Неравномерно износени предни накладки
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Неравномерно износени предни накладки
Колеги питам се дали е нормално едната накладка да се износва по-бързо от другата. Накладката откъм буталото е два пъти по дебела от тази от външната страна на спирачния диск.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
понякога наблюдавам такова износване-най често при голфчетата 2йки с различните накладки. случва се и на други апарати разбира се.
при тебе-провери водачите на апарата дали са изправни, дали се движат и дали са стегнати-не трябва да имат много голям радиален луфт.
досега нямам 100% твърдо обяснение на това износване-най доброто до което съм стигнал като извод е разбито водене на апарата и по този начин вътрешната накладка запъва и целия натиск се предава от външната-която се изтрива доста повече.
друг вариант е по лесно ръждясване на вътрешната накладка и пак запъването й в апарата след определено износване...
можеш да вземеш стара накладка и да отлепиш феродото-само желязото ти трябва. после пробвай как се движи по релсите на апарата от край до край в дълбочина-ако запече на средата-ето ти проблема. трябва да е само желязото за да не ти пречи феродо да направиш пълния ход на накладката-до пълно износване.
при тебе-провери водачите на апарата дали са изправни, дали се движат и дали са стегнати-не трябва да имат много голям радиален луфт.
досега нямам 100% твърдо обяснение на това износване-най доброто до което съм стигнал като извод е разбито водене на апарата и по този начин вътрешната накладка запъва и целия натиск се предава от външната-която се изтрива доста повече.
друг вариант е по лесно ръждясване на вътрешната накладка и пак запъването й в апарата след определено износване...
можеш да вземеш стара накладка и да отлепиш феродото-само желязото ти трябва. после пробвай как се движи по релсите на апарата от край до край в дълбочина-ако запече на средата-ето ти проблема. трябва да е само желязото за да не ти пречи феродо да направиш пълния ход на накладката-до пълно износване.
- Efri
- Мнения: 115
- Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Явно не си се опитал да ме разбереш по смисъл!
Феродото бива хубаво-твърдо, меко-цапащо и бързо изхабяващо, и ментета- дето ти съсипват диска!
Сега разбра ли ме?
Та феротото явно не е от най твърдите НИ и отделно по апарата има абразивна ръжда - която непозворява да се връщат навреме накладките + това може и да се получава и от горе казаното + и други фактори.
Съжалявам ама технически ми е трудно да се изразявам лесно.
Смятам че ще бъда приет Без укор още от самото начало Без някой да се зачеква с мене.
Нежелая да влизам в спорове с който и да е.
Просто - написаното от мен е мое мнение базирано на опит или Някакви техн. познания. Мерси.
Феродото бива хубаво-твърдо, меко-цапащо и бързо изхабяващо, и ментета- дето ти съсипват диска!
Сега разбра ли ме?
Та феротото явно не е от най твърдите НИ и отделно по апарата има абразивна ръжда - която непозворява да се връщат навреме накладките + това може и да се получава и от горе казаното + и други фактори.
Съжалявам ама технически ми е трудно да се изразявам лесно.
Смятам че ще бъда приет Без укор още от самото начало Без някой да се зачеква с мене.
Нежелая да влизам в спорове с който и да е.
Просто - написаното от мен е мое мнение базирано на опит или Някакви техн. познания. Мерси.
-
- Мнения: 186
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги изчетох и в руския сайт мненията. Единия вариант е да се почистят водачите на апарата и да се смажат (с високотемпературна смазка) . Но въпроса е с какво?
В ETKA на картинката на спирачния апарат са дадени долу вляво две тубички едната е с литиева грес, а другата с някакъв смазващ препарат. Та въпроса ми е мога ли да ги почистя водачите с WD 40 и да ги намажа с литиева грес и евентуално ако са много разбити дали има ремонтни комплекти?
В ETKA на картинката на спирачния апарат са дадени долу вляво две тубички едната е с литиева грес, а другата с някакъв смазващ препарат. Та въпроса ми е мога ли да ги почистя водачите с WD 40 и да ги намажа с литиева грес и евентуално ако са много разбити дали има ремонтни комплекти?
- tosho_k_
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 04 май 2006 11:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
По всяка вероярност имаш нужда от профилактика на апаратите - смазване, раздвижване на челюстите. Ако при натискане на спирачките челюстите не совободят нормално или са замърсени едната от накладките се износва повече от другата. И на двата спирачни апарата ли е така?
А относно твърдостта на феродото.... от това не зависи дали лявата или дясната накладка ще се износи по-бързо, дали е по-меко или по-твърдо при нормална работа трябва да се износват равномерно.
А относно твърдостта на феродото.... от това не зависи дали лявата или дясната накладка ще се износи по-бързо, дали е по-меко или по-твърдо при нормална работа трябва да се износват равномерно.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Efri написа:Явно не си се опитал да ме разбереш по смисъл!.........
..... Без някой да се зачеква с мене..
от думите ти разбрах,че "феродото" на двете накладки е различно и при смяна на местата се оправя.в което няма логика.
проблема при колегата е в апарата а не в накладките.вече се написаха няколко мнения.
въобще не съм искал да се заяждам.


п.с.хубавото "феродо" е меко.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
aspetkov написа:Момчета как се свалят водачите на спирачния апарат за да мога да ги почистя и смажа? Иначе намерих високотемпературна смазка на pagid в ауто плюс.
Като свалиш спирачния апарат водачите остават на скобата /на която се хваща и самия апарат/ - единственото което трябва да ги държи са 2 гумени маншона.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта