


смяна на гарнитура
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Чет 14 дек 2006 15:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Раднево
- Контакти:
смяна на гарнитура
здравейте колеги,има ли някой който може да ми каже реда на притягане болтовете на главата на vw passat 1.9 tdi 110 к.с ,силите с които се притяга и колко пъти,реших сам да си я оправям ,имам само гарнитура за смяна
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: смяна на гарнитура
местя в правилният раздел
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: смяна на гарнитура
Заповядай!
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: смяна на гарнитура
А нови болтове имаш ли?
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: смяна на гарнитура
Принципно на много автомобили препоръчват да се подменят болтовете, но... много рядко се прави. Проблема е, че някои болтове изглеждат като новички, но... все пак с течение на времето се поразпъват малко 

-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: смяна на гарнитура
Проблема не е само в преразпъването на болта, а и в износването и заглаждането на част от витките на резбата. Не знам дали сте чували това, но...ако едно резбово съединение се завие до упор 25 пъти и после се развива още толкова пъти, то практически е напълно износено!
Така че, препоръчително е да се сменят с нови болтове!
Така че, препоръчително е да се сменят с нови болтове!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: смяна на гарнитура
И още едно "емпирично" правило:почисти добре от масло болтовете и резбовите отвори,от боклуци също-с кореселин и парцалчета,иначе може да те излъже динамометъра
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: смяна на гарнитура
emo-gar написа:И още едно "емпирично" правило:почисти добре от масло болтовете и резбовите отвори,от боклуци също-с кореселин и парцалчета,иначе може да те излъже динамометъра
Мдам, почисти добре от всякакви течности и налепи, ръжда и т.н.
Не само заради динометъра, ами и защото по тая причина съм виждал спукан блок - щото имаше масло в отвора на болта!
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: смяна на гарнитура
Според мен не си заслужава за 40 - 50 лева отгоре да рискуваш да скъсаш болт!!! Ако се случи - още една гарнитура, още разглобяване и нови болтове
а всеки знае, че един път като е стегната и се охлаби после никак не е редно пак да се стяга същата гарнитура!

-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: смяна на гарнитура
Здравейте колеги!
От оригиналните болтове по добри няма.Почистени резби на блока и болтовете.Леко смазани и затягаш на 60,спираш,пушиш една цигара,после 90 градуса.Спираш пак.Кафе с две цигари или 15-20 минути чакаш.Още 90 градуса и слагаш капака.След 500 км сваляш капака и отново притягаш по усет,без излишно напъване.
Това за износване на резбите - ми тя тая глава ако се сваля 10 пъти....какъв ще е тоя двигател.
От оригиналните болтове по добри няма.Почистени резби на блока и болтовете.Леко смазани и затягаш на 60,спираш,пушиш една цигара,после 90 градуса.Спираш пак.Кафе с две цигари или 15-20 минути чакаш.Още 90 градуса и слагаш капака.След 500 км сваляш капака и отново притягаш по усет,без излишно напъване.
Това за износване на резбите - ми тя тая глава ако се сваля 10 пъти....какъв ще е тоя двигател.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: смяна на гарнитура
Да, да, и после плюваш, псуваш и яко клетви по адрес на оригиналните болтове!!!
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 23 мар 2009 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: смяна на гарнитура
моето мнение е че,ако имаш пари прави нещата както трябва,ако ли не кърпиш.по този начин няма да имаш угризения от типа ;за 50лв. какво стана.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: смяна на гарнитура
petkow написа:Здравейте колеги!
От оригиналните болтове по добри няма.Почистени резби на блока и болтовете.Леко смазани и затягаш на 60,спираш,пушиш една цигара,после 90 градуса.Спираш пак.Кафе с две цигари или 15-20 минути чакаш.Още 90 градуса и слагаш капака.След 500 км сваляш капака и отново притягаш по усет,без излишно напъване.
Това за износване на резбите - ми тя тая глава ако се сваля 10 пъти....какъв ще е тоя двигател.
Да! Само че ако колата е от първи собственик!



Колкото до болтовете - новото си е ново

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov и 66 госта