Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Имам въпрос за странно виене на климатика.Както си работи нормално изведнъж започва някакво адско виене .Това не се случва всеки път или в определено време , а когато си иска.Като го спра или огася колата спира виенето ,след като го пусна отново.Та въпроса ми е това някаква перка ли е или нещо по сериозно. Звука се чува отвън не вътре в купето . Благодаря предварително !
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 21:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Колега това не е ли нормално?
Би трябвало да е перката на климатика, която да се включва когато налягането в климатичната система се повиши. Поне при мен е така.
Би трябвало да е перката на климатика, която да се включва когато налягането в климатичната система се повиши. Поне при мен е така.
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Ами да ти кажа не знам . Аз за това питам.не бях го карал до сега дълго и съм нямал кола с климатик за това ме уплаши този шум . Иначе може и да е нормално !
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Споко, така е. Само надявам се да не е нещо друго, щото няма как да кажеш звука тука 
чува се все едно си пуснал една прахосмукачка в двигателя
- нормално е , ако е такъв звука де 

чува се все едно си пуснал една прахосмукачка в двигателя


- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
А перката на климатика нормално ли е да работи постоянно? При мен още като включа на контакт и перката завърта
Дори като няма клима си работи на ниски обороти. Което ме навежда на мисълта, че се амортизира по- бързо. Нямам представа какво й е устройството, но едно време имахме Лада и като включиш да духа в купето се чуваше някакво свирене от перката в купето което след няколко секунди изчезваше. Свалих, почистих, някакво лагерче имаше май, капнах масълце тук- там където има триене и се оправи.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Коя перка имаш в предвид - вентилатора в купето или тази отвън?
Ако говориш за тази вътре - ако си с климатоник е нормално,като зависи от режима
Ако говориш за външната - тя тръгва само когато работи и компресора на колата т.е. климатроника е в режим Ауто.
Иначе ако колата е с климатик - не трябва да работи никаква перка,ако копчето е на положение 0 .Ако е на от 1 до 4 - трябва да работи вътре вентилатора.Ако пуснеш и копчето за климатика тръгва и външната, заедно с компресора.
Ако говориш за тази вътре - ако си с климатоник е нормално,като зависи от режима

Ако говориш за външната - тя тръгва само когато работи и компресора на колата т.е. климатроника е в режим Ауто.
Иначе ако колата е с климатик - не трябва да работи никаква перка,ако копчето е на положение 0 .Ако е на от 1 до 4 - трябва да работи вътре вентилатора.Ако пуснеш и копчето за климатика тръгва и външната, заедно с компресора.
- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
За външната перка става въпрос. С климатроник е колата. Перката работи откакто подам контакт, когато двигателят работи и докато изключа двигателя, включително и при изключен климатроник. Разликата е, че когато го влюча перката завърта по- силно, в последствие, ако има нужда, минава на високи обороти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Не е нормално да се върти докато климатроника е изключен,освен ако колата не е достигнала работната си температура (тя участва и за охлаждането).
Явно имаш някакъв проблем с управлението на перката.Има датчик на радиатора,който се занимава с таиз перка - може да е залепнал и затова да става така.Може и да имаш проблем с едно реле,което се занимава с перката и по-точно с двете и степени.
Явно имаш някакъв проблем с управлението на перката.Има датчик на радиатора,който се занимава с таиз перка - може да е залепнал и затова да става така.Може и да имаш проблем с едно реле,което се занимава с перката и по-точно с двете и степени.
- sweetboy
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пет 10 апр 2009 11:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
ами колега "calm" това да не е перката за охлаждане на радиатора, защото ако е така значи е възможно да ти е слепено релето което подава и прекъсва напрежението към перката, което пък по спомен трябва да е някъде около разширителното казанче или другия вариант е датчика, който се прецаква при повечето случаи доста често и се намира на радиатора от страни на перката. Само предположения, защото докато не се види на място само можем да гадаем.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатика на пасат б5 98 година
Самото реле едва ли - ако то слепи върти постоянно понеже входа на релето е директно от шината с постоянни + 12 V а масата на перката си е директна. Ако умре датчика,само като се подаде на контакт,идва +12 V до управлението на релето и оттам вече през залепналия датчик си взима маса и перката тръгва .
Или е датчика на радиатора (откачи го за проба дали ще спре) или контролера на климатроника е заминал (изгаря един транзистор и постоянно подава маса към релето,независимо дали контролера работи или не) или е замасил някъде кабела от контролера до релето (целия сноп се протрива на едно място под таблото вътре).
Най-добре разкачи датчика на радиатора и виж дали проблема ще се реши
Ако да - смени го.
Ако не - проблема е доста по-задълбочен.

Или е датчика на радиатора (откачи го за проба дали ще спре) или контролера на климатроника е заминал (изгаря един транзистор и постоянно подава маса към релето,независимо дали контролера работи или не) или е замасил някъде кабела от контролера до релето (целия сноп се протрива на едно място под таблото вътре).
Най-добре разкачи датчика на радиатора и виж дали проблема ще се реши

Ако не - проблема е доста по-задълбочен.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта