Неравномерно износени предни накладки

Техническа и сервизна информация за Passat
aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Неравномерно износени предни накладки

Мнениеот aspetkov » Вто 02 май 2006 8:47


Колеги питам се дали е нормално едната накладка да се износва по-бързо от другата. Накладката откъм буталото е два пъти по дебела от тази от външната страна на спирачния диск.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 02 май 2006 8:59


да не си 1.6 с различните накладки-като голф 2йките?


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aspetkov » Вто 02 май 2006 9:10


Васко Пасат е 1,8 ABS, апарата е Lucas


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 02 май 2006 9:21


понякога наблюдавам такова износване-най често при голфчетата 2йки с различните накладки. случва се и на други апарати разбира се.
при тебе-провери водачите на апарата дали са изправни, дали се движат и дали са стегнати-не трябва да имат много голям радиален луфт.
досега нямам 100% твърдо обяснение на това износване-най доброто до което съм стигнал като извод е разбито водене на апарата и по този начин вътрешната накладка запъва и целия натиск се предава от външната-която се изтрива доста повече.
друг вариант е по лесно ръждясване на вътрешната накладка и пак запъването й в апарата след определено износване...
можеш да вземеш стара накладка и да отлепиш феродото-само желязото ти трябва. после пробвай как се движи по релсите на апарата от край до край в дълбочина-ако запече на средата-ето ти проблема. трябва да е само желязото за да не ти пречи феродо да направиш пълния ход на накладката-до пълно износване.


Потребителски аватар
Efri
Мнения: 115
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Efri » Вто 02 май 2006 15:37


Щом му прави тоя номер да им смени местата.
Така направих при мен.
Явно феродото е по меко и по лесно се износва.
Като не я караш колата всеки ден - диска почва корозия и така явно става това явление.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 02 май 2006 15:39


Efri написа:Явно феродото е по меко и по лесно се износва.

според твойта логика твърдостта на феродото зависи от мястото на,което поставиш накладката?!
помисли преди да пишеш.


Потребителски аватар
Efri
Мнения: 115
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Efri » Вто 02 май 2006 16:04


Явно не си се опитал да ме разбереш по смисъл!
Феродото бива хубаво-твърдо, меко-цапащо и бързо изхабяващо, и ментета- дето ти съсипват диска!
Сега разбра ли ме?
Та феротото явно не е от най твърдите НИ и отделно по апарата има абразивна ръжда - която непозворява да се връщат навреме накладките + това може и да се получава и от горе казаното + и други фактори.

Съжалявам ама технически ми е трудно да се изразявам лесно.
Смятам че ще бъда приет Без укор още от самото начало Без някой да се зачеква с мене.
Нежелая да влизам в спорове с който и да е.
Просто - написаното от мен е мое мнение базирано на опит или Някакви техн. познания. Мерси.


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aspetkov » Пет 05 май 2006 11:43


Колеги изчетох и в руския сайт мненията. Единия вариант е да се почистят водачите на апарата и да се смажат (с високотемпературна смазка) . Но въпроса е с какво?
В ETKA на картинката на спирачния апарат са дадени долу вляво две тубички едната е с литиева грес, а другата с някакъв смазващ препарат. Та въпроса ми е мога ли да ги почистя водачите с WD 40 и да ги намажа с литиева грес и евентуално ако са много разбити дали има ремонтни комплекти?


Потребителски аватар
tosho_k_
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 04 май 2006 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот tosho_k_ » Пет 05 май 2006 12:24


По всяка вероярност имаш нужда от профилактика на апаратите - смазване, раздвижване на челюстите. Ако при натискане на спирачките челюстите не совободят нормално или са замърсени едната от накладките се износва повече от другата. И на двата спирачни апарата ли е така?

А относно твърдостта на феродото.... от това не зависи дали лявата или дясната накладка ще се износи по-бързо, дали е по-меко или по-твърдо при нормална работа трябва да се износват равномерно.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пет 05 май 2006 16:15


Efri написа:Явно не си се опитал да ме разбереш по смисъл!.........
..... Без някой да се зачеква с мене..


от думите ти разбрах,че "феродото" на двете накладки е различно и при смяна на местата се оправя.в което няма логика.
проблема при колегата е в апарата а не в накладките.вече се написаха няколко мнения.

въобще не съм искал да се заяждам. :beer :beer
п.с.хубавото "феродо" е меко.


Потребителски аватар
Efri
Мнения: 115
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Efri » Пет 05 май 2006 23:52


golfer
:drunk


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aspetkov » Пон 15 май 2006 12:50


Момчета как се свалят водачите на спирачния апарат за да мога да ги почистя и смажа? Иначе намерих високотемпературна смазка на pagid в ауто плюс.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 15 май 2006 13:00


aspetkov написа:Момчета как се свалят водачите на спирачния апарат за да мога да ги почистя и смажа? Иначе намерих високотемпературна смазка на pagid в ауто плюс.

Като свалиш спирачния апарат водачите остават на скобата /на която се хваща и самия апарат/ - единственото което трябва да ги държи са 2 гумени маншона.


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aspetkov » Пон 15 май 2006 13:05


Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта