Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Мнениеот Winner25 » Нед 11 юли 2010 12:55


По изпускателната система на колата ми има доста интервенции. От меката връзка(включително) назад всичко е сменено или ако не е има доработки :) Сега тръбите и гърнетата стоят доста стегнати. Трябва доста голямо усилие за да помръднат.
Резултата е че има досадни вибрации при около 1000 оборота, кото се появиха след смяната на меката връзка. Когато всичко беше оригинално пак имаше досадни вибрации но само когато е студена колата. За съжаление преди да се прави каквото и да е не съм обърнал внимание дали мърдат тръбите и гърнетата.

Скоро наблюдавах един пасат б3 с RP мотор. При него всички тръби и гърнета не бяха изобщо стегнати. С не голямо усилие се клати цялата изпускателна система. Окола катализатора има една скоба с два болта в която тръбата мърда, а не изпуска :shock При мен е махната въпросната скоба.
При Б3-ката няма никакви вибраци въпреки че тампоните на мотора не са в много добро състояние. Либсват даже и вибрациите при 3000-3500оборота които ги има при повечето пасати.

Понеже по Б3-ката също са правени ремонти ми е интересно как трябва да е? Да мърда или да не мърда :lol:




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Мнениеот i.e.i » Нед 11 юли 2010 13:14


При положение,че е на гумени тампони неможе да е като "закована".От там са вибрациите.
Откача се всичко и се центрова да не е под "напрежение".


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Мнениеот passat_rs » Нед 11 юли 2010 13:46


При моя ААЗ мога с лекота да разклатя цяната генетация от накрайника на крайното гърне


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Мнениеот Winner25 » Нед 11 юли 2010 15:51


Ясно :)
А важно ли е да я има скобата след катализатора или може и без нея да се мине :roll:


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Мнениеот Гергин » Пон 12 юли 2010 21:55


Няма логика да е стегнато толкова здраво колкото казваш. Моята се движи, не с големи амплитуди т.с не като хлабава. Ако всички гумени тампони са си по гърнетата (май бяха три, да не те излъжа) няма как да е толкова стегнато. Да не е нещо заварено някъде дето не трябва? Занимавам се с вентилация и климатизация и задължително слагаме меки връзки за да няма напрежение, вибрации за по безшумно е и пази цялата система от късания и т.н.
На Б4 след катализатора има скоба която е да стегне на снадката. И на Б3 трябва да я има. Сигурно може и без нея ама като знам колко струва катализатора и ако се измуши от гърнето каква работа ще си отворя бих сложил! Няма значение от каква генерация. Москвич, лада и прочее, работа да върши :D


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Мнениеот Winner25 » Пон 12 юли 2010 22:40


Има на много места заварки :Mr Green Fun
На мястото на катализатора има гърне което от двете страни е заварено. Меката връзка и тя е заварена, даже е удължена с една къса тръба. Извивката над задния мост също е сменена и държи последното гърне леко под напрежение.
Големите проблеми обаче се появиха след смяна на меката връзка. Понеже сега пак е за смяна, мисля да почна постепенно да върна изпускателната система към стандартното и състояние :)
Въпросната скоба за която питам не е обикновенна скоба - утре мога да я снимам.
Представлява тръба около 10-15см като в двата края има болтове за стягане.
Чудя се дали да я слагам или след резонаторното гърне до другото да си остане само тръбата :roll:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Трябва ли да са стегнати тръбите на изпускателната система

Мнениеот Dpop » Вто 13 юли 2010 9:13


passat_rs написа:...мога с лекота да разклатя цяната генетация от ...

:lol: :lol: Щях да падна от смех. Да поразклатим генеталиите ... Простете ми за ОФФ-а.

А иначе и мен ме съмнява, че има напрежение в генерацията, както е писал и колега по-горе, т.е. вероятно ластиците не си висят под прав ъгъл. Или да не е заварено нещо съостно, но не ми се вярва да са се изложили така.
При мен също повечето от изпускателните елементи по системата са заварени/останала е само е дна тръба с 2 скоби/, в т.ч. и меката връзка, но позволява леко странично разклащане, без усилие, а също и минимално надлъжно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта