Проблема е следния :
на мокро време ми блокират сравнително лесно задните колела т.е. преди да са ми извлачили предните задните извлачват и като цяло колата започва да се засуква или наляво или надясно.По нормалната логика при празна кола задните спирачки не би трябвало въобще да сработват дотолкова.
Четох из ръководството и доколкото разбрах на задния мост има кран (както на повечето коли) и той се регулира с една пружина - легнах да го видя без да вдигам колата на крик за да не изместя нормалното положение на мост-а и забелязах следното :
самия кран ми се намира под една кора до задно ляво (шофьорско) колело.По-интересното е че пружината му е свободна т.е. в момента може да се мести на ръка и въобще не е опъната.Забелязах че оттам,откъдето се регулира пръжината няма накъде да се опъва повече т.е. е в крайно опънато положение според отворите.
Та искам да попитам по какъв начин работи тази джаджа т.е. когато пружината опъне затваря притока на течност или обратното?
В момента ако хвана самото лостче,което реално управлява крана мога да го местя с ход от около сантиметър и то на ръка (не мисля че е редно).
Благодаря!
Спирачния кран на задния мост на В3?
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И при мен е така , но крана и спирачките си работят ок.
Пружината при ненатоварена кола се мести с ръка.
Руснаците бяха обяснили как действа това нещо , но не съм се зачел в детайлите, идеята май беше че когато се наклони напред колата ( задействали ли са предните спирачки ) крана се накланя от инерционните сили и почват да зацепват задните. Но принципа ми е мъгляв... и не знам как точно се проверява дали работи този кран.
Пружината при ненатоварена кола се мести с ръка.
Руснаците бяха обяснили как действа това нещо , но не съм се зачел в детайлите, идеята май беше че когато се наклони напред колата ( задействали ли са предните спирачки ) крана се накланя от инерционните сили и почват да зацепват задните. Но принципа ми е мъгляв... и не знам как точно се проверява дали работи този кран.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен проблема е че колата въобще не стига до фаза да се наклони понеже при съвсем леко натискане вече отзад започва да спира.А ако понатисна повечко направо отзад си задържа здраво.На мокрото време като натсна и директно отзад започва да влачи (говоря за не много леко натискане ама не и много силно).При повдигане на задния мост наистина ще задейства и явно просто трябва да се върне малко пружината т.е. да се наклони повече за да задейства със сегашната ефективност.
Аз разсъждавах по друга логика и оттам съм се подвел - мислех си че когато колата се натова повече крана трябва да отвори повече приток на течност и не можех да си обесня как ще стане като в свободно състояние пружината си се мърда спокойно ама явно съм разсъждавал грешно.
А всъщност ако е прилично пълна колата тогава задницата трудно ще се повдигне т.е. това значи ли че при по-пълна кола задните почти не сработват?
Благодаря!
Аз разсъждавах по друга логика и оттам съм се подвел - мислех си че когато колата се натова повече крана трябва да отвори повече приток на течност и не можех да си обесня как ще стане като в свободно състояние пружината си се мърда спокойно ама явно съм разсъждавал грешно.
А всъщност ако е прилично пълна колата тогава задницата трудно ще се повдигне т.е. това значи ли че при по-пълна кола задните почти не сработват?
Благодаря!
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
еми то май нещата са комплексни.... защото колкото по лек е задния мост , толкова по слабо е усилието на регулатора , обикноенно като клиента " зареве" , ( като мен) че не му спират задните колела и спират само предните , майсторите "натягат" кантара и започва да спира повече....само че в мокро време сцеплението е малко и така , като се разрегулира се получава твоя ефект.... да блокират 1 ви задните колела.... 

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги, то е важно как стоят нещата при натиснат педал на спирачката!
В свободно положение е нормално да има луфт на пружината.
Груба проверка се прави като един гледа, а друг натиска. Ако е горе-долу наред, лостчето на въпросния регулатор трябва да се мести. Тогава и ситуацията с луфта се попроменя.
Иначе идеята е колкото по-натоварен е задния мост, толкова повече усилие да пропуска въпросния регулатор към задните спирачки, и обратно при олекване на задницата да притваря достъпа на течност, за да не блокират колелата.
Възможно е да му е блокирало буталцето, или гумички вътре да са заминали и течността да си минава както й е кеф.
Там има и възможност за регулиране - да не е разбъзикана?

Груба проверка се прави като един гледа, а друг натиска. Ако е горе-долу наред, лостчето на въпросния регулатор трябва да се мести. Тогава и ситуацията с луфта се попроменя.
Иначе идеята е колкото по-натоварен е задния мост, толкова повече усилие да пропуска въпросния регулатор към задните спирачки, и обратно при олекване на задницата да притваря достъпа на течност, за да не блокират колелата.
Възможно е да му е блокирало буталцето, или гумички вътре да са заминали и течността да си минава както й е кеф.

- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... %E4%F3%ED*
Колегите по горе правилно са обяснили, че при натоварен мост пружината се натяга и това води до по силен приток на спир. течност - по здрави спирачки.
Само че имам спомени, че дори и да не е натоварен моста, при спиране се мърда ( от инерцията ) и лостчето ( това става и при наклон ) , което води до задействане на спирачките.
Т.е. мисля че проблема не е в натягането на пружината, а някъде в самия регулатор.
Колегите по горе правилно са обяснили, че при натоварен мост пружината се натяга и това води до по силен приток на спир. течност - по здрави спирачки.
Само че имам спомени, че дори и да не е натоварен моста, при спиране се мърда ( от инерцията ) и лостчето ( това става и при наклон ) , което води до задействане на спирачките.
Т.е. мисля че проблема не е в натягането на пружината, а някъде в самия регулатор.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa159 хвърли едно око на тази тема
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 0%F7%EA%E8
Може да се ориентираш какво да правиш с кантара
има и други ако напишеш кантар-спирачки 
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 0%F7%EA%E8
Може да се ориентираш какво да правиш с кантара


- MobilLife
- Мнения: 551
- Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
- Автомобил: Wv golf 5 +
- Двигател:
- Местоположение: Мездра-Марс
- Контакти:
zfa159 написа:При мен проблема е че колата въобще не стига до фаза да се наклони понеже при съвсем леко натискане вече отзад започва да спира.А ако понатисна повечко направо отзад си задържа здраво.На мокрото време като натсна и директно отзад започва да влачи (говоря за не много леко натискане ама не и много силно).При повдигане на задния мост наистина ще задейства и явно просто трябва да се върне малко пружината т.е. да се наклони повече за да задейства със сегашната ефективност.
Аз разсъждавах по друга логика и оттам съм се подвел - мислех си че когато колата се натова повече крана трябва да отвори повече приток на течност и не можех да си обесня как ще стане като в свободно състояние пружината си се мърда спокойно ама явно съм разсъждавал грешно.
А всъщност ако е прилично пълна колата тогава задницата трудно ще се повдигне т.е. това значи ли че при по-пълна кола задните почти не сработват?
Благодаря!
Еееее колега много се вглеждаш в тая кола - ти ще я умориш от базикане

Успех!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По повод задните спирачки аз се радвам че ги имам ама ги имам и не винаги когато ми трябват
.Онзи ден примерно леко пипнах спирачката и задницата ми се завлече нанякъде.Общо взето преди да ми пипат кантара нямаше такива проблеми така че мисля да го пипна малко да видим какво ще се случи.Не разбрах как точно работи принципно след като при натоварена кола пружината ще е още по-увиснала и принципно спирачките ще са много по-лоши отколкото при пълна кола.
Тъй като в момента си имам проблем с ръждясване на задните барабани и жулене от задните спирачки много ми се улесни диарностиката на това кога точно ми задействат спирачките отзад (звуково се чува в момента).Та като пипна педала дори съвсем леко отзад веднага започва да зажулва и ако е мокро след още малко натискане блокира задницата и то преди предницата.Явно трябва да се пипне съвсем леко кантара ама за целта трябва да разбера как точно работи за да знам какво да пипна.
Благодаря!

Тъй като в момента си имам проблем с ръждясване на задните барабани и жулене от задните спирачки много ми се улесни диарностиката на това кога точно ми задействат спирачките отзад (звуково се чува в момента).Та като пипна педала дори съвсем леко отзад веднага започва да зажулва и ако е мокро след още малко натискане блокира задницата и то преди предницата.Явно трябва да се пипне съвсем леко кантара ама за целта трябва да разбера как точно работи за да знам какво да пипна.
Благодаря!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Не ми се пишеше но....
Кантара играе главно роля в зависимост от натовареността на колата.
При празна кола разстоянието от купето/шасито/до моста е по голямо и кантара е почти затворен, задейства се само при рязко и силно задействане на спирачката при внезапно спиране. Образно казано спир.усилие е разпределено 80 на 20% към предния мост.
При натоварена кола кантара постепенно отваря в зависиост от товара и съотношението достига до 50 на 50% но почти никога не трябва да ти блокират първо задните колела. Това е най общо казано като не претендирам за 100% точност в процентите но принципът е този
Кантара играе главно роля в зависимост от натовареността на колата.
При празна кола разстоянието от купето/шасито/до моста е по голямо и кантара е почти затворен, задейства се само при рязко и силно задействане на спирачката при внезапно спиране. Образно казано спир.усилие е разпределено 80 на 20% към предния мост.
При натоварена кола кантара постепенно отваря в зависиост от товара и съотношението достига до 50 на 50% но почти никога не трябва да ти блокират първо задните колела. Това е най общо казано като не претендирам за 100% точност в процентите но принципът е този

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз забелязах че като натискам леко педала задницата все пак ми се повдига нагоре и малко или много отваря кантара явно.Ще мръдна пружината по-назад за да не е толкова чуствителен понеже задницата и в момента блокира при малко по-силно натискане от обичайното.
Не че е невъзможно крана да е дал фира ама все пак трябва поне да се убедя някак в това.
Благодаря!
Не че е невъзможно крана да е дал фира ама все пак трябва поне да се убедя някак в това.
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако Пасат-а беше по-нов от 90-та година можеше и да мина с един лаптоп и диарностика ама в моя случай колкото и да искат няма къде да го закачат въпросния.За целта трябва да си закарам колата в сервиз със стенд за годишен тенически преглед и да гледат като местят положението на кантара отдолу (от една гайка става) да гледат какво се случва.ама точно в един подобен сервиз ми съсипаха регулирането на спирачките на задния мост.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"хората си знаят работата"
Адски спорно твърдение. Особено когато се касае за нещо такова, дето според доста "майстори" може и без него (понеже не го разбират как работи), а отгоре на туй иска регулировка - не е като да смениш с ново и да грабнеш парите на клиента.
Силно се съмнявам че изобщо може "с лаптоп" да се провери точно тази част, на каквато и да е кола.
Адски спорно твърдение. Особено когато се касае за нещо такова, дето според доста "майстори" може и без него (понеже не го разбират как работи), а отгоре на туй иска регулировка - не е като да смениш с ново и да грабнеш парите на клиента.

Силно се съмнявам че изобщо може "с лаптоп" да се провери точно тази част, на каквато и да е кола.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта