Понеже доста пъти ме питаха как се маха ABS-а и се слага нормално серво със стандартаната спирачна помпа,реших да пусна една тема по въпроса.
Та става въпрос за АБС на Пасат В3.При него сервоусилвателат липсва в стандартният си вид.Вместо него има едно компресорче което създава нужният вакум за да овеличи усилието което прилагаме на помпата на спирачката.Интересно решение от страна на VW но доста непрактично.Общовзето всеки който кара кола с подобен АБС си е патил доста пъти от него.Лошото е ,че скапели се не само няма АБС,но няма и никакви спирачки.Подръжката му е изключително скъпа за кола на 20 г.Поради тази причина доста голям процент от колегите решават да го 'Изрежат' напълно (както направих и аз),колкото и хубава и на моменти животоспасяваща екстра да е.
Какво ни трябва:
-вакумен-сервоусилвател от пасат В3
-планка между сервото и купето
-клапан за сервоусилвател
-спирачна помпа
-казанче за спирачната течност с отвор за съединителя
Всичко това можете да си набавите втора ръка от някой бракуван побратим на вашият Пасат.Изключение прави помпата,по-добре да си е нова
Махане на АБС-а
Първо откачете всички букси от АБС-а.Аз съм ги вързал със свинска опашка под казанчето на антифриза.След това откачете тръбичките за спирачната течност и източете спирачната течност от казанчето и самият АБС.От АБС излизат три спитачни кръга (2 за предно лаво и дясно колело и 1 за задните две колела),на този за задните има някакъв клапан или щуцер,не знам точно.Той не ви трябва така ,че го отвите от тръбичката.След това откачете гуменият маркуч за съединителят към казанчето.Ще трябва да свалите и помпата за съединителят,тъй като тя минава през планката която държи АБС към купето.
Влизаме в купето.Махнете кората под волана.След това откачете педала на спирачката от оста на спирачната помпа на АБС.Оста се закача чрез едно нитче,което от едната си страна има контра.Махате контрата и избутвате нита (по същият начин се маха и оста на помп. за съединителя).След това откачате целият АБС заедно с планката.Тя се държи към купето посредством 4 шпилки.Гайките на шпилките са разположени под волана отвътре.Три от гайки оформят тиъгълник,чиято соснова е на нивото на оста на спирачната помпа.4 е точно над отвора за съединителната помпа.
АБС е откачен и остава да го изкарате от коша заедно с планката.Малката планка оства на АБС-а а голямата ще я използвате.
Монтиране на нормалната спирачна с-ма
Първо закачате сервоусилвателя заедно с неговата по-малка планка към голямата.След това закачете голямата планка заедно със сервото към купето по обратният път.Монтирате съединителната помпа и закачате нейната ос и оста от сервото към педалите.При мен се оказа,че след като закача оста на педала на спирачката,хода му стана по малък и не беше достатъчен да натисне стоп машинката.Поради тази причина ми се наложи да набия една тапа от акумулатор на оста й за да я удължа,иначе стоповете ми светиха непрекъснато.
Следва монтиране на клапана за сервото.Той е закачен с твърд маркуч посредством топла спойка към преходник на сервото.От другата си страна се закача с маркуч към всмукателният колектор.На абсолютно всички всмукателни колектори има отвор за сервото.Просто на колите с АБС има тапа на него.Махате тапата и монтирате маркуча там.На колите с климатик от този отвор има един тройник от който излизат два вакума.Тези два вакума се монтират на клапана за сервото.На горната му страна има два затапени отвора,те са за тях.
Сега вече може да монтирате спирачната помпа към сервото.
Как да закачим тръбичките.
Неправилно е да се вържат на кръст ,както твърдят някои.Уверявам ви ,че съм прочел и проверил доста специялно за вързването на тръбичките.Значи на предната част на помпата се вързват левия и десният преден кръг,а на един от отворите на задната яаст на помпата-задният.Огъвайте тръбичките плавно да не скъсате някоя.На задната част остава един свободен отвор,който трябва да се затапи.Заедно с някои помпи се продават специялни тапи за затапване на отвора.Но ако попаднете на такава която няма решението е друго.Взимате една стара тръбичка и я отрязвате на около 4-5 см от края и.След това навивате отрязаният край на руло като на всяко прегъване го сплесквате с чук или на менгеме.По този начин се затапва доста добре.След това навий те другият край със щуцера на помпата в свободният отвор.
След това закачате казанчето към помпата и маркуча за съединителната помпа.Към казанчето закачете буксата за нивото на спирачната течност.Сипете спирачна течност и обезвъздушете спирачната система (ред на обезвъздушаване-задно дясно,ляво предно дясно,ляво) и тази на съединителя.Хубаво е ,че по този начин си сменяте спирачната течност.
След тази процедура аз отидох на стенд за спирачките и той показа понижено спирачно усилие в задните колела.Затова откачих кантарният клапан от моста и го блокирах непрекъснато отворен.След повтаряне на стенда нещата вече бяха в норми.Незнам дали и при вас ще е така но е хубаво след ремонта да си видите спирачките на стенд.Аз карам така вече 1 година и нямам никакви проблеми със спирането (освен,че при по-рязко натискане на педала ми блокират колелата разбирасе).
След това е хубаво да се махнат предпазителите на АБС.Аз не съм го правил но съм откачил компа (под задна лява седалка) и лампата за АБС да не ми свети.
Това е.Надявам се да не съм пропуснал нещо защото писах по спомен и ако някои има да допълни нещо да заповяда.Дано съм ви бил полезен.Успех и ако имата въпроси винаги може да ми драснете някое ЛС.
