Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот suba » Съб 31 окт 2009 14:04


Здравейте колеги!
Понеже доста пъти ме питаха как се маха ABS-а и се слага нормално серво със стандартаната спирачна помпа,реших да пусна една тема по въпроса.
Та става въпрос за АБС на Пасат В3.При него сервоусилвателат липсва в стандартният си вид.Вместо него има едно компресорче което създава нужният вакум за да овеличи усилието което прилагаме на помпата на спирачката.Интересно решение от страна на VW но доста непрактично.Общовзето всеки който кара кола с подобен АБС си е патил доста пъти от него.Лошото е ,че скапели се не само няма АБС,но няма и никакви спирачки.Подръжката му е изключително скъпа за кола на 20 г.Поради тази причина доста голям процент от колегите решават да го 'Изрежат' напълно (както направих и аз),колкото и хубава и на моменти животоспасяваща екстра да е.
Какво ни трябва:
-вакумен-сервоусилвател от пасат В3
-планка между сервото и купето
-клапан за сервоусилвател
-спирачна помпа
-казанче за спирачната течност с отвор за съединителя
Всичко това можете да си набавите втора ръка от някой бракуван побратим на вашият Пасат.Изключение прави помпата,по-добре да си е нова

Махане на АБС-а
Първо откачете всички букси от АБС-а.Аз съм ги вързал със свинска опашка под казанчето на антифриза.След това откачете тръбичките за спирачната течност и източете спирачната течност от казанчето и самият АБС.От АБС излизат три спитачни кръга (2 за предно лаво и дясно колело и 1 за задните две колела),на този за задните има някакъв клапан или щуцер,не знам точно.Той не ви трябва така ,че го отвите от тръбичката.След това откачете гуменият маркуч за съединителят към казанчето.Ще трябва да свалите и помпата за съединителят,тъй като тя минава през планката която държи АБС към купето.
Влизаме в купето.Махнете кората под волана.След това откачете педала на спирачката от оста на спирачната помпа на АБС.Оста се закача чрез едно нитче,което от едната си страна има контра.Махате контрата и избутвате нита (по същият начин се маха и оста на помп. за съединителя).След това откачате целият АБС заедно с планката.Тя се държи към купето посредством 4 шпилки.Гайките на шпилките са разположени под волана отвътре.Три от гайки оформят тиъгълник,чиято соснова е на нивото на оста на спирачната помпа.4 е точно над отвора за съединителната помпа.
АБС е откачен и остава да го изкарате от коша заедно с планката.Малката планка оства на АБС-а а голямата ще я използвате.

Монтиране на нормалната спирачна с-ма
Първо закачате сервоусилвателя заедно с неговата по-малка планка към голямата.След това закачете голямата планка заедно със сервото към купето по обратният път.Монтирате съединителната помпа и закачате нейната ос и оста от сервото към педалите.При мен се оказа,че след като закача оста на педала на спирачката,хода му стана по малък и не беше достатъчен да натисне стоп машинката.Поради тази причина ми се наложи да набия една тапа от акумулатор на оста й за да я удължа,иначе стоповете ми светиха непрекъснато.
Следва монтиране на клапана за сервото.Той е закачен с твърд маркуч посредством топла спойка към преходник на сервото.От другата си страна се закача с маркуч към всмукателният колектор.На абсолютно всички всмукателни колектори има отвор за сервото.Просто на колите с АБС има тапа на него.Махате тапата и монтирате маркуча там.На колите с климатик от този отвор има един тройник от който излизат два вакума.Тези два вакума се монтират на клапана за сервото.На горната му страна има два затапени отвора,те са за тях.
Сега вече може да монтирате спирачната помпа към сервото.
Как да закачим тръбичките.
Неправилно е да се вържат на кръст ,както твърдят някои.Уверявам ви ,че съм прочел и проверил доста специялно за вързването на тръбичките.Значи на предната част на помпата се вързват левия и десният преден кръг,а на един от отворите на задната яаст на помпата-задният.Огъвайте тръбичките плавно да не скъсате някоя.На задната част остава един свободен отвор,който трябва да се затапи.Заедно с някои помпи се продават специялни тапи за затапване на отвора.Но ако попаднете на такава която няма решението е друго.Взимате една стара тръбичка и я отрязвате на около 4-5 см от края и.След това навивате отрязаният край на руло като на всяко прегъване го сплесквате с чук или на менгеме.По този начин се затапва доста добре.След това навий те другият край със щуцера на помпата в свободният отвор.
След това закачате казанчето към помпата и маркуча за съединителната помпа.Към казанчето закачете буксата за нивото на спирачната течност.Сипете спирачна течност и обезвъздушете спирачната система (ред на обезвъздушаване-задно дясно,ляво предно дясно,ляво) и тази на съединителя.Хубаво е ,че по този начин си сменяте спирачната течност.
След тази процедура аз отидох на стенд за спирачките и той показа понижено спирачно усилие в задните колела.Затова откачих кантарният клапан от моста и го блокирах непрекъснато отворен.След повтаряне на стенда нещата вече бяха в норми.Незнам дали и при вас ще е така но е хубаво след ремонта да си видите спирачките на стенд.Аз карам така вече 1 година и нямам никакви проблеми със спирането (освен,че при по-рязко натискане на педала ми блокират колелата разбирасе).
След това е хубаво да се махнат предпазителите на АБС.Аз не съм го правил но съм откачил компа (под задна лява седалка) и лампата за АБС да не ми свети.
Това е.Надявам се да не съм пропуснал нещо защото писах по спомен и ако някои има да допълни нещо да заповяда.Дано съм ви бил полезен.Успех и ако имата въпроси винаги може да ми драснете някое ЛС.

:deal Прочетете темата и по-надоло,защото колегите внесоха доста важни поробности,които аз не съм направил точно како трябва!

Последна промяна от suba на Нед 01 ное 2009 12:39, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: УПЪТВАНЕ-Пасат В3.От ABS към нормална спирачна с-ма.

Мнениеот suba » Съб 31 окт 2009 14:09


Ето ви и малко нагледен материял
abs.JPG
abs1.JPG

Тук се Вижда,че малката планката за АБС е с 3 отвора а тази на сервото с 4 поради което тя трябва да се смени
abs2.JPG

Това е голямата планка на която е закачена и помпата за съединителя


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: УПЪТВАНЕ-Пасат В3.От ABS към нормална спирачна с-ма.

Мнениеот dj_tuhla » Съб 31 окт 2009 17:38


Супер тема колега, браво :applause: .

Мен единствено би ме притеснило това с кантара, ако се налага винаги да се прави дали няма страничен ефект? То има логика щом към задните кола тръгва от едно място после да е по-слабо налягането към назад, но в резултат при натоварена кола отразява ли се някак на спирането при теб? А зимата ?

Също да напомня и за долната помпа на съединителя която също е добре да се погледне за въздух накрая (а и да се смени течноста в нея) , извинявай ако си го написал, не ми остана спомен да го видях за това да кажа.

Поздрави.


Потребителски аватар
sladura2206
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 22 окт 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: УПЪТВАНЕ-Пасат В3.От ABS към нормална спирачна с-ма.

Мнениеот sladura2206 » Съб 31 окт 2009 17:41


Много благодаря на колегата още утре почвам ремонта :beer :bowdown


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: УПЪТВАНЕ-Пасат В3.От ABS към нормална спирачна с-ма.

Мнениеот vaskoto1 » Съб 31 окт 2009 20:37


suba написа: има едно компресорче което създава нужният вакум за да овеличи усилието което прилагаме на помпата на спирачката.

:screwy :screwy :screwy
suba написа:При мен се оказа,че след като закача оста на педала на спирачката,хода му стана по малък и не беше достатъчен да натисне стоп машинката.Поради тази причина ми се наложи да набия една тапа от акумулатор на оста й за да я удължа,иначе стоповете ми светиха непрекъснато.

това има настройка, ама нали си чел... което личи от следващия ти бисер:
suba написа:Неправилно е да се вържат на кръст ,както твърдят някои.Уверявам ви ,че съм прочел и проверил доста специялно за вързването на тръбичките.Значи на предната част на помпата се вързват левия и десният преден кръг,а на един от отворите на задната яаст на помпата-задният.

недей поне да съветваш за неща, които може да навредят сериозно на някой!
това че ти караш така, не означава автоматично че е правилно, и за да не съм голословен-иди вдигни някой капак, дето няма АБС, а си има завосдко серво и проследи кое накъде отива...
аман от "професионални" съвети как да се очистиме по качествено! :banghead:


ааа, и още, докато не съм съвсем забравил. конзолите за серво и АБС са тотално различни, не е само част от конзолата друга-цялата е друга. външно си приличат, но не може да се сади компонент от едната на другата. :wink:


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: УПЪТВАНЕ-Пасат В3.От ABS към нормална спирачна с-ма.

Мнениеот _SUN_ » Съб 31 окт 2009 21:49


:applause: :applause: :applause: Без кантар иработещ АБС на задния мост си е чисто :rocketwhore , после Катаджиите имали черна статистика по пътищата..........


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: УПЪТВАНЕ-Пасат В3.От ABS към нормална спирачна с-ма.

Мнениеот vaskoto1 » Съб 31 окт 2009 22:43


сън, и ти не си баш на място.
кантара не е задължителен. Г2 повечето нямат заводски и какво?
ако искате да намалите задните спирачки-оставете онова, дето колегата суба не знае за какво е, но го маха.
това дроселира налягането назад и олеква задните спирачки.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот suba » Нед 01 ное 2009 0:59


За кантарният клапан
Колеги,никъде не съм писал,че съм го махнал.Знам,че като е много за четене пропускате някои друг ред (то и аз така правя понякога :wink: ).Писах,че съм го откачил от моста,тоест съм свалил пружината и не съм казвал че е задължително,аз го направих след незадоволителните резултати на стенда.Тоест клапана си е там но е отворен до край,все едно колата е с пет чувала картофи в багажника.
За вързването на кръговете ще поспоря колега vaskoto1.Виждал съм 2 пасата В3 2Е със стандартното серво и 3 кръга за колелата (единият беше тукощо внесен и едвали някои италянец е сменял АБС-а).И бяха вързани точно както съм написал.Същото съм го чел в някои руски сайт в тех литература но за съжаление нито помня къде нито съм правил снимки на пасатите.Така,че това засега си остава мое мнение.Иначе при 4 кръга съм абсолютно съгласен,че се вързват на кръст.
Относно ефиктивноста на спирачките съм пиисал,че след отварянето на кант.клапан пак ходих на стенд и всичко си беше ОК.Да не говорим,че през миналата зима целенасочено съм набивал спирачките на непочистените ни от сняг улици.
Резутатът беше задоволителен за мен.Щом на мокра кишя при 70 км/ч колелата блокираха ,но колата не помръдна?А и до сега не съм почусвал неефективност в спирачната система.
Към vaskoto1
Чувал съм,че се регулира стоп машинката, но как така и не разбрах въпреки въпросите включително във форума.Само ми казаха: " ръчкаш буташ оста на машинката и тя изкача напред".Е ръчках и бутах ама нищо не изкача да го е...Така,че ще съм ти благодарен ако обясниш как става работата.Знам,че със такива работи си вадиш хляба ама все пак този форум е за да си помагаме.
И без да се обиждаш,ще те помоля като правиш забележки да не казваш само как не е но и как трябва да е.
Не твърдя,че знам всичко и съм големият разбирач но обичам когато някои ме поправя да се обосновява защо.Иначе другото са просто големи приказки от общ характер.А до колкото съм чувал ти не си от хората които не разбират за какво говорят.

П.П.не знам кой ми смени заглавието,но новото е по-добре формулирано.Така,че :applause:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот vaskoto1 » Нед 01 ное 2009 10:54


изясни си понятието "кръг" за начало.
не всяко колело е отделен кръг. не се разглеждат колелата, а помпата. тя е разделена на 2 камери с аксиално сдвоено бутало. ако малко помислиш, ще осъзнаеш че ако вържеш предните спирачки (предния спирачен кръг) на една камера заедно, при изгубване на едното колело-автоматично губиш и другото. затова се връзват на различни камери. демек на кръст. за да загубиш едно предно и едно задно, защото на предните колела пада над 60% от общото спирачно усилие, и ако ги загубиш заедно си обречен, на задни само няма спиране. а ако ги вържеш едно зад друго на камерите на помпата получаваш спиране от ляво или от дясно само при загуба, което те обрича на въртене. ама на бас че не си се замислял толкова чак...
машинката се регулира с дърпане и бутане.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот suba » Нед 01 ное 2009 12:33


:bowdown
Най-накрая получих логично обяснение по въпроса и определено има логика.
Моята логика беше,че ако загубиш едната камера при вързване на кръст ще имаш налягане само в предно дясно или ляво колело.Което знееш,че води до доста яко придърпване (направо завъртане) на волана в посока на работещото колело,при енергично спиране.Но като се замисля вероятноста да спреш е по-голяма ако ти работи поне едното предно колело.По-вероятно е да удържиш волана,отколкото да спреш само на задни спирачки.Абе да не дава Господ никумо да пробва.
И все пак не мога да си обясня защо на онези пасати които съм видял,бяха вързани предни-задни ,а не на кръст.Но в крайна сметка не знаеш кой къде е пипал преди теб всепак.
Мерси колега vaskoto1,това внесе доста светлина по въпроса,поне за мен.
Ето какво ЛС ми прати колегата radotom относно определението ми за моторчето за вакума на АБС
Не, помпата не прави вакуум, а вдига налягането на самата спирачна течност до 160-180 бара. Реално блока с клапаните само пропуска течноста с това налягане към съответните колела. Именно заради високото налягане на течноста няма нужда от сервоусилвател. пак заради това, ако нямаш помпа (скапе се) - тотално остваш без спирачки. На практика такова нещо като спирачна помпа в Тевес-а тотално липсва

Извинявам се за глупоста която съм написал :roll: :oops:
Стоп-машинката просто й хваща щокчето и го дърпаш
На храпов механизъм е и излиза.Стойките наистина не пасват
За това и не са паснали ходовете на помпата


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот radotom » Нед 01 ное 2009 14:46


Допиши и това, че и аз, преди да разбера как се регулира стоп-машинката - и аз правих 'шапчица' от тефлонова пръчка на струг! mhihi mhihi mhihi
Това на бившия ми Голф ;)


stefo
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 03 май 2007 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот stefo » Нед 01 ное 2009 15:02


Аз искам да си оправя ABS-a , а ти да го махаш. Не мога да разбера такива хора като теб.Точно преди година с предишния Passat B3 с ABS ми спаси живота на 2 пъти по пътя Самоков-София.На сегашния ми трябва преден десен датчик.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот suba » Нед 01 ное 2009 20:48


Допиши и това, че и аз, преди да разбера как се регулира стоп-машинката - и аз правих 'шапчица' от тефлонова пръчка на струг!
Това на бившия ми Голф

Важното е ,че сме оправили проблема.Е малко по индиянски :D :wink: ,но българина обича да си оправя всичко сам без да пита много и да чете упътването. :lol:
Аз искам да си оправя ABS-a , а ти да го махаш. Не мога да разбера такива хора като теб.Точно преди година с предишния Passat B3 с ABS ми спаси живота на 2 пъти по пътя Самоков-София.На сегашния ми трябва преден десен датчик.

Няма нищо лошо в това да си с работещ АБС колега.Аз си прециних,лично за мен,че без него ще съм по-добре по редица причини.Но в никакъв случай не твърдя,че без е по-добре.Карам доста коли с АБС (е много по-модерен и ефективен) и не веднъж съм се убеждавал в неговата ефективност и полезност.То не случайно всяка нова кола си е стандартно с АБС и поне 2 възглавници.Това просто е крайно решение на проблема.Смятам,че си съгласен ,че е по-добре да си без АБС отколкото без спирачки.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот vaskoto1 » Нед 01 ное 2009 22:09


не е крайно решение. по скоро е крайно ограничено решение...
аз смятам за крайно ТОВА решение.
и след като пътя вече е изминат и проверен-защо да не се предприеме...
бтв, приятно изненадан останах, поглеждайки под капака на Г6 и установявайки че АБС изглежда по съвсем същия начин... вярно-електронно няма нищо общо, но явно концепцията е добра, след като се прилага на 3 поколения голф... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Как да преминем от ABS към нормална спирачна с-ма - Пасат В3

Мнениеот suba » Нед 01 ное 2009 23:20


:да:
Съгласен съм с теб колега.Това което си направил е най-добрият вариян :applause: .Дори и ако тевеса си работи нормално,пак си заслужава "трансплантацията".Хич не ми е и минавало през акъла за такъв вариянт а и досега не съм виждал трансплантация на АБС.Предполагам,че така може да си сложиш АБС и на кола без тая екстра ,стига да си намериш цялата система.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта