Тази криза ме удари от всякъде, особено с тези кредити на които им вдигнаха безбожно лихвите... А като отида в сервиз, за тях няма криза - освен че не намалят цените, ами и продължават да ги увеличават.
Както и да е. Въпроса ми е колеги, дали мога да си сменя сам този тампон на макферсона. Някой път като минавам през дупки, особено ако правя и завой и много трака от дясно , и ме дразн вече.
Един комшия ме зариби, като каза че мога и сам.Той завалията сам си оправя колата ( Венто ) , която е почти идентична с Пасата. Знам че трябва да бележа преди да почна да развивам долу, виждал съм го в сервиза. Но ме притесняват повече пружините, нямам приспособление за свиването им. Според съседа това не е голям проблем - първо свалям целия макферсон, после връзвам хубаво пружините с тел и тогава развивам тампона с лагерчето.
Мога ли да му имам вяра, има ли и някакви други "подводни камъни" , или други особености?
Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Колега трябва ти и голяма лула виж си на колата кой номер беше и здрав шестограм за да държиш контра на болта горе над чащката на амортесьора.Не знам дали ще стане с тел за пружините,най-добре си намери скоби и менгеме.Операцията е елементарна,но ако имаш нужния инструмент.И после задължително на реглаж на сходимост.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Не е много трудно но с пружините ще видиш зор без скоби. Ако ще ги вързваш по добре махни джантата, подпри носача, пусни колата и тогава връзвай. Така пружината ще е максимално свита. Трябва ти шестограм 7 за да държиш контра. Според мен няма смисъл да бележиш. Така или иначе след смяната на тампона наклона ще се промени.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Winner25 написа:..... Ако ще ги вързваш по добре махни джантата, подпри носача, пусни колата и тогава връзвай.....
Да , иначе е абсурд ... Тя телта трябва да е здравичка , но въпреки това съгурно ще отпусне малко . Затова стягането трябва да е при максимално свита пружина ...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Не че се фалим, а предполагам при Б4 е същата процедурата viewtopic.php?t=86143
Има добри допълнения и съвети от колегите в цялата тема!
Има добри допълнения и съвети от колегите в цялата тема!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
К.Одаджийски написа:...а предполагам при Б4 е същата процедурата viewtopic.php?t=86143...
Същото с малката разлика че при Б4 всички гайки могат да се развият с лула

-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Колега, съвсем спокойно можеш да се справиш сам. Щом аз го направих!
В посочената по-горе тема е обяснено подробно. Може би ще те затрудни намирането на накрайник за развиване на кръглата гайка. Аз си купих такъв за 10 лв. Хубаво е да имаш и скоба за пружините. Не са толкова скъпи. Може да минеш и без да сваляш амортисьора. Аз се справих при следните стъпки:
1. Вдигам колата на крик и свалям гумата.
2. Поставям трупче под носача и пускам колата. Пружината се свива, колата тежи.
1. Развивам горната гайка, като държа контра с шестограма.
2. Развивам и кръглата гайка отдолу.
3. Слагам скобите около пружината и обирам луфта.
4. Вдигам колата с крика. Скобите държат пружината свита. Носача, заедно с амортисьора падат надолу. Тампона и лагерчето се освобождават. Бъркам отдолу и ги изваждам. При необходимост, някой натиска допълнително с щанга носача надолу, за да се извади тампона по-лесно.
5. Слагам новия тампон с лагерчето на мястото му. Насочвам стъблото на амортисьора към отвора горе и спускам бавно колата с крика върху трупчето. При необходимост, донасочвам амортисьора с тампона в правилната му позиция. При спуснато до долу положение на колата завивам кръглата гайка отгоре. Слагам "чинийката" и завивам и другата гайка, като държа контра с шестограма. Разхлабвам скобите от пружината и ги изваждам.
6. Вдигам отново колата с крика, махам трупчето и монтирам гумата.
7. Спускам колата и донатягам гумата.
8. Отпивам няколко глътки бира, паля цигара и се кефя на стореното за първи път от мен.
9. Минавам на другия тампон, докато все още съм "топъл".
Това е! Хич ни е трудно, но е много важно да имаш необходимия инструмент и пособия.
В посочената по-горе тема е обяснено подробно. Може би ще те затрудни намирането на накрайник за развиване на кръглата гайка. Аз си купих такъв за 10 лв. Хубаво е да имаш и скоба за пружините. Не са толкова скъпи. Може да минеш и без да сваляш амортисьора. Аз се справих при следните стъпки:
1. Вдигам колата на крик и свалям гумата.
2. Поставям трупче под носача и пускам колата. Пружината се свива, колата тежи.
1. Развивам горната гайка, като държа контра с шестограма.
2. Развивам и кръглата гайка отдолу.
3. Слагам скобите около пружината и обирам луфта.
4. Вдигам колата с крика. Скобите държат пружината свита. Носача, заедно с амортисьора падат надолу. Тампона и лагерчето се освобождават. Бъркам отдолу и ги изваждам. При необходимост, някой натиска допълнително с щанга носача надолу, за да се извади тампона по-лесно.
5. Слагам новия тампон с лагерчето на мястото му. Насочвам стъблото на амортисьора към отвора горе и спускам бавно колата с крика върху трупчето. При необходимост, донасочвам амортисьора с тампона в правилната му позиция. При спуснато до долу положение на колата завивам кръглата гайка отгоре. Слагам "чинийката" и завивам и другата гайка, като държа контра с шестограма. Разхлабвам скобите от пружината и ги изваждам.
6. Вдигам отново колата с крика, махам трупчето и монтирам гумата.
7. Спускам колата и донатягам гумата.
8. Отпивам няколко глътки бира, паля цигара и се кефя на стореното за първи път от мен.
9. Минавам на другия тампон, докато все още съм "топъл".
Това е! Хич ни е трудно, но е много важно да имаш необходимия инструмент и пособия.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Много ви благодаря колеги за изчерпателните отговори. Прегледах и линка и определено съвета с несвалянето на макферсона с цел отпадане на последващ реглаж , е много ценен.
Стана ми ясно, че за моя собствена безопасност ще е нужно да се сдобия със скоби за пружините + необходимия инструмент. Инвестицията си заслужава, защото за едно ремонтиране на макферсона ми вземат минимум 20 лв. Не знам какви тампони слагат, но за 4,5 години и двата макферсона са сваляни по минимум 3 пъти - къде за тампони, къде за блокирали лагерчета, сменях и предни амортисьори. Мога да кажа, че след ABS-а който по принцип ми прави най-мнго чакмаци, но почти не ремонтирам тъй като сам се самооправя
, та следващото нещо като честота на проблеми са тези макферсони.
От много отдавна съм се замислял дали да не си купя такива скоби, но винаги съм се запитвал - от къде? Тук във В.Търновския регион нямаме Бриколаж, някой да е виждал/купувал в Практикер? Ще поразпитам и в разните малки магазинчета за автоаксесоари
Стана ми ясно, че за моя собствена безопасност ще е нужно да се сдобия със скоби за пружините + необходимия инструмент. Инвестицията си заслужава, защото за едно ремонтиране на макферсона ми вземат минимум 20 лв. Не знам какви тампони слагат, но за 4,5 години и двата макферсона са сваляни по минимум 3 пъти - къде за тампони, къде за блокирали лагерчета, сменях и предни амортисьори. Мога да кажа, че след ABS-а който по принцип ми прави най-мнго чакмаци, но почти не ремонтирам тъй като сам се самооправя

От много отдавна съм се замислял дали да не си купя такива скоби, но винаги съм се запитвал - от къде? Тук във В.Търновския регион нямаме Бриколаж, някой да е виждал/купувал в Практикер? Ще поразпитам и в разните малки магазинчета за автоаксесоари
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Така е с цените. След като обиколих няколко сервиза да питам колко ще ми вземат, се реших на тази стъпка. Разходите, които направих за скоби, накрайника за кръглата гайка и лула за голямата гайка горе бяхя с около 10 лв. по-малко от това, което ми искаха за смяната - само труд. Да, ама инструментите ми останаха за бъдещи подвизи!
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Даваи смело...няма нищо трудно 

- mafiota_a4
- Мнения: 674
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AFN 09.1998
- Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Но колеги!!! Човекът казва че трака при завой,а на завой трака външно каре




Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Докторе, добре ще е да совободиш още малко носача, като развиеш и биелетката (една гайка, 17-ка ако не се лъжа).
Успех.
Успех.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Хора, само внимавайте като правите тези изпълнения със бъркането около толкова силни пружини и то без видимост!!!
Използвайте наистина качествени скоби, подсигурете се с телове, свински опашки, кравешки косми, птичи пера... всичко, което се сетите, че само като ви чета и изтръпвам какво може да се случи ако някоя от скобите изпусне!
Използвайте наистина качествени скоби, подсигурете се с телове, свински опашки, кравешки косми, птичи пера... всичко, което се сетите, че само като ви чета и изтръпвам какво може да се случи ако някоя от скобите изпусне!

-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Абе то скоби хубаво, ама едни що годе прости скоби струват около 70-90лв.
И то дет се вика:- по прости от мен
Вие как ги купувате по 10-12лв. и смеете да бъркате, евала за смелоста.
Има скоби по 700-800лв. със сигурност не е случайно.
И то дет се вика:- по прости от мен

Има скоби по 700-800лв. със сигурност не е случайно.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Скобите, които аз купих, струваха 25 лв. Изглеждат масивни и здрави. Свършиха си работата добре.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 43 госта