Климатик на Пасат Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Климатик на Пасат Б4

Мнениеот mafiota_a4 » Пон 20 апр 2009 12:48


Здравейте колеги.Имам няколко въпроса относно климатика ми.До сега съм карал кола с климатроник и то работещ и не са ми се въртяли разни въпроси в главата,но сега съм с климатик и незнам как да направя за да проработи...
Като включа климатика не започва да духа веднага студено.Малко по-късно става хладно,но това което ме учудва е че не понижава оборотите на мотора и не завърта нито една от двете перки отпред.Какво му има?Помогнете :banghead: :banghead: :banghead:




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот dj_tuhla » Пон 20 апр 2009 16:16


Няма фреон например и пресостата не дава да се пусне системата изобщо. Иди някой пълначи да видят има ли нещо вътре, как са наляганията и да ти я надуят да видят дали изпуска. Ако е нов внос колата има вероятност да са и източили фреона, по закон ги задължават по принцип в ЕС ако ще стои в автокъща или ще пътува с автовоз. Ако имаш късмет само с това ще минеш, но има и доста други възможни причини.

Поздрави.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот valerius » Пон 20 апр 2009 16:39


Аз съм с климатик и мога да кажа, че като го включа понижава оборотите за 1сек. и след това компенсира товара. Студа идва след секунди, докато компресора обърне фреона. Перката не вкючва постоянно, само когато има какво да охлажда.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот Гергин » Пон 20 апр 2009 19:29


Ходи само при препоръчан монтьор.
Мнооого малко хора правят ремонти по климатици, в София знам за 3 души и то като имаш в предвид, че съм в сферата. Почти всички останали знаят само как да пускат машината. Печалбата е огромна, работата никаква.
Аз лично ходя в Габела-сервиз при Григорий. Най малкото е инженер :Mr Green Fun
Иначе няколко бързи теста:
-сядаш вътре в колата, а отвън някои слуша. Като пуснеш климатика, компресора се чува как включва. Чували се имаш шанс да спестиш едни пари.
-ако включва, следва проверка на дехидраторът. Тоест това е филтър за вода, грубо казано :lol: Значи при Б4 примерно стои отпред от ляво, отдолу на колата под предния калник. Вдигаш я леко на крик, лягаш под нея, като преди това си надънил климатика и си изчакал 1-2мин. Двете тръби вързани за него трябва да са с еднаква температура. Ако едната е по топла значи е запушен и отиваш на други пари.
-приемаме, че до тук тестовете са ОК. Но явно не духа студено. Дане забравя, че трябва да духа нещо. Остава най-вероятното 99% :012: . Смяна на управляващ клапан. Регулярно през 3-4г.заложена от производителя повреда.
Успех.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот zfa159 » Пон 20 апр 2009 20:12


За майсторите не съм много съгласен - ако човека има дори бегла идея как работи системата няма да е проблем да пипне 2-3 тръби дали са топли или не са,да провери с машината налягането във високото и ниското и да види какъв е проблема....общо взето повечето ги мързи да се занимават а просто източват/наточват фреона и толкова....ако е друг проблема казват,че не знаят какво се случва и....довиждане ;)
А по повод проблема на колега - напълно съм съгласен за теста с още една вметка - ако дехидратора е запушен тогава след него тънката тръба не само е по-хладна ами може даже се да охлажда все повече след 1-2 минути работа (при много голямо запушване).Също така ако компресора тръгва и тръбите са си нормално тънката гореща а дебелата ледена проблема може да е вътре в клапите....ако изгори или се издъни дунапрена спира да има правилна циркулация и не се получава нито нормално топъл нито нормално студен въздух.
И системата е доста лесна за поддръжка и ремонт ако човек знае какво прави и как го прави....повечето "майстори" само наливат нов фреон и толкова....а масло,а филтриране на стария,а вакуумиране на системата....е да,тези неща изискват поне един час да се врътка с една кола....а иначе би направил 10 за същото време...дефакто 10 пъти повече печалба.


steff4o
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот steff4o » Пон 20 апр 2009 21:19


добре така искам да питам каде се намира дренажната тръбичка на изпарителя на климатика


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот dj_tuhla » Пон 20 апр 2009 21:59


Пак да повторя, че никой не ми обърна внимание... Според мен при B3/B4 фабричния климатик, перката си се включва и се върти постоянно. Поне моя така раБоти. Щом не се пуска и съединителя на компресора и той до колкото разбирам, също не щрака, в системата няма налягане (достатъчно фреон) и пресостата е прекъснал веригата => нищо не тръгва. Това е най-простата причина, но мисля много вероятна.

steff4o написа:добре така искам да питам каде се намира дренажната тръбичка на изпарителя на климатика


Ако имаш предвид това дето капе конденза от него, някъде в краката на пътника до шофьора е.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот zfa159 » Вто 21 апр 2009 8:26


dj_tuhla написа:Пак да повторя, че никой не ми обърна внимание... Според мен при B3/B4 фабричния климатик, перката си се включва и се върти постоянно. Поне моя така раБоти. Щом не се пуска и съединителя на компресора и той до колкото разбирам, също не щрака, в системата няма налягане (достатъчно фреон) и пресостата е прекъснал веригата => нищо не тръгва. Това е най-простата причина, но мисля много вероятна.
...
Ако имаш предвид това дето капе конденза от него, някъде в краката на пътника до шофьора е.


:да:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот Winner25 » Вто 21 апр 2009 9:05


И при мен перката работи постоянно като пусна климатика.
Ама колегата пише че почвало да духа хладно, което според мен означава че все пак климатика тръгва по някое време :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот zfa159 » Вто 21 апр 2009 9:15


Той климатика може да тръгне и след малко да спре....понеже ако не се включват перките фреона не се охлажда (в частта си високо налягане) и налягането става много голямо....сработва защитата и компресора спира....съответно ако в началото компресора тръгва а перките не е върде възможно всичко да си е наред а просто да има проблем в охлаждането т.е. проблем с пускането на перките.
Разбира се това може да се провери лесно по следния начин :
-пуска се климатика да работи и се слуща дали цъква компресора - ако цъква значи има поне някакво количество фреон.
-пипа се тънката тръба на изхода от компресора - трябва да се сгрява много бързо и да започне да пари
-после ако перката не се е пуснала се пуска ръчно (окъсява се от датчика за радиатора)
-пипа се тънката тръба преди да влезе в ТРВ (клапана преди изпарителя в купето...намира се отвън в една черна кутия).
-пипа се дебелата тръба при компресора - трябва да е студена.
Ако всичко това е така и компресора не спре да работи след като е пусната перката остава да се намери къде е проблема с перката.
Ако тънката тръба се стопля много бавно има няколко вероятности - скапан клапан в компресора или липса на фреон.
Ако тънката тръба при компресора е вряла а при ТРВ-то е хладна и се охлажда все повече - запушен дехидратор
Ако тънката тръба е вряла при ТРВ-то а дебелата не е студена и не се охлажда - проблем с ТРВ-то.
Общо взето това са възможностите.


Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот mafiota_a4 » Вто 21 апр 2009 10:27


Колеги много съм благогарен за изчерпателните нотговори,но не ми е ясно следното.За да включи компресора нужно ли е да завъртя копчето на винтелатора или той може да е на нула и да натисна само това на климатика??!!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот Winner25 » Вто 21 апр 2009 10:36


Да. Ако е на нула няма да тръгне :)


Потребителски аватар
mafiota_a4
Мнения: 674
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: AFN 09.1998
Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот mafiota_a4 » Вто 21 апр 2009 10:38


Благодаря Winner


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот I4o_naskov » Вто 21 апр 2009 10:44


На моя Пасат трябва да е минимум на 2 степен вентилатора за да трагне Климатика :)


Потребителски аватар
mitacee
Мнения: 153
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Климатик на Пасат Б4

Мнениеот mitacee » Вто 21 апр 2009 19:25


I4o_naskov написа:На моя Пасат трябва да е минимум на 2 степен вентилатора за да трагне Климатика :)

защо пък на втора колега нормално е на първа и да тръгне и да духа студено



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: neznaiko и 79 госта