Днес минах на преглед. CO2 - доста под нормата, обаче уреда (супер модерен) показва и неква цифра "ламбда" която трябвало да бъде до 1,3 а моето беше 1,68.
Та някой знае ли какво е това и къв ми е проблема? Да я вода на диагностика ли, кво? Колата е след смяна на гарнитура на главата. Има си катализатор и е само (наистина) на 130000км.
Проблем при контрол на газовете при ГТП
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
колега и аз с б3-1.8АБС мотор имах същия проблем - просто катализатора ти неработи. Но за да го смениш съм чувал 4е е много скъп. При мене се заядоха и след като любезно ме попитаха "ще почерпиш ли" дадох им 5 лв отгоре и го излъгаха супер модерния уред-имало нови наредби от министерството, само че замислям се аз на моя голф като съм му свалил катализатора кво да правя като дойде време за ГТП- аз пари на тия педали няма да дам
- kbot
- Мнения: 389
- Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
- Контакти:
@hristian37: Може да сме ходили в един и същи сервиз
И аз им оставих толкова и май останаха доволни.
Аз ги питах "Кво е т'ва?" и ми отговориха че е "комлексен показател" и останах с впечатлението, че не ми е съдено да знам какво точно показва тая цифра
Бяха закачили един кабел на кабела за свещите и оня маркуч в аспуха, обаче меренето ставаше само при минимални обороти на двигателя
Та се чудя това има ли некво отношение към състоянието на автомобила, или е нов начин за допълване на заплатата

Аз ги питах "Кво е т'ва?" и ми отговориха че е "комлексен показател" и останах с впечатлението, че не ми е съдено да знам какво точно показва тая цифра


Та се чудя това има ли некво отношение към състоянието на автомобила, или е нов начин за допълване на заплатата

- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Абе момчета, миналата седмица ходих на преглед в СБА и аз се шашнах с тоя нов уред.Миналата година пак имаха някакъв газ анализатор ама го пъхаха на ладичките.Сега изобщо не ми гледаха светлините, а само спирачки, пожарогасител и газ анализатор.Кабела го слагат на свещта за да знаят на колко оборота е мотора, а той си стоя само на празен ход през цялото време.CO-то като че ли беше в нормата(цифрата беше по-ниска от тази дето знам че е критичната), имаше и някаква стойност, която светеше в червено, но така и не разбрах за какво е
Освен това правят снимки на колите
Не ми казаха нито дума за газовете, не знам дали всичко беше маред, но не ми казаха нито дума, може би чак от другата година ще връщат при наличие на проблем
Пишат и номера на мотора, кубиците и пробега...Някой навътре в нещата не може ли да обясни какви са новите разпоредби и как се процедира 




- nikolay
- Мнения: 176
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
- Автомобил: VW Touran 2.0
- Двигател: BMM 2007
- Местоположение: Veliko Turnovo
Минах на преглед февруари и аз имах проблеми с газовете. Добре, че се оказаха познати и се оправих, та те ми обясноха. От тази година са въведени нови норми за изгорели газовете на автомобили с инжекциони и ламбда контрол. Разликата в нормите между тези коли и карбураторните е 9(девет) пъти!!! Тези норми са като за нови автомобили. Така, че не сравнявайте коли с карбуратор и моноинжекция разликата в нормите е огромна.
Малко преди да мина имаше Опел Вектра на 47000км купен нов в България. Той също не влизаше в нормите.
Малко преди да мина имаше Опел Вектра на 47000км купен нов в България. Той също не влизаше в нормите.

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Аз минах преди около седмица и както и очаквах
Вентото нямаше никакви проблеми с газ анализатора.
Бях решил да махна катализатора за да се отпуши вървежа ,но явно няма да го бъде.
В тази връзка ми е интересно как колегите които са направили тази операция смятат да я карат, защото това с подкупите ,мисля че е временно решение.
.....и въпреки всичко бях писал някъде и пак ще го напиша-много е обидно разни мохери,жиги и всякакви подобни бараки да нямат никакви проблеми,а модерните коли да ги разкостват на прегледа,много е обидно
.

Бях решил да махна катализатора за да се отпуши вървежа ,но явно няма да го бъде.
В тази връзка ми е интересно как колегите които са направили тази операция смятат да я карат, защото това с подкупите ,мисля че е временно решение.
.....и въпреки всичко бях писал някъде и пак ще го напиша-много е обидно разни мохери,жиги и всякакви подобни бараки да нямат никакви проблеми,а модерните коли да ги разкостват на прегледа,много е обидно

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта