Привет на всички.Passat-a е 1.8моно 90к.с. RP-мотор 91г.Знам,че има търсачка,но все пак...
Преди 10дни имах малшанса да се сблъскам с ф-ма "Impas56",за смяна на парното в колата и ремонт на климатроника,който е "Diavia" и е присаден в дебрите на Италия.След 5дни престой в сервиза им като платих 370лв. с ДДС за смяна на радяторчето,бърз и небрежен поглед в/у климатроника и отремонтиран алтернатор/за който нямахме никаква уговорка да се прави по простата причина,че си работеше на 6/ започнаха моите мъки.Първите 3дни парното беше истинско-жар.След това изведнъж започна да духа хладко.При цялото ми желание за рекламация отговора им след като погледнаха колата беше:SORRY от нас толкова.
След много експерименти установих нещо много интересно.Изчаквам да загрее до към 80-90С /парното духа пролетно/.Гася мотора отвъртам плавно капачката на разширителния съд да излезе напъна,завъртам,паля и ОХ кеф парното е ОК.При цялото ми желание да се отърва от тази досадна процедура,отидох при други "специалисти".Термостат и запушено нейде по системата маркуче,беше тяхната диагноза.След смяна на термостата,продухване на с-мата и смяна на новият ми антифриз с още по нов,положението е още по зле.Парното пак го няма.Против мойта логика на дълак път при -10С навън/спускайки Витиня/ колата загрява почти до 100С по инерция.А когато влезе в обороти над 3000 t спада до 90С и до тук.В града при задръстване държи около 100С и това си е перката не помага.Уверих се,че новия термостат отваря малко преди 90С.
Колеги МОЛЯ ВИ за съвет.Сега какво следва:водна помпа,глава или нова кола.Писна ми да съм генерален спонсор на разни разбирачи...
Е..си романа излезе,ама тая идиотия с две думи не се разправя.
ПОЗДРАВИ !!!
Проблем с охладителната с-ма и парно.Съвети,моля!
- newgeneration
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Колега провери първо тук какво е писал Васко :
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=14477
Та за парното:
Точно където влизат мъркучите за парното провери дали има "байпасни клапани".Ако няма мъркуча просто ще има една скоба и това е.
Когато работи колата мъркучите за парното топли ли са?Еднакво ли са топли?
Както е написал Васко от темата която съм копи провери тва мъркуче възможно е системата да не е обезвъздушена.
Нормална работна температура на двигателя е 90 град.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=14477
Та за парното:
Точно където влизат мъркучите за парното провери дали има "байпасни клапани".Ако няма мъркуча просто ще има една скоба и това е.
Когато работи колата мъркучите за парното топли ли са?Еднакво ли са топли?
Както е написал Васко от темата която съм копи провери тва мъркуче възможно е системата да не е обезвъздушена.
Нормална работна температура на двигателя е 90 град.
- newgeneration
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- newgeneration
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Пробай го тва мъркуче дали не е запушено(запресованото в по-дебелия).Ако е запушено го отпуши и отвърти капачката на казанчето, понастискаи мъркучите и остави така една нощ без капачка.Ако няма ефект - раздел "Сервизи" и Васко или Никси ако искаш да ти се свърши работа.Обаждаш им се предварително и така.
Успех!
Успех!
- newgeneration
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Малкото мъркуче съм сигурен,че не е запушено,но пак ще го натисна с компресора.Мъркучите по цялата с-ма ги стискам по 3 пъти на ден с отворена капачка на съда,даже си мисля,че вече започва да ми харесва и се чудя дали да я правя...
Не мога да се светна от какво е и изпадам в тиха ярост
Благодаря колега...Успеха е близо:Раздел "Продавам"




Благодаря колега...Успеха е близо:Раздел "Продавам"

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Значи според мене проблема е в този байпасни клапани.Някъде Ваското 1 беше писал че те служат в случай че налагянето в охлдителната система се вдигне над нормалното да затворят входовете към радиаторчето за да го предпазят от спукване. След като ти самия казваш че след развиване на капачката (смъкване на налягането в системата)си имаш парно, следва че точно тези клапани са били затворени. Лично аз не съм ги виждал, и не знам къде точно са, въпреки че на баща ми цяла зима парното не работи.Нямам време да го видя, а и сега не я кара много колата.
Мисля че е глупаво да си продаваш колата заради този проблем.
Мисля че е глупаво да си продаваш колата заради този проблем.
- newgeneration
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Привет °niksi°,смених радяторчето на парното защото беше запушено
А сега сериозно: Някъде към края на есента ходих до Ваското1 та той като наби маркуча от чешмата в маркуча на парното и пусна водата,установи,че дебита вода,който влиза е поне 2пъти по голям от излизащия.Тогава се установи запушване.Нямам идея какво радяторче са ми сложили.Днес се допитах до няколко капацитета,та вече толкова се обърках,че не знам какво да мисля:
1) Заминала гарнитура на главата и от там нагнетява въздух в охладителната с-ма.
2) Капачка на разширителния съд-повредена,както спомена и wili98
3) Водна помпа-не достатъчен дебит,както спомена и pas1.8mi
4) Термостат /моя е на 5-6дни и е ОК/
5)Запушен големия радятор ???
6) И още и още,ама вече ми беше все едно от какво е проблема
Високото поддържане на температура може ли да е свързано с липсата на парно...Но като загрее към 90С и като изпусна налягането/преди това маркучите са твърди/ парното идва но си държи над 90С постоянно.От каде да му се невиди идва този въздух в системата? Шаха е с пешка,но дано и мата да не е с нея

