Здравейте колеги, от както взех колата октомври 2009 Пасат 1.8Т 1998г.
имам едно тракане от компресора обаче климатика си охлажда перфектно. Като я купувах ми се стори че е от перката за климатика обаче вчера като слязох под колата тракането идваше от предната страна на компресора. Тракане има само когато пусна климатика. Какво може да е причината?
Пасат Б5 1.8Т 1998 г. тракане от компресора на климатика
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
Компресорче 
Сменяй преди да сдаде багажа съвсем понеже тогава системата се пълни със стружки и отиваш на едни никак не лоши пари за промиване,за смяна на акумулатор и т.н. и т.н.
Принципно при В5 и В5.5 си е вроден проблем това с климатика,понеже много често им заминават перките отпред и съответно фреона не се офлажда и докато се усти собственика и компресора вече е заминал.Не казва,че сега не работи перката или че е карана без перка при теб,а по принцип.
Компресора при тази кола е подобен на автомобилен двигател - има си бутала,сегменти и т.н. Съответно си има и масло,което си обикаля заедно с фреона (освен това и в картера на компресора,така да го кажем) и трябва да се сменя на всеки 2 години (когато трябва да се прави и профилактика на климатика).съответно поради намаляването и остаряването на маслото,добавено към по-високо работно налягане на компресора,резутата е разбиването на сферите,които са един вид връзката на биелата с буталото и съответно чуваш това тракане...въпрос на време е да се откъсне биелата и компресора да блокира,при което всичко да стане на салата и в крайна сметка пак да го сменяш.
Само да те "зарадвам" още малко - доста трудно се намират читави екземпяри от тези.
Именно с таиз идея се обслужат климатиците на 2 години и се мият радиаторите отпред всяка пролет (набиват се с мизерия).Ето тук съм писал за проблема - зачети се за да не сменяш компресори и занапред -> Цък

Сменяй преди да сдаде багажа съвсем понеже тогава системата се пълни със стружки и отиваш на едни никак не лоши пари за промиване,за смяна на акумулатор и т.н. и т.н.
Принципно при В5 и В5.5 си е вроден проблем това с климатика,понеже много често им заминават перките отпред и съответно фреона не се офлажда и докато се усти собственика и компресора вече е заминал.Не казва,че сега не работи перката или че е карана без перка при теб,а по принцип.
Компресора при тази кола е подобен на автомобилен двигател - има си бутала,сегменти и т.н. Съответно си има и масло,което си обикаля заедно с фреона (освен това и в картера на компресора,така да го кажем) и трябва да се сменя на всеки 2 години (когато трябва да се прави и профилактика на климатика).съответно поради намаляването и остаряването на маслото,добавено към по-високо работно налягане на компресора,резутата е разбиването на сферите,които са един вид връзката на биелата с буталото и съответно чуваш това тракане...въпрос на време е да се откъсне биелата и компресора да блокира,при което всичко да стане на салата и в крайна сметка пак да го сменяш.
Само да те "зарадвам" още малко - доста трудно се намират читави екземпяри от тези.
Именно с таиз идея се обслужат климатиците на 2 години и се мият радиаторите отпред всяка пролет (набиват се с мизерия).Ето тук съм писал за проблема - зачети се за да не сменяш компресори и занапред -> Цък
- poroyno
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
Голяма е вероятноста електромоторът за охлаждане да е изгорял и след това се е получило това тракане, защото като гледам е нов, предишния собственик ми каза че е имало някакво тракане от към перката затова го е сменил обаче тракането не е изчезнало.
Последна промяна от poroyno на Пон 14 юни 2010 12:24, променено общо 1 път.
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
а защо да не е обтяжната ролка(чатка ужасно много), а защо да не е съединителя на компресора ?защо започвате от най лошото?
- poroyno
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
Ако е от обтяжната ролка няма ли да чатка постоянно, моята чатка само когато пусна климатика.
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
poroyno написа:Ако е от обтяжната ролка няма ли да чатка постоянно, моята чатка само когато пусна климатика.
вчера смених обтяжната ролка ,която ми чаткаше само при включен климатик след тва никви грижи!!!!!
свали ролката и врътни лагера-чува се когато е прецакан
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
Е,не мога да обесня на колегата какво точно да слуша
Най-лесно е да се свали ремъка и да се проверят обтяжната ролка за луфтове и шайбата на компресора.
Лошото е,че личната ми статистика показв,че в над 80% от проблемите с шума,се касае за компресор и точно затова си позволих да изразя мнението си еднозначно,беза да гарантирам,че е 100% вярно.
Принципно обтяжната ролка трака по малко по-различен начин и има шум и без да работи компресора,макар и значително по-слаб.
При шайбата на компресора е обратното - шума е по-голям когато компресора не работи,а когато тръгне шума намалява понеже шайбата вибрира по-малко,защото лагерува и на оста на компресора посредством магнитния съединител.
Най-лесно е да се проверят ролката и шайбата и ако в тях няма проблем,да се източи фреона и да се види капилярната тръбичка - ако е пълна вече със стружки - ясно е къде е проблема

Най-лесно е да се свали ремъка и да се проверят обтяжната ролка за луфтове и шайбата на компресора.
Лошото е,че личната ми статистика показв,че в над 80% от проблемите с шума,се касае за компресор и точно затова си позволих да изразя мнението си еднозначно,беза да гарантирам,че е 100% вярно.
Принципно обтяжната ролка трака по малко по-различен начин и има шум и без да работи компресора,макар и значително по-слаб.
При шайбата на компресора е обратното - шума е по-голям когато компресора не работи,а когато тръгне шума намалява понеже шайбата вибрира по-малко,защото лагерува и на оста на компресора посредством магнитния съединител.
Най-лесно е да се проверят ролката и шайбата и ако в тях няма проблем,да се източи фреона и да се види капилярната тръбичка - ако е пълна вече със стружки - ясно е къде е проблема

- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
zfa159 написа:Е,не мога да обесня на колегата какво точно да слуша![]()
Най-лесно е да се свали ремъка и да се проверят обтяжната ролка за луфтове и шайбата на компресора.
Лошото е,че личната ми статистика показв,че в над 80% от проблемите с шума,се касае за компресор и точно затова си позволих да изразя мнението си еднозначно,беза да гарантирам,че е 100% вярно.
Принципно обтяжната ролка трака по малко по-различен начин и има шум и без да работи компресора,макар и значително по-слаб.
При шайбата на компресора е обратното - шума е по-голям когато компресора не работи,а когато тръгне шума намалява понеже шайбата вибрира по-малко,защото лагерува и на оста на компресора посредством магнитния съединител.
Най-лесно е да се проверят ролката и шайбата и ако в тях няма проблем,да се източи фреона и да се види капилярната тръбичка - ако е пълна вече със стружки - ясно е къде е проблема
При мен нямаше никакъв шум при изключен компресор и като се пусне .........и се оказа ролката 100%
- poroyno
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
За този обтегач ли става въпрос?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
Същия обтегач 
Е,нямало е шум понеже не сте го слушали със слушалки,иначе си казват всичко по повод шумовете

Е,нямало е шум понеже не сте го слушали със слушалки,иначе си казват всичко по повод шумовете

- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
poroyno написа:За този обтегач ли става въпрос?
да тва е ролката на която може да се смени само лагера с размери 47*30*18 струва 8 лева на SKF иначе ролката е към 50 кинта и е предимно с китайски лагер дори и марковите!!!!!!!!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
MAKAROW написа:poroyno написа:За този обтегач ли става въпрос?
да тва е ролката на която може да се смени само лагера с размери 47*30*18 струва 8 лева на SKF иначе ролката е към 50 кинта и е предимно с китайски лагер дори и марковите!!!!!!!!
Подкрепям! Хубавите,които не са с китайски лагер,са по 70-80лв....
- poroyno
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
Колеги вчера взех един със мен и проверих компресора, при изключен климатик подпирам с ръка компесора пускам климатика почва да трака и вибрира. Мисля че проблема е в него, като пусна на LO се усилва тракането като увелича на 22 градуса намалява работи малко изключва за 2-3 секунди и пак се пуска. Въпреки че трака охлажда перфектно и не се чува вътре в колата. Дали ще е скъп ремонта.
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
poroyno написа:Колеги вчера взех един със мен и проверих компресора, при изключен климатик подпирам с ръка компесора пускам климатика почва да трака и вибрира. Мисля че проблема е в него, като пусна на LO се усилва тракането като увелича на 22 градуса намалява работи малко изключва за 2-3 секунди и пак се пуска. Въпреки че трака охлажда перфектно и не се чува вътре в колата. Дали ще е скъп ремонта.
вземи едни лекарски слушалки и преслушай компресора-(на корпуса му) и ролката -(на палстмасовата капачка)-ей тогава вече ще си сигурен!!!!!!
- poroyno
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Тракане от компресора на климатика Пасат Б5
MAKAROW написа:poroyno написа:Колеги вчера взех един със мен и проверих компресора, при изключен климатик подпирам с ръка компесора пускам климатика почва да трака и вибрира. Мисля че проблема е в него, като пусна на LO се усилва тракането като увелича на 22 градуса намалява работи малко изключва за 2-3 секунди и пак се пуска. Въпреки че трака охлажда перфектно и не се чува вътре в колата. Дали ще е скъп ремонта.
вземи едни лекарски слушалки и преслушай компресора-(на корпуса му) и ролката -(на палстмасовата капачка)-ей тогава вече ще си сигурен!!!!!!
Взех лекарски слушалки и прослушах, тракането идва от предната страна на компресора към ролката. По назад
от ролката тракане няма.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта