


корави маркучи
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
корави маркучи
здравейте колеги.нормално ли е маркучите на водните съединениа да стават корави след като загрее до около 80-90 градуса.колата е б3-1.8i.и ако не защо става така.благодаря предварително.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: корави маркучи
Здравей!
Зависи какво разбираш под 'корави'
По принцип водната система на VW (както и на огромна част от автомобилите) работи под налягане, така, че е нормално да се втвърдят маркучите.
Все пак- не трябва да са на камък! Трябва да можеш да ги стиснеш и почти да опреш двете стени на маркуча.
За нормалната степен на налягане в системата се грижи клапанчето в капачката на разширителния съд.
За да работи клапана- капачката в никакъв случай не трябва да се затяга зверски, а свободно, докъдето те води резбата.
В много от случаите прекалено твърдите маркучи са признак на пробив (макар и малък) в гарнитурата заради прегрят двигател.
При прегряването много често и клапана затяга и... не отваря.
Зависи какво разбираш под 'корави'
По принцип водната система на VW (както и на огромна част от автомобилите) работи под налягане, така, че е нормално да се втвърдят маркучите.
Все пак- не трябва да са на камък! Трябва да можеш да ги стиснеш и почти да опреш двете стени на маркуча.
За нормалната степен на налягане в системата се грижи клапанчето в капачката на разширителния съд.
За да работи клапана- капачката в никакъв случай не трябва да се затяга зверски, а свободно, докъдето те води резбата.
В много от случаите прекалено твърдите маркучи са признак на пробив (макар и малък) в гарнитурата заради прегрят двигател.
При прегряването много често и клапана затяга и... не отваря.
- aliays
- Мнения: 73
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Shumen Толедо 94г. ABS.1.8.mi
Re: корави маркучи
Аз имам друго питане! Пасаторчето много трудно се обезвъздушава, днес смених термостата, че стария запече и ми направи впечатление, че маркучите останаха меки, перката не се включи а температурата стигна от порядъка на 95 градуса?!?!
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 13 юни 2009 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: корави маркучи
здравей Модератор!благодаря за отговора,първо ще пробвам с друга капачка.би ли ме насочил от каде да взема в пловдив.ако не се оправи от капачката,само смяна на гарнитура дали ще стане или ще трябва да се шлаифа и главата?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: корави маркучи



Да ти кажа- опитах веднъж да си взема от Ауто+, но бързо съобразих, че от купената капачка мога да ползвам само гуменото уплътнение

Нямаше никакъв клапан.
Преди 2-3 месеца си купих нова капачка от 'Порше-БГ', изхода за Пазарджик, смед 'Алати', само, че в дясно.
В ляво, веднага след Алати са представителите за Фолксваген - ХААС-60, но... кой знае защо (всъщност, аз си знам, де, но не е мястото в тази тема) предпочитам официалните представители за България, нищо, че в Пловдивски регион те дистрибутират само АУДИ.
Не си спомням точната цена на капачката, защото и други неща купувах. Върти ми се някаква цифра или около 25 или около 50 лв, амааа...
Относно смяната на гарнитура и шлайф на главата- винаги е желателно на главата при сваляне да се направи един контролен шлайф, както и да се припаснат клапани и да се проверят водачите им.
Все пак- шлайф на глава е 20-25 лева, а на клапани- мисля, че 10-15. Но си гарантираш спокойствие

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 68 госта