B4 ABS1,8 гасне?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

B4 ABS1,8 гасне?

Мнениеот Negramoten » Нед 26 апр 2009 10:52


Понякога гасне и след това не може да запали веднага, а след 40 сек - 1 мин. Последния път като ми направи този номер и го повтори 3 пъти през 5 минути. След което изключих двигателя за 10 мин и после се прибрах без да е гаснала.

Единия път като изгасна беше тихо и чух щракване на реле при бушоните.

Гасне и в движение и на празен ход. Странното е, че сякаш първо падат оборотите и след това гасне, в смисъл се усеща нещо като леко придърпване, оборотите започват да падат, като дам газ се вдигат за секунда и пак падат...

От прочетените подобни на моя проблеми ми се стори, че ХОЛ датчика в делкото може да прави проблеми, но ВАГ-КОМа ми го дава като грешка само при изключен двигател, като запаля грешката се изчиства (пише че така трябва да е). Това придърпване може ли да е от свещите, не съм ги сменял изобщо? Като взех колата един майстор ги погледна и каза че са добри, а от тогава минаха 18 000 км? Масло, маслен, въздушен и горивен филтър ги смених преди 8 000 км.

Странното е, че за пръв път проблема се появи, веднага след като заредих в бензиностанция ЕКО, преди това зареждах само в ОМВ, Шел и Лукойл, възможно ли да е нещо с поддаването на гориво?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: B4 ABS1,8 гасне?

Мнениеот zfa159 » Нед 26 апр 2009 11:02


ако колата е на бензин следва да видиш :
-как е гориния филтър - ако трябва да го смениш.
-как е регулатора за налягането отгоре в моното - често се къса гумичката и започва да налива гориво покрай регулатора направо в моното - тогава се получава също такова нещо. Може и гумичката да се е одървила и затова така да се получава.
-какво е положението с гумичките на дюзата - данеби от тях да вкарва гориво от време на време и да прави мазало.
Общо взето така както обесняваш ми се струва,че налива много гориво и го дави....съответно после докато не се стече или изпари от цилиндъра няма палене понеже се дави.
Може да е и датчика на Хол - комп-а спира да го отичта като грешка,когато от него идват импулси - ама дали импулсите са в точния момент и точно колкото трябва да са - това е отделен въпрос.Не е лошо да се види със стробоскоп като има проблема за да се види има ли импулси и кога точно са.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: B4 ABS1,8 гасне?

Мнениеот dimitarpetrov » Нед 26 апр 2009 11:05


Колегата е прав, но провели по-простите неща първо:
Ако ти гасне само на празен ход - най-вероятно е тампона под моното (на празен ход разклати цялото моно. Ако изгасне - това е)или проблеми с палец, капачка, кабели и свещи. В най-лошия случай - комутатор. Махни капачката на делкото и разклати палеца -ако има голям луфт на вала - вероятно е от това проблема - лекува се с делко втора употреба.
Апропо, Газова имаш ли?


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: B4 ABS1,8 гасне?

Мнениеот Negramoten » Нед 26 апр 2009 11:23


Нямам газова.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: B4 ABS1,8 гасне?

Мнениеот zfa159 » Нед 26 апр 2009 11:58


Ако проблема е в капачката би трябвало поне един цилиндър да припука,нещо да се случи.Същото важи и за кабелите....освен ако проблема не е в централния кабел или в палеца....съответно това може да се провери като се измъкне някоя свещ и се види дали има искра.
Общо взето за тампона на моното - много вероятна причина ама ако дърпа въздух оттам няма логика да не запали веднага пак.....би трябвало поне да държи прилични високи обороти и ако не друго поне да припука да запали.
Релето,което чувш е за гасенето на напрежението към дюзата и към бензиновата помпа - управлява се от ЕКУ и се пуска при подаване на контакт за няколко секунди,после спира и чак след постъпване на импулси от датчика на Хол към ЕКУ се пуска отново...съответно ако както си караш ти изгасне двигателя и спрат импулсите от датчика на хол (двигателя спре да се върти ама е на контакт) релето преустановява захранването на дюзата и на горивната помпа с цел защита примерно при катастрофа и т.н....така дефакто спира горивоподаването към моторния отсег.
Ако както си караш чуеш,че релето изцъква и колата спира тогава проблемите може да са :
-дефектно реле,което ту сработва ту не...съответно кофти ел.връзка от ЕКУ до релето.
-отпадане на захранването на датчика на Хол по време на работа на двигателя
-проблемен датчик на Хол,който в даден момент от време спира да работи.
Затова е важно да се види какво се случва, когато не иска да запали.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: B4 ABS1,8 гасне?

Мнениеот suba » Нед 26 апр 2009 13:16


Напълно съм съгласен с колегите.Само да допълня,че може и помпата да ти здава багажа.Това гаснене като твойто ми прилича като липса на гориво.Като направи проблема откачи маркуча на входящият бензи към моното.Ако още при откачването на скобата изпръска бензин,помпата си е наред.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: B4 ABS1,8 гасне?

Мнениеот Negramoten » Пон 13 юли 2009 17:32


Оказа се студена спойка на фабричната аларма. Хиляди благодарности на Мишо от Герман :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 36 госта