1) Заминала гарнитура на главата и от там нагнетява въздух в охладителната с-ма.
2) Капачка на разширителния съд-повредена,както спомена и wili98
3) Водна помпа-не достатъчен дебит,както спомена и pas1.8mi
4) Термостат /моя е на 5-6дни и е ОК/
5)Запушен големия радятор ???
6) И още и още,ама вече ми беше все едно от какво е проблема

Високото поддържане на температура може ли да е свързано с липсата на парно...Но като загрее към 90С и като изпусна налягането/преди това маркучите са твърди/ парното идва но си държи над 90С постоянно.От каде да му се невиди идва този въздух в системата? Шаха е с пешка,но дано и мата да не е с нея

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Според мен единственият въздух в системата може да дойде само от продухана гарнитура:
Значи по отношение на водната помпа...
Предлагам ти няколко ефикасни метода, с които да локализираш проблемите..
Можеш и сам да си направиш част от тях.
Водната помпа:
Сваляш капак на ангренаж, и драсваш с един перманентен маркер, така че да драснеш и ролката и оста.
Палиш, караш, и гледаш след това.. ако приплъзва остта /което искренно ме съмнява/, ще се види ясно разместването.
Издухала гарнитура:
Мерене на компресия. прекалена разлика в компресията ако има между цилиндрите си за гарнитура.
Онова маркуче за което говореше Ваското 1, пак го провери, дали тече... от него, дали не е запушено.
Радиатора...
Пипане. трябва бързо да става целият с равномерна температура...
Капачка на охл. система.
Смени я, или вземи от някой приятел под ръка една за 1 ден. виж как е с нея...
Лично на мен ми остава вариант или капачка, или бягаш на смяна на гарнитура...
Така както описваш маркучи бетон, не е нормално никак..
Забрави термостата...
пипни го и виж поне дали отваря...
Ако искаш го свали, и виж известно време без него...... за да си сигурен ///
но хич не ми се вярва да удървя маркучите заради него...
според мен проблема с водната помпа да няма дебит е направо имагинерен...
това значи, че трябва или да приплъзва, или да е с изпучупени перки...
ААА и забравих да попитам.. сигурен ли си, че работят и двете степени на перката на радиатора...
Още нещо..
нали си сменил термостата,... виж го кога отваря, трябва да си на около 90 градуса...
и свери с показанието на стрелката на температурата..
само да ти кажа, че това показание е доста нелинейно, и поне при мен мърда поне 1 см при разлика 6-7 градуса в диапазона 87-93....
Да не се окаже, че ходиш залудо по проблеми...
Вариант да си тестваш и датчика:
слизаш с газовият котлон, пъхаш датчика в една тенджера с вода, и когато заври водата, това са точно 99 градуса....по-верен репер от това не виждам..
Можеш дори от там да започнеш....
Малко гадно, че трябва да източваш системата..ама има начин и да не го правиш...
10Х то Ваското 1, отвиваш казанчето за водата, и го запокичваш ниско, така че термостата да стане доста висока точка..
от там макс 1 литър да загубиш///
Надявам се, че не караш с чист антифриз нали?
Значи по отношение на водната помпа...
Предлагам ти няколко ефикасни метода, с които да локализираш проблемите..
Можеш и сам да си направиш част от тях.
Водната помпа:
Сваляш капак на ангренаж, и драсваш с един перманентен маркер, така че да драснеш и ролката и оста.
Палиш, караш, и гледаш след това.. ако приплъзва остта /което искренно ме съмнява/, ще се види ясно разместването.
Издухала гарнитура:
Мерене на компресия. прекалена разлика в компресията ако има между цилиндрите си за гарнитура.
Онова маркуче за което говореше Ваското 1, пак го провери, дали тече... от него, дали не е запушено.
Радиатора...
Пипане. трябва бързо да става целият с равномерна температура...
Капачка на охл. система.
Смени я, или вземи от някой приятел под ръка една за 1 ден. виж как е с нея...
Лично на мен ми остава вариант или капачка, или бягаш на смяна на гарнитура...
Така както описваш маркучи бетон, не е нормално никак..
Забрави термостата...
пипни го и виж поне дали отваря...
Ако искаш го свали, и виж известно време без него...... за да си сигурен ///
но хич не ми се вярва да удървя маркучите заради него...
според мен проблема с водната помпа да няма дебит е направо имагинерен...
това значи, че трябва или да приплъзва, или да е с изпучупени перки...
ААА и забравих да попитам.. сигурен ли си, че работят и двете степени на перката на радиатора...
Още нещо..
нали си сменил термостата,... виж го кога отваря, трябва да си на около 90 градуса...
и свери с показанието на стрелката на температурата..
само да ти кажа, че това показание е доста нелинейно, и поне при мен мърда поне 1 см при разлика 6-7 градуса в диапазона 87-93....
Да не се окаже, че ходиш залудо по проблеми...
Вариант да си тестваш и датчика:
слизаш с газовият котлон, пъхаш датчика в една тенджера с вода, и когато заври водата, това са точно 99 градуса....по-верен репер от това не виждам..
Можеш дори от там да започнеш....
Малко гадно, че трябва да източваш системата..ама има начин и да не го правиш...
10Х то Ваското 1, отвиваш казанчето за водата, и го запокичваш ниско, така че термостата да стане доста висока точка..
от там макс 1 литър да загубиш///
Надявам се, че не караш с чист антифриз нали?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта