гарнитура на капака на клапаните

Техническа и сервизна информация за Passat
gtri
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот gtri » Нед 14 фев 2010 17:37


Предстои ми смяна на гарнитурата на капака на клапаните.Двигателя е 1.8адр.Търся последователноста и силата на затягане.Ако има и нещо по специфично моля кажете.Налага се защото искам сам да я сменя.




Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот jigsaw » Нед 14 фев 2010 19:17


Гарнитура - Виктор Райнц.Гайките на капака за клапаните се затяга с 10Nm, поне според дебелите гниги.Затягат се на кръст, като започваш от вътрешните гайки.Затягаш ги на 2 паса, тоест първо на 5Nm после на финално на 10Nm.Аз сменях на PB мотор, там се сменят и шпилките които са навити в главата, предполагам и при теб ще е така.Шпилките се сменят не защото са се износили, а просто оригиналните не стават за тази гарнитура.Към гарнитурата би трябвало да вървят и шпилките.При мен конкретно гайките са затегнати с 12-13Nm, не повече.В основата на дъгата която се получава като форма от към зъбното колело на разпределителния вал се слага съвсем мъничко маслоустойчив черен силикон, че там понякога леко се омаслява след време, но със силикона няма абсолютно никакъв теч.Като цяло след смяната с тази гарнитура забравяш за досадното омасляване на главата и блока от капака на клапаните.


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот angel1223 » Нед 14 фев 2010 19:21


няма кой знае каква философия . за затягането почваш от средата и навън .леко стягаш защото ако притегнеш гаиките гарнитурата изплюва и маслото отива вън.това е за 1.8 ми 90кс.АВS.


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот valku » Пон 14 фев 2011 23:36


Пичове кажете ми моля ви как да смъкна капака? Моя пасат е б3 1.8 моно 90г. Днес развих всички гаики обаче неможах да махна капака. Ако леко го чукна с чук отдолу нагоре дали ще е проблем? Извинявам се за глупавия въпрос и извинявайте ако съм объркал темата. Дали има някаква техника?


Потребителски аватар
maria_chincheva
Мнения: 46
Регистриран на: Съб 26 сеп 2009 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот maria_chincheva » Пон 14 фев 2011 23:55


Колега леко я почукни тук там че ще е позалепнала и ще се махне.и после като слагаш новата гарнитура я мази неко с масълце..така поне правиха когато сменяха моята.майстора каза че така било по добре


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот valku » Пон 14 фев 2011 23:59


maria_chincheva написа:Колега леко я почукни тук там че ще е позалепнала и ще се махне.и после като слагаш новата гарнитура я мази неко с масълце..така поне правиха когато сменяха моята.майстора каза че така било по добре


Мерси колега утре ще упражня майсторските си умения! :)


Потребителски аватар
maria_chincheva
Мнения: 46
Регистриран на: Съб 26 сеп 2009 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот maria_chincheva » Вто 15 фев 2011 0:02


колега ако видиш нещо зор с гарнитурата по вечеря пиши и ще мина да я монтираме :)


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот valku » Вто 15 фев 2011 0:10


maria_chincheva написа:колега ако видиш нещо зор с гарнитурата по вечеря пиши и ще мина да я монтираме :)


Няма да откажа малко помощ. Ако искаш си остави номера на ЛС и ако нещо не се справя бих прибегнал до твойта помощ естествено ако имаш възможност и желание. :) И благодаря за вниманието!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот zfa159 » Вто 15 фев 2011 18:32


1.8 ADR е 20-клапанов мотор с огромен капак и няма нищо общо с капаците на PB-то и ABS-а :)
Иначе да,стягат се на 10Nm (проверено за ADR) и пак,както колегите са казали - от средата навън.
Не се сменят шпилките,защото заводски колата си е с гумена г-ра,като новата си става 1:1 на мястото на старата.
Обикновено имат навика да оливат дупките за свещите с масло вътре,така че като свалиш капака,за смяна на г-рата,попии маслото,което се е наляло при свещите.
Ако си я сменял скоро и пак олива,вероятно самия капак е крив вече и тогава най-добре използвай силикон - пак на Victor Reinz (сив,понеже има син,който е за друго).
Успех!


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот valku » Вто 15 фев 2011 18:40


zfa159 написа:1.8 ADR е 20-клапанов мотор с огромен капак и няма нищо общо с капаците на PB-то и ABS-а :)
Иначе да,стягат се на 10Nm (проверено за ADR) и пак,както колегите са казали - от средата навън.
Не се сменят шпилките,защото заводски колата си е с гумена г-ра,като новата си става 1:1 на мястото на старата.
Обикновено имат навика да оливат дупките за свещите с масло вътре,така че като свалиш капака,за смяна на г-рата,попии маслото,което се е наляло при свещите.
Ако си я сменял скоро и пак олива,вероятно самия капак е крив вече и тогава най-добре използвай силикон - пак на Victor Reinz (сив,понеже има син,който е за друго).
Успех!



Мерси колега. Но мойта кола беше с коркова днес имах големи премеждия. С малко думи да ви споделя и своя опит след поставянето на гумената което не пасна никак но въпреки глупавия ми акъл сложих капака постегнах и познайте след като направих едно кръгче какво се получи.. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: ОЛЯХ ЦЕЛИЯ ДВИГАТЕЛ С МАСЛО! Естествено видях, че не пасва като хората ама кой да се прави на майстор.. Та махнах тази купих си коркова от ауто+ на Victor Reinz сложих я и сега дишам изпаренията от колекторите има още масло там и докато изгори зор ще видя, но така ми се пада като съм "УМНИК". Та колеги не правете мойта грешка. Надявам се опита ми да е обеца на ухото ви! Благодаря на хората които искаха да ми помогнат!

Поздрави! :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот zfa159 » Вто 15 фев 2011 23:25


Когато искате да сложите гумена, се сменят шпилките с такива за гумена гарнитура (номер по Elring - 457.200 - гарнитура + шпилки,води си се заместител на оригиналния стар номер за коркова ).Ако все пак искате да не сменяте шпилките,тогава се вадят металните пръстенчета на г-рата внимателно,за да не се скъса и се монтира така,но тогава иска мазане със силикон.
Принципно на тези,които са заводски с гумена г-ра (1.8 моно след 93-та) са 2 размера и трябва да се вади конкретно по номера на двигателя,защото имат разлика от сорта на 1-2мм в дебелината при извивката за разпределителния вал.
:beer


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: гарнитура на капака на клапаните

Мнениеот valku » Сря 16 фев 2011 14:51


zfa159 написа:Когато искате да сложите гумена, се сменят шпилките с такива за гумена гарнитура (номер по Elring - 457.200 - гарнитура + шпилки,води си се заместител на оригиналния стар номер за коркова ).Ако все пак искате да не сменяте шпилките,тогава се вадят металните пръстенчета на г-рата внимателно,за да не се скъса и се монтира така,но тогава иска мазане със силикон.
Принципно на тези,които са заводски с гумена г-ра (1.8 моно след 93-та) са 2 размера и трябва да се вади конкретно по номера на двигателя,защото имат разлика от сорта на 1-2мм в дебелината при извивката за разпределителния вал.
:beer



Да ясно. :) Ще карам за сега с коркова пък да сме живи и здрави на пролет ще направя нещо като основен ремонт. :) Мерси за съвета! :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 26 госта