Въпрос за термостат
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Въпрос за термостат
Здравейте! Колата е B3 с ABS двигател 1.8 моноинжекция. Проблема ми е че понякога термостата не пуска водата и достига 100 градуса. Установих това като пипнах долния маркуч който влиза в радиатора - СТУДЕН! Та въпроса ми е как да дойда до този термостат като ми пречи държача на серво помпата? Трябва ли да я свалям или има някаква цака. Мисля да си го поръчам от интернет та така ли изглежда?
- Прикачени файлове
-
- 211561.png (6.14 KиБ) Видяна 2139 пъти
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Въпрос за термостат
Маха се помпата, колега.Маха се подкалника и помпата от нейните болтове, за да имаш достъп до термостатното тяло.Помпата увисва свободно на хидравличните маркучи-в никакъв случай не ги отвинтвай от нея, не се налага!!За болтовете на тялото-подготви си хубава вложка и действай внимателно. 

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за термостат
Ето я Библията по въпроса viewtopic.php?f=1&t=27559&start=15
Да така изглежда, но за размерите не мога да кажа.
Аз съм със същият двигател и ми е сменян термостата преди повече от 3 години(при Niksi-Бай брадър). Взех си го от София(фирмата беше някъде от дясно по Черни връх - посока Драгалевци, преди кръстовището с Околовръстното) за около 22 лв. на Wahler и работи абсолютно точно.
Да така изглежда, но за размерите не мога да кажа.
Аз съм със същият двигател и ми е сменян термостата преди повече от 3 години(при Niksi-Бай брадър). Взех си го от София(фирмата беше някъде от дясно по Черни връх - посока Драгалевци, преди кръстовището с Околовръстното) за около 22 лв. на Wahler и работи абсолютно точно.
Re: Въпрос за термостат
Колега, аз съм го сменял няколко пъти, става бързо. Махаш само част на алуминиевата конзола, която държи хидравличната помпа и откриваш достъп до термостата. Два болта M6 (главите са 'десетки') и си готов.
Успех.
п.п. Т'ва с температурата, че ти отваряло на 100,С е малко 'измислено', защото:
1. Термостата отваря напълно над 90, С (колко е точно можеш да провериш с търсачката);
2. Прибора на таблото не е 'връх' на прецизността (може или захр. напрежение да е мръднало, или па датчика в тройника да е лекинко сдал багажа, твоя е с жълт пръстен - сдвоен и за компа и за таблото). 'Земи един мултицет с термо сонда и я вкарай в некои по-дълбок неизползван технологичен отвор по главата или блока и виж температурата при, която термостата отваря;
3. Термостата по-скоро нема да затвори, отколкот' да не отвори.
Та се си мисля, че термостата ти е в ред, но пък смени го, за да си спокоен, а и за упражнение
.
Успех.
п.п. Т'ва с температурата, че ти отваряло на 100,С е малко 'измислено', защото:
1. Термостата отваря напълно над 90, С (колко е точно можеш да провериш с търсачката);
2. Прибора на таблото не е 'връх' на прецизността (може или захр. напрежение да е мръднало, или па датчика в тройника да е лекинко сдал багажа, твоя е с жълт пръстен - сдвоен и за компа и за таблото). 'Земи един мултицет с термо сонда и я вкарай в некои по-дълбок неизползван технологичен отвор по главата или блока и виж температурата при, която термостата отваря;
3. Термостата по-скоро нема да затвори, отколкот' да не отвори.
Та се си мисля, че термостата ти е в ред, но пък смени го, за да си спокоен, а и за упражнение

-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за термостат
Emo написа:Колега, аз съм го сменял няколко пъти, става бързо. Махаш само част на алуминиевата конзола, която държи хидравличната помпа и откриваш достъп до термостата. Два болта M6 (главите са 'десетки') и си готов.
Успех.
п.п. Т'ва с температурата, че ти отваряло на 100,С е малко 'измислено', защото:
1. Термостата отваря напълно над 90, С (колко е точно можеш да провериш с търсачката);
2. Прибора на таблото не е 'връх' на прецизността (може или захр. напрежение да е мръднало, или па датчика в тройника да е лекинко сдал багажа, твоя е с жълт пръстен - сдвоен и за компа и за таблото). 'Земи един мултицет с термо сонда и я вкарай в некои по-дълбок неизползван технологичен отвор по главата или блока и виж температурата при, която термостата отваря;
3. Термостата по-скоро нема да затвори, отколкот' да не отвори.
Та се си мисля, че термостата ти е в ред, но пък смени го, за да си спокоен, а и за упражнение.
Сигурен съм че е термостата! Значи горния маркуч става твърд като камък от налягане и е страшно горещ а долния маркуч и радиатора са студени. А не ми се вярва да е водна помпа, защото я смених лятото - оригинална немска закупена от авторитетен магазин в София.
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за термостат
Сменяй го ,няма ко да се чудиш
За 20минути работа е 


-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за термостат
Ма много ясно че ще го сменям. Но се чудя как да се прибера до вкъщи, защото тук в София нямам условия. А съм от Босилеград, Сърбия и тия 130 км. ще ги пътувам поне 4-5 часа на включено парно на макс и отворени прозорци, а очите ще са ми постоянно в стрелката.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Въпрос за термостат
Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за термостат
Петър Петров написа:Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!
Колега като е студена колата този маркуч се огъва, но когато загрее до 100 градуса от налягането се втвърдява.
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за термостат
dejan_mimi написа:Петър Петров написа:Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!
Колега като е студена колата този маркуч се огъва, но когато загрее до 100 градуса от налягането се втвърдява.
При загряла кола маркуча винаги е твърд .. то си има определено налягане ,което прави помпата .. тя не е само за красота там


-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за термостат
altanivan написа:dejan_mimi написа:Петър Петров написа:Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!
Колега като е студена колата този маркуч се огъва, но когато загрее до 100 градуса от налягането се втвърдява.
При загряла кола маркуча винаги е твърд .. то си има определено налягане ,което прави помпата .. тя не е само за красота тамИначе тази смяна и в софия може да я направиш .. трябва ти ключе 10 - 13
Но е добре да смениш с термостата и капачката ,че много често като се свали после не прилепва добре,и сълзи ...
Не ми се лежи под колата два часа, при положение че вкъщи имам канал.

-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за термостат
Ами отделяш едни 20лв,спетяваш пътя до вас и при някой сервиз ти го сменят
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за термостат
altanivan написа:Ами отделяш едни 20лв,спетяваш пътя до вас и при някой сервиз ти го сменят
Аз не се прибирам заради термостата, в София издържам максимум 2 седмици и се прибирам на няколко дена вкъщи.
Re: Въпрос за термостат
altanivan написа:При загряла кола маркуча винаги е твърд .. то си има определено налягане ,което прави помпата .. тя не е само за красота тамИначе тази смяна и в софия може да я направиш .. трябва ти ключе 10 - 13
Но е добре да смениш с термостата и капачката ,че много често като се свали после не прилепва добре,и сълзи ...
Помпата създава само напор, за да преодолява хидр. съпротивление на тракта на охл. система, тя не 'надува' мъркучите. Мъркучите се надуват от друго, мн. е дълго, а е и бая писано на тая тема.
С 'ключе' няма как нито да отвиеш, нито да завиеш фланеца на термостата - требва камък с удължител и тресчотка/кръстачка.
Ако не изместиш при монтажа уплътнението няма от къде да дойде деформация във фланеца и няма как да не прилепне - внимавай с монтажа.
Айде сменяй го какво чакаш, елементарно е, к'ви 130 километра, к'во парно, стига се назландисва, 'ше издухаш матора за нема нищо.
Ако немаш инструменти помоли некой от форума да ти услужи и си готов (аз съм в Пловдив до петък вечер), ако не купи си един удължител, три камъка 10, 13 и 17 и една тресчотка (или кръстачка) за 20 кинта общо и действай, дигай на крик, подложи резервната гума под предната дясна да не ти изтърве крика и лягай отдоло, един леген за 3 кинта да събереш ликвора, така де антифриза, марля да го прецедиш преди да го налееш като приключиш смяната и т'ва е!
Успех
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за термостат
Тема с информация за магазини:
viewtopic.php?f=13&t=941&start=0 ако все още не си го поръчал по Нета колега.
Всъщност защо не посочиш на каква цена и коя марка ти предлагат
viewtopic.php?f=13&t=941&start=0 ако все още не си го поръчал по Нета колега.
Всъщност защо не посочиш на каква цена и коя марка ти предлагат

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MMM1 и 62 госта