го видиш.В него трябва да влизат предимно сравнително дебели кабели...около 4 или 5 на брой. Ако искаш свали жабката и поснимай каквото се вижда за да се опитам да ти помогна.
Успех!
И все пак....ако не е с климатроник не мога да помогна къде се намира регулатора понеже Б5 с климатик още не съм докосвал...само знам,че принципа им на управление на мотора е същия като при по-старите (само ако е с климатик).
При по-старите като се свали жабката и се вижда въпросня регулатор,който реално е един резисторен блок с няколко резистора и въпросната термозащита.
Съответно свали жабката и огледай...би трябвало да го видиш.В него трябва да влизат предимно сравнително дебели кабели...около 4 или 5 на брой. Ако искаш свали жабката и поснимай каквото се вижда за да се опитам да ти помогна.
Успех!
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблем с климатика
Оправих. Сваля се жабката и под нея е блока на климатика. Проблема е във въпросния предпазител. Намира се под куплонга номер 1 на снимката, който влиза в климатичния блок. Другия 2 е захранването на вентилатора. Цялата философия е сваляне на жабката и след това куплонга, под него е джаджата. Държи го едно болче звезда '20. Резистора струва 1,50лв. до 250 градуса е.
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Пон 06 юли 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Проблем с (степените) климатика - РЕШЕНО
ОТНОСНО СТЕПЕНИТЕ НА ПАРНОТО
На пасат Б3 под жабката се намира перката на парното
на корпуса отстрани ива едно бяло пласмасово с малка намотка и едно като съпротивление
Когато то изгори не работят степените от 1 до 3 а работи само 4
Работи само 4 защото тя е директна и не преминава през това съпротивление
РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА:
ПРемахвате това съпротивление и на негово място слагате една жичка и готово
СТЕПЕНИТЕ НА ПАРНОТО ОТНОВО ЩЕ РАБОТЯТ
ГАРАНЦИЯ И АЗ ИМАХ ТОЗИ ПРОБЛЕМ НА ПАСАТ Б3
УСПЕХ

На пасат Б3 под жабката се намира перката на парното
на корпуса отстрани ива едно бяло пласмасово с малка намотка и едно като съпротивление
Когато то изгори не работят степените от 1 до 3 а работи само 4
Работи само 4 защото тя е директна и не преминава през това съпротивление
РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА:







ПРемахвате това съпротивление и на негово място слагате една жичка и готово
СТЕПЕНИТЕ НА ПАРНОТО ОТНОВО ЩЕ РАБОТЯТ
ГАРАНЦИЯ И АЗ ИМАХ ТОЗИ ПРОБЛЕМ НА ПАСАТ Б3
УСПЕХ


- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблем с (степените) климатика - Решено
Майстора, който ми отремонтира нещата каза, че при всички модели ФВ е еднакво разположението. Под жабката и куплонга е реостата и предпазитела. Дали жичка или нов, аз лично предпочитам да си е като фабрично. Нов струва 1.50лв.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблем с (степените) климатика - Решено
Въпросният "резистор" е биметален предпазител за точно определена Т.
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблем с (степените) климатика - Решено
Andonov написа:Въпросният "резистор" е биметален предпазител за точно определена Т.
250 градуса целзий в случая.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: apolon78 и 51 госта