Грес за лагерите на задните колела?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот vpetrovbg » Пет 02 апр 2010 7:09


Здравейте!
Преди няколко месеца смених лагери на едното задно колело и понеже греста в пликчето с лагерите е малко си взех опаковка от 0,400 кг грес на FAG - жълта, а не прозрачна, каквато е в комплекта лагери. В фирмения магазин ми казаха, че за лагерите им доставя само тази грес и затова я взех. Но след около 3000км разглобявах барабаните отзад за смяна на накладки и греста, която бях сложил е станала черна :shock . За сравнение, на другото, колело, на което не съм сменял лагер си беше прозрачна.
Та въпросът ми е някой знае ли каква грес трябва да търся точно, защото питах в представителствата на Castrol и YACCO в Пловдив и те ми предлагат пак такава жълтеникава грес. Някаква високотемпературна ли трябва да е, до колко градуса,с по-специален състав ли, че нещо в тези специализирани магазини ми се струват не големи специалисти! :banghead:




Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот Ivajlo82 » Пет 02 апр 2010 8:55


Колега доколкото си спомням някъде бях чел, че за лагери греста трябва да бъде литиева.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот vaskoto1 » Пет 02 апр 2010 8:59


всяка грес става черна, при определени температурни и експлоатационни условия. :!:
черна грес ми говори за неправилно монтиран (стегнат) лагер. не мисля че проблема ти е в греста.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот suba » Пет 02 апр 2010 11:25


И аз подкрепям vaskoto1.
Проблема не е в греста.А смени ли семеринга отзад и капачката с нови?Да не ти влиза феродо отзад (ако си с барабани).Иначе от пренатягане на лагера можеш така да загрееш греста,че да избие капачката.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот vpetrovbg » Пет 02 апр 2010 18:41


Шайбата на лагера приплъзва сравнително лесно, не грее, греста е литиева, естествено съм сменил лагерите заедно с уплътнителя и капачката...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот vaskoto1 » Пон 05 апр 2010 16:05


в "неправилно стягане" влагам и 2та аспекта-и пренатегнат и оставен по хлабав...
свали и разгледай оцветяването на ролките-ако го има-налице е повишена температура.
прегресирането също е фактор-то затруднява движението на лагера, вместо да му помага. тука нещата са доста по тънки...
грес в капачката не трябва да има, както и грес между 2та лагера в кухината (говориме при монтажа!) защото това са кухини, предназначени да събират греста която лагера изхвърля при работата си. ако се натъпчат при монтажа-лагера е дифолтно прегресиран.
стягането с шайбата и приплъзването така и не можах да го схвана и никога не ми се получи... мисля че някъде описвах по каква схема ги стягам аз, лично... изработих си я през годините но ми е много трудно да я опиша-който иска да я разбере, нека заповяда-ще му покажа съвършено безплатно как го стягам тоя пусти лагер! :banghead: :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот Danny boy » Вто 06 апр 2010 18:33


Аз слагам грес до половината на капачката и в кухините/но не прекалено много/.Идеята е инерционните сили не да изхвърлят греста от лагера а да го атакуват с нея за да се маже.Технологии за стягане на лагери мнооого и най-различни,в това число и стягане с динамометричен ключ до определен момент/гарантирано ще го пренетегнете-пробвано е /.Аз лично не одобрявам онази с мърдането на шайбата, щото всеки го приема много субективно/човек който тежи 110кг като мене много по-лесно мести шайбата от такъв 75кг-понягога такъв даже не може я отмести mhihi.Принципа че пренатегнат лагер свършва с пъти по-бързо отколкото лабав важи в пълна сила,както и негресиран такъв.При конусните лагери има понятие наместване/напасване/ на лагера ,което по принцип се пресмята в размерната верига,ма тва друга философия.Аз лично монтирам лагера,слагам гумата с джантата и стягам с два болта.Завъртам 5-6пъти гумата да се понаместят лагерите и след това се мъча с като хвана гумата на 3 без 15 да почуствам дали има луфт,обикновенно не трябва да има а когато се помъчиш да я разклатиш на 12 и 30часа е мнооого лек почти не се усеща/говоря за силно клатене/.Те това са ми граничните условия.Действат безотказно мноого К километри.Греста е българска или квато си решите само да е за лагери по възможност за високи скорости на въртене.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот vpetrovbg » Сря 07 апр 2010 18:52


Danny boy написа:Аз слагам грес до половината на капачката и в кухините/но не прекалено много/.Идеята е инерционните сили не да изхвърлят греста от лагера а да го атакуват с нея за да се маже.Технологии за стягане на лагери мнооого и най-различни,в това число и стягане с динамометричен ключ до определен момент/гарантирано ще го пренетегнете-пробвано е /.Аз лично не одобрявам онази с мърдането на шайбата, щото всеки го приема много субективно/човек който тежи 110кг като мене много по-лесно мести шайбата от такъв 75кг-понягога такъв даже не може я отмести mhihi.Принципа че пренатегнат лагер свършва с пъти по-бързо отколкото лабав важи в пълна сила,както и негресиран такъв.При конусните лагери има понятие наместване/напасване/ на лагера ,което по принцип се пресмята в размерната верига,ма тва друга философия.Аз лично монтирам лагера,слагам гумата с джантата и стягам с два болта.Завъртам 5-6пъти гумата да се понаместят лагерите и след това се мъча с като хвана гумата на 3 без 15 да почуствам дали има луфт,обикновенно не трябва да има а когато се помъчиш да я разклатиш на 12 и 30часа е мнооого лек почти не се усеща/говоря за силно клатене/.Те това са ми граничните условия.Действат безотказно мноого К километри.Греста е българска или квато си решите само да е за лагери по възможност за високи скорости на въртене.

Ми то и магьосник да съм, не мога да напълня цялата капачка и после да я сложа, а иначе вътре запълвам хубаво кухината на барабана, и гумата миа съвсем лек луфт, при вдигнат автомобил едвам се усеща :roll: ...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот Winner25 » Сря 07 апр 2010 19:04


Danny boy написа:... се мъча с като хвана гумата на 3 без 15 да почуствам дали има луфт,обикновенно не трябва да има а когато се помъчиш да я разклатиш на 12 и 30часа е мнооого лек почти не се усеща/...

Защо при 3 без 15 не трябва да има луфт, а при 12 и 30 има. Според мен няма логика да е така, но може и да бъркам :roll:


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот nepreklonniq » Сря 07 апр 2010 20:36


Winner25 написа:
Danny boy написа:... се мъча с като хвана гумата на 3 без 15 да почуствам дали има луфт,обикновенно не трябва да има а когато се помъчиш да я разклатиш на 12 и 30часа е мнооого лек почти не се усеща/...

Защо при 3 без 15 не трябва да има луфт, а при 12 и 30 има. Според мен няма логика да е така, но може и да бъркам :roll:

Ми да! Логика няма....всъщност никак не е добре да има луфт и то такъв, че да го усещате "на ръка"...иначе като стъпи колата на този лагер, с такъв голям луфт, ще има износване и то яко! Затова е най-добре- нито много стегнат лагер, нито хлабав...


vw20v
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот vw20v » Чет 08 апр 2010 7:10


много правилно е обяснил смяната на лагера DAnnY BOY.Точно с гумата се гледа да има малък луфт.Всеки лагер конусен се монтира с едва доловим луфт.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот vaskoto1 » Чет 08 апр 2010 9:00


с гумата лагера се пренатяга адски лесно!
монтажа и стягането се прави без гума. но в крайна сметка всичко е въпрос на усет. ако с гумата си изработиш навик и се получава достатъчен живот в лагера-давай с гума.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот milmar » Чет 08 апр 2010 10:19


Hristo Dimov написа:....
Защо при 3 без 15 не трябва да има луфт, а при 12 и 30 има. ...


Логиката я виждам само ако е разбита оста , тя е най-натоварена отдолу и лека-полека става елипсовидна :wink: , особено ако лагерите са задирали и превъртали по оста . В такъв случай колкото и да стягаш лагера , луфта по 12 и 30 :) си остава защото е фактически между оста и вътрешната втулка на лагера . Виждал съм такъв случай , стягат - стягат лагера да "обере" луфта и след 1000 км - лагера бил ментак mhihi .


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Грес за лагерите на задните колела?

Мнениеот Danny boy » Чет 08 апр 2010 16:28


по-скоро в единия случай успявам да приложа малко повече сила отколкото при другия.Въпрос на свикване е както каза Ваското.Само че разликата между мене и тези дето ми се смеят е че аз сам си правя колата и нямам оплаквания а те реват и само пиатат в кой сервиз да влязат,щото не шат да си изкарат ръцете от.... и за най-елементарни работи.
Късмет на всички.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта