Спирачния кран на задния мост на В3?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Спирачния кран на задния мост на В3?

Мнениеот zfa159 » Сря 23 май 2007 12:37


Проблема е следния :
на мокро време ми блокират сравнително лесно задните колела т.е. преди да са ми извлачили предните задните извлачват и като цяло колата започва да се засуква или наляво или надясно.По нормалната логика при празна кола задните спирачки не би трябвало въобще да сработват дотолкова.
Четох из ръководството и доколкото разбрах на задния мост има кран (както на повечето коли) и той се регулира с една пружина - легнах да го видя без да вдигам колата на крик за да не изместя нормалното положение на мост-а и забелязах следното :
самия кран ми се намира под една кора до задно ляво (шофьорско) колело.По-интересното е че пружината му е свободна т.е. в момента може да се мести на ръка и въобще не е опъната.Забелязах че оттам,откъдето се регулира пръжината няма накъде да се опъва повече т.е. е в крайно опънато положение според отворите.
Та искам да попитам по какъв начин работи тази джаджа т.е. когато пружината опъне затваря притока на течност или обратното?
В момента ако хвана самото лостче,което реално управлява крана мога да го местя с ход от около сантиметър и то на ръка (не мисля че е редно).
Благодаря!




Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Сря 23 май 2007 12:50


И при мен е така , но крана и спирачките си работят ок.
Пружината при ненатоварена кола се мести с ръка.
Руснаците бяха обяснили как действа това нещо , но не съм се зачел в детайлите, идеята май беше че когато се наклони напред колата ( задействали ли са предните спирачки ) крана се накланя от инерционните сили и почват да зацепват задните. Но принципа ми е мъгляв... и не знам как точно се проверява дали работи този кран.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 23 май 2007 13:00


При мен проблема е че колата въобще не стига до фаза да се наклони понеже при съвсем леко натискане вече отзад започва да спира.А ако понатисна повечко направо отзад си задържа здраво.На мокрото време като натсна и директно отзад започва да влачи (говоря за не много леко натискане ама не и много силно).При повдигане на задния мост наистина ще задейства и явно просто трябва да се върне малко пружината т.е. да се наклони повече за да задейства със сегашната ефективност.
Аз разсъждавах по друга логика и оттам съм се подвел - мислех си че когато колата се натова повече крана трябва да отвори повече приток на течност и не можех да си обесня как ще стане като в свободно състояние пружината си се мърда спокойно ама явно съм разсъждавал грешно.
А всъщност ако е прилично пълна колата тогава задницата трудно ще се повдигне т.е. това значи ли че при по-пълна кола задните почти не сработват?
Благодаря!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 23 май 2007 13:22


еми то май нещата са комплексни.... защото колкото по лек е задния мост , толкова по слабо е усилието на регулатора , обикноенно като клиента " зареве" , ( като мен) че не му спират задните колела и спират само предните , майсторите "натягат" кантара и започва да спира повече....само че в мокро време сцеплението е малко и така , като се разрегулира се получава твоя ефект.... да блокират 1 ви задните колела.... :evil:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 23 май 2007 13:25


Колеги, то е важно как стоят нещата при натиснат педал на спирачката!
:-) В свободно положение е нормално да има луфт на пружината.

Груба проверка се прави като един гледа, а друг натиска. Ако е горе-долу наред, лостчето на въпросния регулатор трябва да се мести. Тогава и ситуацията с луфта се попроменя.

Иначе идеята е колкото по-натоварен е задния мост, толкова повече усилие да пропуска въпросния регулатор към задните спирачки, и обратно при олекване на задницата да притваря достъпа на течност, за да не блокират колелата.

Възможно е да му е блокирало буталцето, или гумички вътре да са заминали и течността да си минава както й е кеф. :-) Там има и възможност за регулиране - да не е разбъзикана?


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Сря 23 май 2007 13:36


http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... %E4%F3%ED*

Колегите по горе правилно са обяснили, че при натоварен мост пружината се натяга и това води до по силен приток на спир. течност - по здрави спирачки.
Само че имам спомени, че дори и да не е натоварен моста, при спиране се мърда ( от инерцията ) и лостчето ( това става и при наклон ) , което води до задействане на спирачките.
Т.е. мисля че проблема не е в натягането на пружината, а някъде в самия регулатор.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 23 май 2007 13:37


zfa159 хвърли едно око на тази тема
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 0%F7%EA%E8
Може да се ориентираш какво да правиш с кантара :wink: има и други ако напишеш кантар-спирачки :idea:


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Сря 23 май 2007 13:40


zfa159 написа:При мен проблема е че колата въобще не стига до фаза да се наклони понеже при съвсем леко натискане вече отзад започва да спира.А ако понатисна повечко направо отзад си задържа здраво.На мокрото време като натсна и директно отзад започва да влачи (говоря за не много леко натискане ама не и много силно).При повдигане на задния мост наистина ще задейства и явно просто трябва да се върне малко пружината т.е. да се наклони повече за да задейства със сегашната ефективност.
Аз разсъждавах по друга логика и оттам съм се подвел - мислех си че когато колата се натова повече крана трябва да отвори повече приток на течност и не можех да си обесня как ще стане като в свободно състояние пружината си се мърда спокойно ама явно съм разсъждавал грешно.
А всъщност ако е прилично пълна колата тогава задницата трудно ще се повдигне т.е. това значи ли че при по-пълна кола задните почти не сработват?
Благодаря!

Еееее колега много се вглеждаш в тая кола - ти ще я умориш от базикане :lol: Трябва да си щастлив че имаш задни спирачки!
Успех! :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 23 май 2007 15:26


По повод задните спирачки аз се радвам че ги имам ама ги имам и не винаги когато ми трябват :).Онзи ден примерно леко пипнах спирачката и задницата ми се завлече нанякъде.Общо взето преди да ми пипат кантара нямаше такива проблеми така че мисля да го пипна малко да видим какво ще се случи.Не разбрах как точно работи принципно след като при натоварена кола пружината ще е още по-увиснала и принципно спирачките ще са много по-лоши отколкото при пълна кола.
Тъй като в момента си имам проблем с ръждясване на задните барабани и жулене от задните спирачки много ми се улесни диарностиката на това кога точно ми задействат спирачките отзад (звуково се чува в момента).Та като пипна педала дори съвсем леко отзад веднага започва да зажулва и ако е мокро след още малко натискане блокира задницата и то преди предницата.Явно трябва да се пипне съвсем леко кантара ама за целта трябва да разбера как точно работи за да знам какво да пипна.
Благодаря!


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 23 май 2007 16:57


Не ми се пишеше но....
Кантара играе главно роля в зависимост от натовареността на колата.
При празна кола разстоянието от купето/шасито/до моста е по голямо и кантара е почти затворен, задейства се само при рязко и силно задействане на спирачката при внезапно спиране. Образно казано спир.усилие е разпределено 80 на 20% към предния мост.
При натоварена кола кантара постепенно отваря в зависиост от товара и съотношението достига до 50 на 50% но почти никога не трябва да ти блокират първо задните колела. Това е най общо казано като не претендирам за 100% точност в процентите но принципът е този :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 24 май 2007 9:42


Аз забелязах че като натискам леко педала задницата все пак ми се повдига нагоре и малко или много отваря кантара явно.Ще мръдна пружината по-назад за да не е толкова чуствителен понеже задницата и в момента блокира при малко по-силно натискане от обичайното.
Не че е невъзможно крана да е дал фира ама все пак трябва поне да се убедя някак в това.
Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 24 май 2007 9:56


Тя като се повдига трябва да го затваря, т.е. да ограничава течността.
Провери ли го дали се мести при натискане на спирачката?


Потребителски аватар
bonano
Мнения: 73
Регистриран на: Вто 22 май 2007 7:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bonano » Чет 24 май 2007 10:10


:!: едно ще кажа, спирачната система, там шега не бива, стига си я човъркал, откарай я в специализиран сервис ще закачат идин лаптоп за тестване и работа около час и половина и си готов, там хората си знаят работата. :077:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 24 май 2007 10:23


Ако Пасат-а беше по-нов от 90-та година можеше и да мина с един лаптоп и диарностика ама в моя случай колкото и да искат няма къде да го закачат въпросния.За целта трябва да си закарам колата в сервиз със стенд за годишен тенически преглед и да гледат като местят положението на кантара отдолу (от една гайка става) да гледат какво се случва.ама точно в един подобен сервиз ми съсипаха регулирането на спирачките на задния мост.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 24 май 2007 12:50


"хората си знаят работата"

Адски спорно твърдение. Особено когато се касае за нещо такова, дето според доста "майстори" може и без него (понеже не го разбират как работи), а отгоре на туй иска регулировка - не е като да смениш с ново и да грабнеш парите на клиента. :-)

Силно се съмнявам че изобщо може "с лаптоп" да се провери точно тази част, на каквато и да е кола. :-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта