Преди няколко месеца смених лагери на едното задно колело и понеже греста в пликчето с лагерите е малко си взех опаковка от 0,400 кг грес на FAG - жълта, а не прозрачна, каквато е в комплекта лагери. В фирмения магазин ми казаха, че за лагерите им доставя само тази грес и затова я взех. Но след около 3000км разглобявах барабаните отзад за смяна на накладки и греста, която бях сложил е станала черна
Та въпросът ми е някой знае ли каква грес трябва да търся точно, защото питах в представителствата на Castrol и YACCO в Пловдив и те ми предлагат пак такава жълтеникава грес. Някаква високотемпературна ли трябва да е, до колко градуса,с по-специален състав ли, че нещо в тези специализирани магазини ми се струват не големи специалисти!



.Принципа че пренатегнат лагер свършва с пъти по-бързо отколкото лабав важи в пълна сила,както и негресиран такъв.При конусните лагери има понятие наместване/напасване/ на лагера ,което по принцип се пресмята в размерната верига,ма тва друга философия.Аз лично монтирам лагера,слагам гумата с джантата и стягам с два болта.Завъртам 5-6пъти гумата да се понаместят лагерите и след това се мъча с като хвана гумата на 3 без 15 да почуствам дали има луфт,обикновенно не трябва да има а когато се помъчиш да я разклатиш на 12 и 30часа е мнооого лек почти не се усеща/говоря за силно клатене/.Те това са ми граничните условия.Действат безотказно мноого К километри.Греста е българска или квато си решите само да е за лагери по възможност за високи скорости на въртене.