смяна на гарнитура

Техническа и сервизна информация за Passat
georgi70jg
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 15:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево
Контакти:

смяна на гарнитура

Мнениеот georgi70jg » Съб 15 авг 2009 20:32


здравейте колеги,има ли някой който може да ми каже реда на притягане болтовете на главата на vw passat 1.9 tdi 110 к.с ,силите с които се притяга и колко пъти,реших сам да си я оправям ,имам само гарнитура за смяна




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот Pichaga » Пон 17 авг 2009 16:10


местя в правилният раздел


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот Pav3l » Пон 17 авг 2009 17:02


Заповядай!
Прикачени файлове
2009-08-17_175935.png
Едно и също е за В4 и за В5


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот Петър Петров » Чет 20 авг 2009 16:21


А нови болтове имаш ли?


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот Pav3l » Чет 20 авг 2009 18:27


Принципно на много автомобили препоръчват да се подменят болтовете, но... много рядко се прави. Проблема е, че някои болтове изглеждат като новички, но... все пак с течение на времето се поразпъват малко ;)


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот nepreklonniq » Чет 20 авг 2009 19:43


Проблема не е само в преразпъването на болта, а и в износването и заглаждането на част от витките на резбата. Не знам дали сте чували това, но...ако едно резбово съединение се завие до упор 25 пъти и после се развива още толкова пъти, то практически е напълно износено!
Така че, препоръчително е да се сменят с нови болтове!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот emo-gar » Чет 20 авг 2009 20:11


И още едно "емпирично" правило:почисти добре от масло болтовете и резбовите отвори,от боклуци също-с кореселин и парцалчета,иначе може да те излъже динамометъра


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот Pav3l » Чет 20 авг 2009 20:33


emo-gar написа:И още едно "емпирично" правило:почисти добре от масло болтовете и резбовите отвори,от боклуци също-с кореселин и парцалчета,иначе може да те излъже динамометъра

Мдам, почисти добре от всякакви течности и налепи, ръжда и т.н.
Не само заради динометъра, ами и защото по тая причина съм виждал спукан блок - щото имаше масло в отвора на болта!


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот Петър Петров » Чет 20 авг 2009 21:09


Според мен не си заслужава за 40 - 50 лева отгоре да рискуваш да скъсаш болт!!! Ако се случи - още една гарнитура, още разглобяване и нови болтове :) а всеки знае, че един път като е стегната и се охлаби после никак не е редно пак да се стяга същата гарнитура!


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот petkow » Пет 21 авг 2009 5:11


Здравейте колеги!
От оригиналните болтове по добри няма.Почистени резби на блока и болтовете.Леко смазани и затягаш на 60,спираш,пушиш една цигара,после 90 градуса.Спираш пак.Кафе с две цигари или 15-20 минути чакаш.Още 90 градуса и слагаш капака.След 500 км сваляш капака и отново притягаш по усет,без излишно напъване.
Това за износване на резбите - ми тя тая глава ако се сваля 10 пъти....какъв ще е тоя двигател.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот Петър Петров » Съб 22 авг 2009 11:15


Да, да, и после плюваш, псуваш и яко клетви по адрес на оригиналните болтове!!!


simo s pasata
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот simo s pasata » Съб 22 авг 2009 15:12


моето мнение е че,ако имаш пари прави нещата както трябва,ако ли не кърпиш.по този начин няма да имаш угризения от типа ;за 50лв. какво стана.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна на гарнитура

Мнениеот nepreklonniq » Съб 22 авг 2009 19:14


petkow написа:Здравейте колеги!
От оригиналните болтове по добри няма.Почистени резби на блока и болтовете.Леко смазани и затягаш на 60,спираш,пушиш една цигара,после 90 градуса.Спираш пак.Кафе с две цигари или 15-20 минути чакаш.Още 90 градуса и слагаш капака.След 500 км сваляш капака и отново притягаш по усет,без излишно напъване.
Това за износване на резбите - ми тя тая глава ако се сваля 10 пъти....какъв ще е тоя двигател.

Да! Само че ако колата е от първи собственик! :idea: А за кола втора или незнам коя си употреба, едва ли ще се знае колко пъти е сваляна главата :banghead: :lol:
Колкото до болтовете - новото си е ново :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 38 госта